شمانیوز
شما نیوز

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در دیدار با دکتر لاریجانی تاکیدکرد:

همکاری همه دستگاه ها لازمه مبارزه با فرار مالیاتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت های اساسی برای مبارزه با فرار مالیاتی فراهم شده است اما همکاری همه دستگاه ها و ارائه اطلاعات مورد نیاز نظام مالیاتی، لازمه مبارزه با فرار مالیاتی است.

همکاری همه دستگاه ها لازمه مبارزه با فرار مالیاتی

به گزارش شمانیوز به نقل از رسانه مالیاتی، امیدعلی پارسا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در دیدار با لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمعی از مسوولان نظام مالیاتی به مناسب هفته فرهنگ مالیاتی در بهارستان برگزار شد، مالیات را ابزار ثبات، پایداری، سلامت، شفافیت و عدالت اقتصادی است و گفت: هم اکنون یکی از مهم ترین دغدغه های ما نوین‌سازی نظام مالیاتی در همه ابعاد به ویژه طراحی و استقرار سامانه‌های هوشمند مالیاتی مبتنی بر ریز داده‌های کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی موضوع مواد 169 و 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاح فرایندهای حسابرسی و دادرسی و وصول مالیات می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی وظیفه خطیری برعهده دارد و تاکنون اقدامات اساسی در زمینه مدرن سازی نظام مالیاتی انجام داده است، افزود: با استفاده از ابزارهای الکترونیکی سرعت، دقت و سهولت امور مالیاتی را افزایش دادیم و زیرساخت های اساسی برای مبارزه با فرار مالیاتی فراهم کردیم .

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی اصلاح پایه های مالیاتی و اصلاح شکل های درآمد و هزینه کشور را لازم شمرد و تاکیدکرد: حاکمیت ها باید بدانند کی، کجا و چقدر درآمد دارد و برای این کار باید زیرساخت‌های الکترونیکی فراهم شود و همه دستگاه های اجرایی موظف شوند اطلاعات افراد و شرکت ها را کامل و دقیق و بدون خدشه در اختیار سازمان مالیاتی قرار دهند.

 

وی با اشاره به تکلیف کلیه دستگاه های اجرایی به ارائه اطلاعات مورد نیاز نظام مالیاتی طبق ماده 169 و 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم، تصریح کرد: خوشبختانه هفته گذشته جلسه بسیار خوبی در این خصوص برگزار شد که امیدواریم با توافقات صورت گرفته روند دسترسی ما به اطلاعات شتاب بیشتری بگیرد.

 

پارسا استقرار سامانه های فروشگاهی را یکی دیگر از مهم ترین برنامه های سازمان امور مالیاتی دانست و گفت: با استقرار این سامانه که مکمل برنامه های اطلاعاتی نظام مالیاتی است می توانیم شاهد یک نظام مالیاتی کاملا مدرن در کشور داشته باشیم.

 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان خاطرنشان کرد: من با تمام وجود و عشق به توسعه نظام اسلامی دراین عرصه تلاش می کنم و امیدوارم با علم، دانش و تجربه همه فعالان این عرصه، سازوکارها را به گونه ای اصلاح کنیم که شاهد پیشرفت و توسعه اقتصادی ایران عزیزمان باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied