شمانیوز
شما نیوز

در نخستین نمایشگاه فرصت های داخل و رونق تولید عنوان شد:

ذوب آهن اصفهان با تکیه بر دانش داخل توانایی رفع گلوگاه های خود را دارد

دکتر رضا رحمانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت ودکتر منصور غلامی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در محل نمایشگاه های بین المللی تهران از آخرین دستاوردها و نیازهای بومی سازی این شرکت مطلع شدند .

ذوب آهن اصفهان با تکیه بر دانش داخل توانایی رفع گلوگاه های خود را دارد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان: رضا رحمانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت در این بازدید  گفت : این یک فرصت استثنایی برای صنایع است تا با شرکت در این نمایشگاه نیازهای خود را با شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها مطرح و در زمینه ساخت و بومی سازی آن اقدام لازم را به عمل آورند . وی خاطر نشان ساخت : تمامی نمایشگاه ها تا کنون عرضه محور و توانمندی ها به نمایش گذاشته می شد ولی این نمایشگاه تقاضا محور و براساس نیازها می باشد .

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به این موضوع که با ساخت قطعات مورد نیاز و بومی سازی آن از خروج ارز جلوگیری خواهد شد گفت : تا کنون 22 درصد در زمینه بومی سازی صرفه جویی ارزی داشتیم و امید است تا پایان سال این رقم افزایش چشمگیری داشته باشد . وی با اشاره به این موضوع که درصنعت فولاد تقریبا به خود کفایی رسیدیم افزود : حتی اگر هزینه ساخت قطعات در داخل بیشتر از نمونه خارجی باشد ، باید ساخت داخل قطعات انجام گردد و با توجه به تحریم ها باید این مهم باید سرعت گیرد .

وی در گفتگو با خبرنگار ما ، ذوب آهن اصفهان را مادر صنعت فولاد دانست و گفت :  این مجتمع عظیم صنعتی با تکیه بر دانش داخل و پتانسیل نیروی انسانی توانایی رفع گلوگاه های خود را دارد .وی یاد آور شد : با توجه به اینکه ، ذوب آهن اصفهان  با کمبود مواد اولیه مواجه است ، مشکل سنگ آهن این شرکت را نیز حل خواهیم کرد .

وی گفت : این شرکت با توجه قدمت و سرمایه انسانی با دانش خود می تواند در این عرصه الگوی دیگر صنایع باشد .

دکتر منصور غلامی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن دستاوردهای شرکت در امر بومی سازی گفت : ذوب آهن اصفهان پایه گذار صنعت فولاد است و با ارتباط نزدیک با شرکت های دانش بنیان می تواند بیش از پیش به این صنعت کمک کند .

در حاشیه این بازدید کارشناسان شرکت ضمن گفتگو با رضا رحمانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت خواستار تامین هرچه بیشتر سنگ آهن برای ذوب آهن اصفهان شدند زیرا این شرکت هم اکنون با 60 درصد ظرفیت خود در حال کار می باشد و ارزش افزوده فولاد صادراتی چندین برابر سنگ آهن صادراتی است .

فرصت 2

فرصت 3

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied