شمانیوز
شما نیوز

توسعه ارتباط بین صنعت، دانشگاه و پارک های علم و فناوری ضروری است/ سرمایه گذاری و اشتغالزایی خوبی در فولاد تربت حیدریه انجام می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار توسعه ارتباط بین صنعت و دانشگاه و پارک های علم و فناوری شد.

توسعه ارتباط بین صنعت، دانشگاه و پارک های علم و فناوری ضروری است/ سرمایه گذاری و اشتغالزایی خوبی در فولاد تربت حیدریه انجام می شود

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از شاتا:  رضا رحمانی در سفر خود به تربت حیدریه پس از نشست با صنعتکاران، معدنکاران و اصناف در جمع خبرنگاران گفت: باید به جوانان مان بیشتر اعتماد کنیم؛ من به واحدهای صنعتی توصیه کرده ام که جوانان و اساتید دانشگاه را باور کنند و ارتباط بین صنعت و دانشگاه و پارک های علم و فناوری توسعه پیدا کند. این حتما به نفع دو طرف خواهد بود؛ از سویی موجب حفظ و توسعه واحد های صنعتی است و از سوی دیگر موجب شکوفایی مراکز علمی ما خواهد شد.

او درباره نشست باصنعتکاران ،معدنکاران و اصناف تربت حیدریه گفت: این نشست، نشست خوبی بود و راهکارهای رفع مشکلات و موانع تولید در این نشست بررسی شد.

او به دیگر برنامه های خود در سفر به خراسان رضوی اشاره کرد و توضیح داد: در این سفربرخی از طرح های جدید که نیازمند اعلام بازگشایی بود، اعلام کردیم.

رحمانی به بازدید از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: فعالیت های خوبی در این زمینه در خراسان رضوی انجام شده است و برخی از پروژه های مهم و کشوری از جمله فولاد تربت حیدریه به صورت زمان بندی باید پی گیری و سرمایه گذاری عظیم و بزرگی روی آن انجام شود.

او به تاثیر این واحد تولیدی در اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: راه اندازی این مجتمع در حوزه اشتغال تاثیرات زیادی خو اهد داشت و تولید کشور را افزایش می دهد.

رحمانی به اهداف تولید در فلزات اشاره کرد و گفت: این مجتمع یکی از واحدهای نقطه هدف ما در تولید فلزات است که افزایش تولید آن با حضور کارشناسان مختلف بررسی شد.

وزیر صمت درباره پیشرفت تربیت حیدریه درفناوری و حضور شرکت های دانش بنیان گفت: اگر ما به سمت شرکت های دانش بنیان و رسوخ دانش در صنایع مان نرویم حتما امکان رقابت و حفظ و بقا نخواهیم داشت.

او ادامه داد: شرکت های دانش بنیان در تربیت حیدریه باید به عنوان یکی از نمونه های موفق اطلاع رسانی و معرفی شوند که در یک جایی از کشورمان، جوانان ما بدون زرق و برق، شیک و منابع مالی اندک چه فعالیت هایی در حوزه های صنعتی، لوازم خانگی، خودرو و مصارف صنعتی انجام داده اند و به چه دستاوردهایی رسیده اند.

رحمانی از تصفیه فاضلاب ها در شهرک های صنعتی به عنوان یکی از معضلات زیست محیطی این صنعت اشاره کرد و افزود: در شرکت های دانش بنیان تربت حیدریه با ابداع روش ها جدید نانو و کاتالیزوره توانسته اند در این حوزه و حفظ محیط زیست و تامین آب واحد های تولید نقشی تاثیرگذار ایفا کنند.

وزیر صمت ادامه داد: امسال یکی از برنامه های هفتگانه مان حمایت از فناوری و و شرکت های دانش بنیان است و آن را به عنوان یک راهکار اساسی رونق تولید می دانیم، خوشبختانه تربت حیدریه از قدیم مهد دانشمندان و فضلا و افراد بافکر و ذوق بوده و امروزه آثار آن را می بینیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied