شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران:

ورود به بازارهای بین‌المللی؛ هدف اصلی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران

شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اجرای بیش از 800 کیلومتر خط لوله را در سال جاری در دستور کار قرار داده است.

ورود به بازارهای بین‌المللی؛ هدف اصلی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، بهرام صلواتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در حاشیه جلسه مجمع عمومی و عادی سالیانه این شرکت در سال 97 که در ساختمان ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق، درباره پروژه‌های خطوط انتقال گاز که از ابتدای سال تاکنون به بهره‌برداری رسیده اند، اظهار داشت: تاسیسات تقویت فشار گاز دیلم و کوهدشت و خورموج از جمله پروژه‌هایی‌اند که تاکنون راه‌اندازی شده‌اند، ضمن آن‌که ایستگاه کنترل فشار اردستان نیز در اردیبهشت ماه سال جاری به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

 

وی با بیان اینکه خط رابط سایت 1و2 پارس جنوبی از دیگر پروژه هایی است که امسال به بهره برداری رسیده است، توضیح داد: این پروژه تزریق گاز شده و در حال انجام مراحل تکمیلی است و با نصب لانچر و رسیور به زودی به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

 

صلواتی درباره پروژه‌های در آستانه بهره‌برداری و تزریق گاز چنین گفت: پروژه دهگلان- سقز به طول 124 کیلومتر در شرف بهره‌برداری است که با بهره‌برداری از آن، مشکل کمبود گاز و افت فشار این مناطق در فصول سرد سال به طور کامل برطرف می شود، ضمن آن‌که پروژه‌های کام‌فیروز و بیرم نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند.

 

این مقام مسئول همچنین به برنامه این شرکت برای راه‌اندازی تأسیسات تقویت فشار گاز اهواز، دیلم، حسینیه، بیدبلند و کوهدشت اشاره کرد و ادامه داد: بهره‌برداری از تأسیسات پارچین، سمنان، دشت، آب‌پخش، صفاشهر و فراشبند نیز در برنامه سال 98 شرکت قرار دارد.

 

صلواتی یکی از اهداف این شرکت در سال جاری را گسترش چتر گازرسانی در سیستان و بلوچستان و تکمیل پروژه زاهدان- دوراهی دشتک و شروع عملیات اجرای پروژه‌های زاهدان- خاش، خاش- میرجاوه و دوراهی دشتک- زابل اعلام کرد و افزود: این در حالی است که در سال 98، راه‌اندازی بخشی از خط لوله بیدبلند- اهواز را نیز در دست اجرا داریم.

 

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران احداث ابنیه، راه و مراکز بهره‌برداری را از دیگر حوزه‌های پرکار این مجموعه در سال جاری اعلام کرد و افزود: مراکز بهره برداری بیجار و کرمان، مامورسراهای جهرم، خاوران و صفاشهر و اسکله بندرطاهری با تلاش همکاران در سال 98 به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

وی با بیان اینکه کارکنان شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از انگیزه‌ای بالا برای فتح قلمروهای جدید برخوردارند و همواره در مسیر بهبود مستمر گام برمی دارند، تصریح کرد: در همین حال، راهبردهایی برای بهبود و ارتقای شفاف سازی و ایجاد فرصت های برابر، بهبود فرآیندهای موجود در جهت کاهش زمان و ورود به بازارهای بین‌المللی، جهت استفاده بهینه از توان صنعت گاز، تدوین کرده ایم.

 

صلواتی در پایان گفت: استفاده از تکنولوژی‌ها و روش های جدید به منظور کاهش هزینه و حفظ محیط زیست با جدیت در دست پیگیری است و در عین حال، در زمینه بهره‌گیری از فناوری‌های ژئوگرید، جرثقیل‌های کابلی، لوله‌های با گرید مناسب و قابل تولید توسط شرکت‌های داخلی، جوشکاری اتوماتیک و الگوهای جدید تعیین حریم خطوط لوله نیز، به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ایم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied