شمانیوز
شما نیوز

سیدهادی بهادری نماینده ارومیه در مجلس دهم:

تولید کالاهای ایرانی نباید محدودیتی داشته باشد

سیدهادی بهادری گفت وجود نمایشگاه‌هایی همچون «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» برای رسیدن به هدف «رونق تولید» بسیار ضروری است.

تولید کالاهای ایرانی نباید محدودیتی داشته باشد

به گزارش خبرنگار شمانیوز؛ سیدهادی بهادری نماینده ارومیه در مجلس دهم گفت وجود نمایشگاه‌هایی همچون «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» برای رسیدن به هدف «رونق تولید» بسیار ضروری است.

بهادری می‌گوید: هدف نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» این است که ما نباید هیچ محدودیتی برای رونق تولید کالاهای ایرانی بگذاریم و توجه به ساخت داخل باید هم برای کالاهای عمده باشد و هم کالای تخصصی. هم باید کالا با تکنولوژی بالا مورد حمایت قرار بگیرد و هم کالای ساده.

به نظر هادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، وجود نمایشگاه‌هایی همچون «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» برای رسیدن به هدف «رونق تولید» بسیار ضروری است.

وی گفت: رویکرد ما در سالی که به نام رونق تولید نام‌گذاری شده باید پوشش بازار داخلی و توسعه صادرات باشد. در نتیجه می‌توان ادعا کرد که مسیر توسعه کشور از چنین نمایشگاه‌هایی عبور می‌کند. ولی یک سری امور برای افزایش رشد و حرکت مولفه‌های اقتصادی وجود دارند که نمایشگاه زمینه را برای شناسایی این متغیرها فراهم می‌کند.

این نماینده ارومیه افزود: باتوجه به بازدیدهایی که از این نمایشگاه انجام شده متوجه می‌شویم که بیشتر صنایعی در این نمایشگاه حضور دارند که محصولات عمده کشور را تولید می‌کنند و شرکت‌های بزرگ کشور خودنمایی بیشتری در این نمایشگاه دارند.

اما به گفته بهادری باید به نحوی باشد که ما از کسب و کارهای خرد حمایت بیشتری به عمل آوریم، چراکه درصدی بالای از تامین اشتغال در حال حاضر در کارخانه‌ها و شرکت‌های کوچک اتفاق می‌افتد. باید دقت داشته باشیم که کالای ایرانی فقط اتومبیل نیست بلکه خیلی از کالاهایی است که احتمالاً در کارگاه‌های خیلی کوچک تولید می‌شود.

از این‌رو به نظر عضو کمیسیون عمران مجلس، ما با برپایی چنین نمایشگاه‌هایی باید سعی کنیم تا قاطبه مردم را که در کسب و کارهای کوچک هستند به عرصه تولیدات انبوه و بهره‌وری بالا برسانیم، چراکه نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» بهترین فضا برای نمایش تولیدات مردم عادی کشور است.

وی تصریح کرد: اگر تولیدکنندگان خرد به این باور برسند که می‌توانند سهم بزرگی در رونق تولید کشور داشته باشند، شاهد بروز خودکفایی در عرصه بسیاری محصولات مشابه خارجی در کشور خواهیم بود. در نتیجه این خودباوری، رشد چشمگیر اشتغال و افزایش توان رقابت در بازارهای صادراتی خواهد بود.

بهادری به نقش فعال و چشمگیر استارت‌آپ‌ها در رشد و شکوفایی اقتصاد اشاره کرد و گفت: فعالیت استارت‌آپ‌ها نیز بخشی از این رشد اقتصادی است در نتیجه ما نباید تولید را صرفاً به کارخانجات بزرگ و مدرن محدود کنیم چراکه در کسب و کارهای نوپا نیز می‎توان با هزینه‌های اندک، سهم بزرگی از رونق تولید را کلید زد. اما نکته اینجاست که برپایی چنین نمایشگاه‌هایی کمک به دیده شدن استارت‌آپ‌ها می‌کند که سرانجام آن، توسعه زیرساخت برای سایر بخش‌های تولیدی است.

بهادری یادآور شد که هدف نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» این است که ما نباید هیچ محدودیتی برای رونق تولید کالاهای ایرانی بگذاریم و توجه به ساخت داخل باید هم برای کالاهای عمده باشد و هم کالای تخصصی. هم باید کالا با تکنولوژی بالا مورد حمایت قرار بگیرد و هم کالای ساده‌ای که برای مثال انجمن زندانیان روانه بازار می‌کند.

وی همچنین به این نکته نیز اشاره کرد که در برهه حساس کنونی که درآمدهای نفتی کشور کاهش یافته، رونق تولید و ساخت کالا داخلی می‌تواند به راحتی این کاهش و کمبود را جبران کند که نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» فرصتی برای القای خودباوری جمله «ما می‌توانیم» است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied