شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز چهارشنبه 98/5/2+ تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز چهارشنبه 98/5/2// این خبر هر ساعت بروز رسانی می شود ....

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز چهارشنبه 98/5/2+ تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز چهارشنبه 98/5/2+ تغییرات

 

 

درحال بروزرسانی....

 

 

قیمت طلا، سکه و ارز؛ امروز چهارشنبه 2 مرداد 

در زمان انتشار این گزارش قیمت هر عدد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید چهار میلیون و ۲۶۵ هزار تومان (۱۲۵ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز) و قیمت هر عدد سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان (۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز) است.

همچنین هر عدد نیم سکه به قیمت دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان (بدون تغییر نسبت به دیروز)، ربع سکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز) و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۹۶۰ هزار تومان (۱۰ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز) به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۱۲ هزار و ۶۷ تومان (۸۵۴۱ تومان کاهش نسبت به دیروز) و ارزش هر اونس طلای جهانی نیز ۱۴۲۵.۹۲ دلار است.

شیب صعودی قیمت ارز زیاد شد

اما پس از آنکه قیمت ارز با سرعت قابل توجهی کاهش یافت، در روزهای گذشته بار دیگر شیب افزایش قیمت ارز افزایش یافته است.

بانک‌ها امروز (دوم مرداد) قیمت دلار را نسبت به روز گذشته افزایش دادند؛ به طوری که قیمت خرید دلار در بانک‌ها که در روز گذشته ۱۱ هزار و ۶۵۴ تومان بود، امروز ۱۱ هزار و ۹۴۵ تومان خریداری شد.

شعب ارزی بانک‌ها امروز هر یورو را ۱۳ هزار و ۳۷۳ تومان می‌خرند که قیمت این ارز نیز افزایش داشته است.

هر پوند انگلیس هم امروز در شعب ارزی بانک‌ها به قیمت ۱۴ هزار و ۸۸۵ تومان خریداری می‌شود.

ارز مسافرتی گران شد

قیمت ارز مسافرتی در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به طوری که قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها ۱۴ هزار و ۴۵ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان می‌رسد.

نرخ ارز در صرافی‌های بانکی

اما صرافی‌های مجاز بانک مرکزی قیمت دلار را نسبت به روز گذشته ۳۰۰ تومان افزایش دادند؛ به طوری که قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان است.

این صرافی‌ها امروز هر یورو را به قیمت ۱۳ هزار و ۹۵۰ تومان می‌خرند و ۱۴ هزار و ۵۰ تومان می‌فروشند که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.

 

قیمت طلا  و سکه امروز چهارشنبه 2 مرداد // ساعت 15:15

 قیمت طلا در بازارهای جهانی طی روز جاری با افزایش نسبت  به دیروز به‌ارزش 1420.8 دلار مبادله می‌شود.

به دنبال احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و افزایش تنش ها در خاورمیانه، قیمت طلا پس از رسیدن به پایین ترین رقم یک هفته گذشته در جلسه قبل، امروز شاهد افزایش نسبی بود.

از نظر فعالان بازار کاهش 25 واحدی نرخ بهره در آمریکا در هفته آینده قطعی است و احتمال کاهش 50 واحدی نیز 18 درصد برآورد شده است.

همچنین انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در نشست این هفته خود سیاست پولی انبساطی را در پیش بگیرد. پیش بینی می شود بانک مرکزی ترکیه نیز در روز 25 جولای نرخ بهره را 250 واحد کاهش دهد.

در روزهای اخیر کاهش همزمان قیمت جهانی طلا  با قیمت ارز در بازار داخلی، موجب شد تا قیمت طلا و سکه در بازار داخلی کاهش چشمگیری را تجربه کند.

به صورتی که هر گرم طلای 18 عیار در بازار سبزه میدان از کانال 400 هزاری به 300 هزار تومان سقوط کرد هر چند طلا زمان زیادی در این کانال باقی نماند. سقوط آزاد قیمت ها در انواع سکه نیز مشهود بود به طوری کهقیمت سکه طرح جدید از کانال 4 میلیونی به 3 میلیون برگشته بود.

البته کاهش قیمت ها در بازار خیلی دوام نداشت و از یکی دو روز قبل سیر صعودی قیمت ها آغاز شده است؛ ولی نکته مهم اینجاست که تکانه های شدید قیمتی در بازار طلا و ارز مشاهده نمی شود.

امروز در بازار سبزه‌میدان، قیمت طلا نسبت به روز کاری قبل، افزایش داشته است؛  هر گرم طلای 18عیار با قیمت 417 هزار و 200 تومان، هر گرم طلای 24عیار با قیمت 556 هزار و 200 تومان و هر مثقال طلا با قیمت یک میلیون و 806 هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

سکه‌فروشان سبزه‌میدان، امروز قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید را 4 میلیون و 347 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم را 4میلیون و 294 هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی را 2 میلیون و 318 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی را یک میلیون و 509 هزار تومان و سکه گرمی را 979هزار تومان اعلام کرده‌اند./تسنیم

نوع

قیمت لحظه

قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید

4 میلیون و 347 هزار تومان

قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم

4 میلیون و 294 هزار تومان

قیمت نیم سکه بهار آزادی

2 میلیون و 318 هزار تومان

قیمت ربع سکه بهار آزادی

یک میلیون و 509 هزار تومان

قیمت سکه گرمی

979 هزار تومان

قیمت هر گرم طلای 18 عیار

417  هزار و 200  تومان

قیمت هر گرم طلای 24 عیار

556  هزار و 200  تومان

قیمت هر مثقال طلا نوع

قی  یک میلیون و 806 هزار تومان

قیمت هر اونس طلای جهانی

1420.8 دلار

 

 

 

قیمت دلار ، یورو ، پوند و درهم امروز چهارشنبه 2 مرداد // ساعت 13:30

قیمت خرید و فروش انواع ارز امروز نسبت به روز کاری قبل، افزایش یافته است به‌نحوی که قیمت دلار در صرافی‌های بانکی و آزاد با افزایش مورد معامله قرار می‌گیرد.

 قیمت  دلار در بازار آزاد بعد از آنکه تا نزدیکی 11 هزار تومان سقوط کرد روند صعودی را در پی گرفت و طی یکی دو روز گذشته قیمت دلار در خیابان فردوسی با عبور از کانال 12 هزاری در محدوده های قیمتی 12 هزار و 200 تا 12 هزار و 400 تومان هم معامله می شد.

روز قبل قیمت ها در بازار ارز روند صعودی داشت و همین امر موجب شد تا صرافی های بانکی نیز قیمت خرید و فروش دلار و یورو را افزایش دهند.

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی برای فروش به مردم با افزایش نسبت به روز کاری قبل 12 هزار و 400 تومان و قیمت دلار برای خرید از مردم 12 هزار و 300 تومان تعیین شده است.

این درحالی است که قیمت دلار در صرافی‌های آزاد برای فروش به مردم با کاهش نسبت به دیروز 12 هزار و 290 تومان تعیین شده است.

قیمت یورو نیز در صرافی‌های بانکی نسبت به روز کاری قبل،  افزایش یافته و برای فروش به مردم با قیمت 14 هزار و 150 تومان ارزش‌گذاری شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 14 هزار و 50 تومان است.

قیمت درهم امارات نیز امروز در بازار آزاد، 3411 تومان ارزش‌گذاری شده و مورد معامله قرار می‌گیرد؛ فعالان بازار ارز معتقدند نوسانات قیمتی درهم عامل بسیار مهمی برای قیمت دلار است. قیمت پوند هم 15 هزار و 597 تومان تعیین شده است.

گفتنی است، امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را 11 هزار و 945 تومان و 5 ریال، قیمت یورو را 13 هزار و 373  تومان  و 4 ریال و قیمت پوند انگلیس را 14هزار و 885 تومان برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

همچنین،شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت 11 آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت 14 هزار و 45 تومان و 8 ریال می‌فروشند که با احتساب کارمزد 7 در هزار به رقمی حدود 14 هزار و 100 هزار تومان می‌رسد. قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز کاری قبل 342 تومان افزایش یافته است./تسنیم

نوع ارز

قیمت

قیمت دلار در صرافی بانکی

12 هزار و 400 تومان

قیمت دلار در صرافی آزاد

12 هزار و 290 تومان

قیمت یورو در صرافی بانکی

14 هزار و 150 تومان

قیمت درهم امارات در صرافی آزاد

3 هزار و 411 تومان

قیمت پوند در صرافی آزاد

15 هزار و 597 تومان

قیمت ارز مسافرتی

14 هزار و 45  تومان

قیمت خرید دلار در بانک‌ها

11 هزار و 945 تومان

قیمت خرید یورو در بانک‌ها

13 هزار و 373  تومان

قیمت خرید پوند در بانک‌ها

14 هزار و 885  تومان

 

 

قیمت روز ارز مسافرتی امروز چهارشنبه 2 مرداد // ساعت 12:15

شعب منتخب بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را به‌عهده دارند، روزانه بعد از دریافت قیمت ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می‌کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت 11 صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک‌های عامل آغاز می‌شود. گفتنی است؛ تجربه هفته‌های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و این شعب روزانه می‌توانند به تعداد مشخصی از مسافران ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت 11 آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت 14 و 45 تومان و 8 ریال می‌فروشند که با احتساب کارمزد 7 در هزار به رقمی حدود 14 هزار و 100 تومان می‌رسد. قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز کاری قبل 342 تومان افزایش یافته است.

 مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته‌شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر 500 یورو و برای سایر کشورها تا 1000 یورو خریداری کنند.

براساس سیاست بانک مرکزی که از روز 18 شهریورماه سال 97 آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تأمین و پرداخت ارز مسافرتی (به‌صورت اسکناس) از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به‌نرخ بازار بلامانع است.

بر این اساس بانک‌ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌‌شده و با تأمین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به‌نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصد ــ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند ــ اقدام کنند.

همچنین لازم است مدارک مزبور به‌منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود و اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز معتبر الزامی است./تسنیم

 

 

 

قیمت خرید دلار در بانک ها امروز چهارشنبه 2 مرداد // ساعت 11:00

بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارزهای خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارزهای مردمی فعال شوند.

برهمین‌اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارزهای مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

گفتنی است، امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را 11 هزار و 945 تومان و 5 ریال، قیمت یورو را 13 هزار و 373  تومان  و 4 ریال و قیمت پوند انگلیس را 14هزار و 885 تومان برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

قیمت دلار نسبت به روزهای کاری قبل کاهش چشم‌گیری داشته و وارد کانال 11هزارتومانی شده است، در عین حال قیمت‌ها نسبت به روز گذشته افزایش داشته است./تسنیم

 

 

 

 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز چهارشنبه 2 مرداد // ساعت 11:45

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با 100 تومان افزایش نسبت به قیمت های پایانی دیروز  12 هزار و 400 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 12 هزار و 300 تومان خریداری می‌کنند.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با افزایش نسبت به دیروز، 14 هزار و 150  تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 14 هزار و 50 تومان است.

به گزارش تسنیم، 5 صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت 10 تا 15 تا 2000 دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند./تسنیم

 

 

قیمت روز ارزهای دولتی چهارشنبه 2 مرداد // ساعت 10:30

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «چهارشنبه دوم مردادماه 98» بدون تغییر نسبت به روز گذشته 42 هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با 116 ریال کاهش نسبت به روز گذشته 52 هزار و 212 ریال و هر یورو نیز با 209 ریال کاهش نسبت به روز گذشته 46 هزار و 808 ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس 42 هزار و 573 ریال، کرون سوئد 4 هزار و 433 ریال، کرون نروژ 4 هزار و 835 ریال، کرون دانمارک 6 هزار و 269 ریال، روپیه هند 609 ریال، درهم امارات متحده عربی 11 هزار و 437 ریال، دینار کویت 137 هزار و 923 ریال، یکصد روپیه پاکستان 26 هزار و 277 ریال، یکصد ین ژاپن 38 هزار و 825 ریال، دلار هنگ‌ کنگ 5 هزار و 377 ریال، ریال عمان 109 هزار و 235 ریال و دلار کانادا 31 هزار و 977 ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند 28 هزار و 129 ریال، راند آفریقای جنوبی سه هزار و 13 ریال، لیر ترکیه 7 هزار و 335 ریال، روبل روسیه 665 ریال، ریال قطر 11 هزار و 539 ریال، یکصد دینار عراق 3 هزار و 515 ریال، لیر سوریه 82 ریال، دلار استرالیا 29 هزار و 318 ریال، ریال سعودی 11 هزار و 201 ریال، دینار بحرین 111 هزار و 703 ریال، دلار سنگاپور 30 هزار و 762 ریال، یکصد تاکای بنگلادش 49 هزار و 592 ریال، ده روپیه سریلانکا 2 هزار و 386 ریال، کیات میانمار 28 ریال و یکصد روپیه نپال 37 هزار و 833 ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان 8 هزار و 828 ریال، دینار لیبی 29 هزار و 957 ریال، یوان چین 6 هزار و 103 ریال، یکصد بات تایلند 135 هزار و 817 ریال، رینگیت مالزی 10 هزار و 192 ریال، یک هزار وون کره جنوبی 35 هزار و 671 ریال، دینار اردن 59 هزار و 239 ریال، یکصد تنگه قزاقستان 10 هزار و 913 ریال، لاری گرجستان 14 هزار و 435 ریال، یک هزار روپیه اندونزی 2 هزار و 997 ریال، افغانی افغانستان 519 ریال، روبل جدید بلاروس 20 هزار و 737 ریال، منات آذربایجان 24 هزار و 707 ریال، یکصد پزوی فیلیپین 81 هزار و 937 ریال، سومونی تاجیکستان 4 هزار و 450 ریال، بولیوار جدید ونزوئلا 4 هزار و 206 ریال و منات جدید ترکمنستان 12 هزار و یک ریال ارزش‌گذاری شد./تسنیم

 

 
قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه 2 مرداد // ساعت 10:15

 به دنبال احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و افزایش تنش ها در خاورمیانه، قیمت طلا پس از رسیدن به پایین ترین رقم یک هفته گذشته در جلسه قبل، امروز شاهد افزایش نسبی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1420 دلار و 40 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز تا 1413 دلار و 80 سنت پایین آمده بود.

قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز به 1420 دلار و 80 سنت رسید. از نظر فعالان بازار کاهش 25 واحدی نرخ بهره در آمریکا در هفته آینده قطعی است و احتمال کاهش 50 واحدی نیز 18 درصد برآورد شده است.

همچنین انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در نشست این هفته خود سیاست پولی انبساطی را در پیش بگیرد. پیش بینی می شود بانک مرکزی ترکیه نیز در روز 25 جولای نرخ بهره را 250 واحد کاهش دهد.

ادامه ادعاهای واهی مقامات آمریکایی، یک مقام نظامی این کشور دیروز مدعی شد، یک ناو آمریکایی هفته گذشته در تنگه هرمز یک پهپاد دیگر ایرانی را هدف قرار داده است. ادعای بی اساس قبلی مقامات آمریکایی با پاسخ مستدل ایران ناکام مانده بود.

در همین حال، شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی پس از افزایش حدودا نیم درصدی در جلسه قبل، امروز نیز اندکی افزایش داشت و به بالاترین رقم 5 هفته گذشته رسید. ارزش یورو به پایین ترین رقم 2 ماه گذشته سقوط کرده است.

رابرت لایتیز، نماینده تجاری آمریکا و چند مقام ارشد دولت ترامپ قرار است روز دوشنبه برای گفت وگوهای تجاری با مقامات چینی به شانگهای سفر کنند. به دنبال انتشار این خبر، ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز با اندکی افزایش مواجه بود.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا دیروز با 0.25 درصد کاهش نسبت به روز دوشنبه به 823.13 تن رسید./تسنیم

 

 

 

قیمت طلا و سکه و دلار امروز چهارشنبه 98/5/2

عنوان قیمت انلاین ساعت و تاریخ 
شاخص بورس 249,661.0 ساعت 10:00// چهارشنبه 98/5/2
انس طلا 1,420.46 ساعت 10:00// چهارشنبه 98/5/2
مثقال طلا 18,060,000 ساعت 10:00// چهارشنبه 98/5/2
طلا 18 عیار/ 750 4,172,000 ساعت 10:00// چهارشنبه 98/5/2
سکه امامی 43,470,000 ساعت 10:00// چهارشنبه 98/5/2
دلار 123,000 ساعت 10:00// چهارشنبه 98/5/2
یورو 140,920 ساعت 10:00// چهارشنبه 98/5/2
نفت برنت 63.27 ساعت 10:00// چهارشنبه 98/5/2
بیت کوین 10674 ساعت 10:00// چهارشنبه 98/5/2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مرور بازار در روز گذشته ( سه شنبه 1 مرداد ) 

 قیمت طلا در بازارهای جهانی طی روز جاری با کاهش نسبت  به دیروز به‌ارزش 1417.4 دلار مبادله می‌شود.

در روزهای اخیر کاهش همزمان قیمت جهانی طلا  با قیمت ارز در بازار داخلی، موجب شد تا قیمت طلا و سکه در بازار داخلی کاهش چشمگیری را تجربه کند.

به صورتی که هر گرم طلای 18 عیار در بازار سبزه میدان از کانال 400 هزاری به 300 هزار تومان سقوط کرد هر چند طلا زمان زیادی در این کانال باقی نماند. سقوط آزاد قیمت ها در انواع سکه نیز مشهود بود به طوری که قیمت سکه طرح جدید از کانال 4 میلیونی به 3 میلیون برگشته بود.

البته کاهش قیمت ها در بازار خیلی دوام نداشت و از یکی دو روز قبل سیر صعودی قیمت ها آغاز شده است؛ ولی نکته مهم اینجاست که تکانه های شدید قیمتی در بازار طلا و ارز مشاهده نمی شود.

امروز در بازار سبزه‌میدان، قیمت طلا نسبت به روز کاری قبل، افزایش داشته است؛  هر گرم طلای 18عیار با قیمت 410 هزار تومان، هر گرم طلای 24عیار با قیمت 546 هزار و 700 تومان و هر مثقال طلا با قیمت یک میلیون و 776 هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

سکه‌فروشان سبزه‌میدان، امروز قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید را 4 میلیون و 267 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم را 4میلیون و 194 هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی را 2 میلیون و 288هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی را یک میلیون و 459هزار تومان و سکه گرمی را 969هزار تومان اعلام کرده‌اند./تسنیم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied