شمانیوز
شما نیوز

پیش بینی قیمت طلا تا اخر تابستان + جزئیات

نایب رئیس اول اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که روند کاهشی قیمت طلا در آینده ادامه‌دار است؟ گفت: این روزها سیاست در اقتصاد گره خورده است و همین موضوع باعث شده که برخی مولفه‌ها از سیاست تاثیر بپذیرند.

پیش بینی قیمت طلا تا اخر تابستان + جزئیات
به گزارش شمانیوز به نقل از تجارت نیوز: نایب رئیس اول اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که روند کاهشی قیمت طلا در آینده ادامه‌دار است؟ گفت: این روزها سیاست در اقتصاد گره خورده است و همین موضوع باعث شده که برخی مولفه‌ها از سیاست تاثیر بپذیرند. امروز با بررسی‌هایی که در کف بازار داریم معتقدیم که بانک مرکزی مهمترین بازیگری است که در این شرایط توانسته قیمت دلار را مدیریت کند.

مسعود یزدانی افزود: در این مدت بانک مرکزی با اقدامات جهادی توانسته بازار ارز را به شکل مطلوبی پیش برود و با تزریق ارز به بازار قیمت‌ها را در حد معقولی کاهش دهد. چنانچه این روند ادامه‌دار باشد قیمت دلار و همچنین قیمت طلا نیز تا پایان تابستان کاهش خواهد یافت.

او اظهار کرد: قیمت طلا را قیمت دلار مشخص می‌کند. چنانچه قیمت ارز و همچنین انس جهانی طلا کاهش یابد، قطعا در روزهای آینده قیمت طلا در بازار داخل ارزان خواهد شد. به نظر می‌رسد امسال بیشترین کاهش را در قیمت طلا داشته باشیم.یزدانی درباره حباب سکه گفت: در حال حاضر حباب تمام سکه بهار آزادی به ۱۵۰ هزار تومان رسیده است؛ در حالی‌که طی ماه‌های گذشته حباب سکه تمام به یک میلیون تومان هم می‌رسید.

این فعال صنفی درباره وضعیت فعلی بازار طلا اظهار کرد: زمانی که قیمت هر کالایی ارزان می‌شود، تقاضا در بازار فروکش می‌کند. در حال حاضر رکود عمیقی در مصنوعات طلا وجود دارد و فعلا تقاضایی در بازار وجود ندارد. در گذشته با کاهش قیمت طلا تقاضای زیادی برای خرید سکه و طلاهای آب شده دیده می‌شد در حالی که امروز چنین اتفاق‌هایی را شاهد نیستیم.

یزدانی در توصیه‌ای به مردم گفت: توصیه بنده به مردم این است که همیشه لباس فصل را بر تن کنند. یعنی در این شرایط عقلانیت حکم می‌کند کسانی که در بازار طلا سر رشته‌ای ندارند در این بازار ورود نکنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied