شمانیوز
شما نیوز

روز گذشته برگزار شد

آیین رونمایی از تولید انواع ورق API محیط ترش با حضور رئیس هیئت عامل ایمیدرو

آیین رونمایی از تولید انواع ورق های API محیط ترش مورد مصرف در صنایع نفت و گاز عصر یکشنبه با حضور خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو در شرکت فولاد اکسین خوزستان برگزار شد.

آیین رونمایی از تولید انواع ورق API محیط ترش با حضور رئیس هیئت عامل ایمیدرو

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از معدن نیوز: امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاداکسین خوزستان عصر یکشنبه در این مراسم اظهار داشت: تولید انواع ورق‌های API محیط ترش مورد مصرف در صنایع نفت و گاز و به منظور اجرای پروژه خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک با ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه انواع نفت خام سبک، سنگین و فوق سنگین در این شرکت آغاز شده است.

وی افزود: این پروژه 54 ماه به طول می‌انجامد و ما با همکاری فولاد خوزستان، شرکت لوله سازی اهواز و فولاد مبارکه تعهد تولید 63 هزار تن ورق API را برای مصرف در خطوط انتقال انرژی را پذیرفته‌ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: کارفرمای این پروژه شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران (متن) است و 2 میلیارد دلار روی این پروژه سرمایه گذاری شده است.

وی بیان کرد: این پروژه نیازمند خط لوله یک هزار و 700 کیلومتری و 360 هزار تن ورق API است که از روز یکشنبه تولید این نوع ورق برای نخستین بار در این شرکت آغاز شد.

ابراهیمی افزود: فولاد اکسین خوزستان بزرگترین شرکت تولید کننده انحصاری ورق‌های فولادی در خاورمیانه و شمال آفریقا است اما در سال‌های اخیر با نوسانات زیادی همراه بوده است، این شرکت از سال 82 فعالیت خود را با ظرفیت تولید یک میلیون و 50 هزار تن ورق فولادی و سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری آغاز کرد تا بتواند به ارتباط بین صنعت و نفت کمک کند.

وی ادامه داد: تولید ورق در محیط ترش روزی برای ایران آرزو بود اما این امر با دانش بومی مهندسان و کارشناسان شرکت فولاد اکسین محقق شد.

وی گفت: اکنون تمرکز خود را روی تولید ورق‌هایی گذاشته‌ایم که ارزش افزوده بالاتری دارند و از فروردین ماه تا اردیبهشت ماه سال جاری 97 هزار تن ورق با ارزش افزوده بالا تولید کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: این شرکت در تولید ورق‌های شیرین قابل مصرف در صنعت گاز، به یکی از شرکت‌های مطرح خاورمیانه تبدیل شده و به بلوغ رسیده و محصولات آن به کشورهای عمان، قطر، آذربایجان و عراق صادر می‌شود و اکنون نیز بستر مناسب برای توسعه صادرات ایجاد شده است.

همچنین انصاریان رئیس هیئت مدیره شرکت نیز از تعاملات برقرار شده میان سهامداران محترم فولاد اکسین و دولت و از سویی زحمات و تلاشهای تمامی کارکنان در رسیدن به این موفقیت و پیشبرد اهداف فولاد اکسین تقدیر نمود.

توانمندی نیروی انسانی در فولاد اکسین ثابت شده است

محمد کاشانی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان نیز در این برنامه گفت: توانمندی نیروهای انسانی در شرکت فولاداکسین به اثبات رسیده و امید است با تولید ورق API بار دیگر شایستگی‌های خود را نشان دهند.

وی افزود: شرکت‌های فولاد اکسین، فولاد کاویان و نورد لوله در سال 98 در حدود 46 درصد نسبت به سال 97 رشد داشته‌اند.

وی تصریح کرد: فولاد خوزستان نیز پیش از اینکه به سودآوری بیندیشد به اشتغال پایدار روی آورده و هدف گذاری خود را در سال جاری روی تولید 7.2 میلیون تن گذاشته است.

تحریم‌ها فرصت مناسبی برای بومی سازی محصولات

علی خنیفر مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز گفت: اگر تحریم‌ها نبود شاید نمی‌توانستیم به چنین فرصت‌هایی دست یافته و محصولاتی را که وارد می‌کردیم، بومی‌سازی کنیم.

وی افزود: در سال 96 شرکت لوله سازی اهواز برنده این مناقصه بزرگ بود اما در آن زمان شرکت فولاد اکسین با چالش‌های جدی مواجه بود اما در حال حاضر این شرکت در حال پیشرفت است و امیدواریم بتوانیم با تعامل یکدیگر این پروژه را پیش ببریم.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز گفت: این پروژه به قدری مهم است که مصوبه شورای عالی امنیت ملی ایران را دارد و به یکی از پروژه‌های استراتژیک وزارت نفت در سال 98 به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: انتظار داریم فولاد اکسین بیشتر حمایت شود تا ما بتوانیم ورق 56 اینچ را در شرکت فولاد اکسین تولید کنیم چرا که این نوع ورق در کشور کاربرد بالایی دارد و بتوانیم افتخارات بیشتری برای این نظام اسلامی به ثبت برسانیم.

در حاشیه بازدید از خط تولید نیز خداداد غریب پور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز بیان داشت: این موفقیت بزرگ را به تمامی همکاران خودم در اکسین و در شرکت فولاد مبارکه که وظیفه تولید اسلب مورد نیاز این ورق را به عهده دارد و لوله سازی اهواز که در نهایت لوله مورد نیاز وزارت نفت را تامین می کند، تبریک عرض می نمایم. چرا که یکی از نیازهای استراتژیک کشور بومی سازی ورق های مورد نیاز جهت لوله در صنعت نفت می باشد.

غریب پور در ادامه گفت: از آنجائیکه فولاد اکسین اخیراً با مشکلاتی در بخش نقدینگی و تامین مواد اولیه روبرو بوده، خوشبختانه با این هم افزایی صورت گرفته میان شرکت های فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، لوله سازی اهواز، فولاد اکسین و وزارت نفت به عنوان مصرف کننده این لوله ها این رویداد مهم در کشور اتفاق افتاد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied