شمانیوز
شما نیوز

آخرین خبرها از برگزاری مجمع پتروشیمی مبین؛

تقسیم سود 150 تومانی به ازای هرسهم توسط مبین

مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی مبین منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ با حضور بیش از ۸۵ درصد سهامداران حاضر در جلسه برگزار شد.

تقسیم سود 150 تومانی به ازای هرسهم توسط مبین

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شمانیوز مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی مبین منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ با حضور بیش از ۸۵ درصد سهامداران حاضر در جلسه برگزار شد.

در مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به اسفند ۱۳۹۷ در ازای هر سهم ۱۵۰ تومان سود تقسیم شد و سود خالص نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد افرایش یافته است.

 

WhatsApp Image 2019-07-20 at 1.28.18 PM

اعضای هیات مدیره حاضر در این مجمع بترتیب آقایان افشار سرکانیان(رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی)، علیرضا شمیم ( نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس) رئیس امور مالی،ناظران،حسابرس و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار بودند.

 گفتنی است ، شرکت پتروشیمی مبین نخستین شرکت ایرانی است که صورت های مالی خود را براساس استاندارهای جهانی ارائه می دهد.

قابل ذکر است در پایان جلسه؛ مجمع فوق العاده پتروشیمی مبین برگزار شد و طی آن با تصویب اکثریت اعضای حاضر در مجمع، شرکت پتروشیمی مبین به "مبین انرژی خلیج فارس" تغییر نام پیدا کرد.

پتروشیمی مبین با این تغییر نام در تلاش است تا با تغییر موضوع فعالیت و خارج شدن از گروه پتروشیمی ها نرخ خوراک خود را به 130 تومان کاهش دهد.

 

WhatsApp Image 2019-07-20 at 1.27.54 PM

پتروشیمی مبین قلب تپنده منطقه انرژی پارس است که یکی از دغدغه های آن حفظ صیانت از محیط زیست و پاک نگه داشتن آن است ، از همینروی پتروشیمی مبین در راستای حفظ محیط زیست با کمترین میزان آلایندگی و متعهد بودن در این امر به فرهنگ پاک نگه داشتن محیط زیست کمک بسیاری نموده است.

بنابراین گزارش ، پتروشیمی مبین به تنهایی نیاز بیش از ۴۰درصد از دیگر پتروشیمی ها را برطرف می نماید و توزیع سرویس های جانبی شامل برق بخار اکسیژن نیتروژن را تولید و به صورت مستمر و پایدار در سرویس دهی به موقع مشتریان می کوشد.  

 پتروشیمی مبین تاکنون توانسته است جوایز متعددی در راستای تولیدات خود کسب کند و از جمله آنها میتوان به کسب رتبه ۳۷ در بین صد شرکت برتر ایران در سال ۱۳۹۶ ، کسب تندیس بلوری سه سال متوالی ۹۴_۹۵و ۹۶، شرکت منتخب به تاییدیه سازمان محیط زیست به علت عدم آلایندگی به مدت ده سال،دریافت ۱۸ گواهینامه معتبر از قبیل ایزو ۹۰۰۰ و ایزو ۱۴۰۰۰ و …،دریافت تندیس جایزه سبز اروپا و ده ها عنوان و دست اورد دیگر اشاره کرد.

شرکت پتروشیمی مبین در راستای استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخل کشور به منظور قطع وابستگی به کالاهای خارجی، تاکنون توانسته است نسبت به شناسایی و ساخت ۴۶۵۶ قلم از قطعات پرکاربردترین و حساس مورد نیاز مجتمع اقدام کند.

از اهم پروژه های انجام شده براساس گروهی سازی و تجهیزسازی امور خودکفایی شرکت پتروشیمی مبین در سال ۹۷میتوان به  ساخت کامل مسیر قطعات مسیر داغ توربین ها،ساخت کامل سلول های تولید کلر از آب دریا برای اولین بار در ایران، ساخت کامل ۹۵ نوع فیلتر هوا،گاز و روغن ،ساخت کامل صفحات مبدل از جنس تیتانیوم در ۸تایپ مختلف، طراحی و ساخت hpu برنابل هیدرولیک، ساخت انواع expantion joint تا سایز ۳۵۰۰ و تست آنها، ساخت کامل تجهیزات انواع پمپ های سانتریفیوژ و هلیکال نیز اشاره کرد.  

از جمله وظایف این مجتمع صنعتی ،تولید و توزیع برق و بخار، تولید و توزیع اکسیژن، نیتروژن، هوای سرویس، هوای ابزار دقیق،  تولید و توزیع آب شیرین، آب بدون املاح، آب سرویس، آب آتش نشانی و آب کولینگ، دریافت وتصفیه پساب های صنعتی و بهداشتی شرکت های پتروشیمی منطقه،  سوزاندن پسماندهای مایع و جامد در کوره های زباله سوز، دریافت گاز از شبکه سراسری و تقلیل فشار آن و توزیع بین مجتمع های پتروشیمی می باشد.

قابل ذکراست ، هدف از احداث این مجتمع صرفه جویی در هزینه های سرمایه گذاری و تولیدی و کاهش قیمت تمام شده انرژی مصرفی مجتمع های مستقر در منطقه بوده است.

گفتنی است ، مجتمع پتروشیمی مبین، یکی از بزرگترین یوتیلیتی‌های متمرکز دنیاست و در نوع خود یکی از بزرگترین پروژه ها بشمار می آید که این  مجتمع عظیم و مدرن صنعتی در فاز یک پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در پنج بخش مجزا و در مساحت ۸۸ هکتار ساخته شده است.

پتروشیمی مبین دارای واحدها و محصولات متعددی از جمله واحد تولید برق، واحد تولید بخار، واحد آب خنک کننده، واحد آب شیرین کن، واحد آب بدون املاح، واحد کندانس برگشتی، واحد آب آتش نشانی، واحد هوا، واحد خطوط ارتباطی، واحد تصفیه پساب های صنعتی، واحد زباله سوز و معرفی واحد تحقیق و توسعه است.

واحد پژوهش وفناوری شرکت پتروشیمی مبین هم در سال ۱۳۸۶ با هدف انجام پروژه های کاربردی در راستای حل مشکلات واحدهای عملیاتی ، بهبود وبهینه سازی از نقطه نظر فرایندی ، زیست محیطی وهمچنین ایجاد بستری مناسب برای مدیریت دانش وارتباط متخصصین واحد های عملیاتی ومتخصصین دانشگاهها وپژوهشگاه های کشور کار خود را آغاز نمود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied