شمانیوز
شما نیوز

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران پتروشیمی فجر برگزار شد:

خبرهای خوش برای سهامداران پتروشیمی فجر

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت پتروشیمی فجر برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 97 با حضور بیش از 94 درصد از سهامداران برگزار شد که ضمن تقسیم سود خبرهای خوشی به سهامداران اعلام شد.

خبرهای خوش برای سهامداران پتروشیمی فجر

به گزارش خبرنگار شمانیوز ، مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت پتروشیمی فجر برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 97  با حضور بیش از 94 درصد از سهامداران ،مدیران و اعضا هیات مدیره و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار در محل سالن همایش های نیایش واقع در میدان شهید طهرانی مقدم (میدان کاج) برگزار شد.

 

بنابراین گزارش، هیات رییسه مجمع عمومی "بفجر" به ریاست آقای سرکانیان و دبیری آقای زال خانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی فجر تشکیل شد و آقایان رحیمیان سرای و راستی به عنوان ناظران در این مجمع حضور یافتند.

همچنین آقای شیخی حسابرس شرکت در این جلسه حضور داشت تا پاسخگوی سوالات سهامداران باشد.

WhatsApp Image 2019-07-24 at 8.46.47 AM(2)

 

 مجمع به تقسیم سود  1200 ریالی هر سهم پتروشیمی فجر رای داد

بر اساس این گزارش، در مجمع عمومی عادی سالیانه این مجموعه که تامین کننده یوتیلیتی مورد نیاز شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بندر امام خمینی است، با رای حداکثر سهامداران دستوراتی همچون تقسیم سود نقدی هر سهم به مبلغ 120 تومان میان سهامداران و صورت های مالی سال مالی 97 به تصویب رسید. همچنین، روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار ،موسسه حافظ گام به عنوان حسابرس و بازرس قانونی وموسسه آزموده کاران به عنوان علی البدل انتخاب شدند.گفتنی است شصت درصد سهام پتروشیمی فجر متعلق به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بوده و سی درصد نیز تحت مالکیت سهام عدالت است.همچنین  10 درصد سهام متعلق به  سایر سهامداران است.

WhatsApp Image 2019-07-24 at 8.46.47 AM(1)

رشد 24 درصدی سود انباشته پتروشیمی فجر

بررسی صورت های مالی منتشر شده از سوی شرکت در سامانه کدال نشان می دهد که این شرکت به ازای هر سهم در سال مالی 97 مبلغ 1131 ریال سود اندوخته که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی 96 با رشد 24 درصدی همراه شده است. ضمن این که سود انباشته شرکت هم پس از افزایش 49 درصدی نسبت به سال مالی ماقبل به مبلغ 10 هزار و 515 میلیارد ریال رسیده است.

همچنین آخرین گزارش عملکرد 12 ماهه منتهی به 29 اسفند 97 شرکت بیانگر این موضوع است که سود خالص نیز با افزایش 24 درصدی همراه شده و مبلغ 7هزار و 349 میلیارد ریال سود خالص در حساب های خود ثبت کرده است.گفتنی است درآمدهای عملیاتی این شرکت در سال مالی 97 مبلغ 15 هزار و 890 میلیارد ریال محقق شده که در مقایسه با سال مالی 96 رشد 6 درصدی داشته است. این شرکت اعلام کرده که افزایش درآمدهای عملیاتی به مبلغ 615 میلیارد و 46 میلیون ریال ناشی از برآورد محاسبه فرمول شورای رقابت به موجب مصوبه 377 مورخ 30 اردیبهشت 98 شورای مذکور و با در نظر گرفتن کلیه جوانب احتیاط  توسط این شرکت است.

 

 پتروشیمی فجر بزرگترین مجتمع تولید سرویس های حیاتی

غلامعلی زال خانی مدیرعامل شر‌کت پتروشیمی فجر در این جلسه به عملکرد این شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷ پرداخت.

زال خانی با بیان اینکه سال خود را با استعانت از خداوند متعال آغاز کردیم و طبیعی است زمانی شاهد برکت از سوی خداوند خواهیم بود که حرکتی از سوی بنده خداوند نیز صورت پذیرد گفت: با ورود به سال ۱۳۹۷ با نوسانات اقتصادی و چالش های ارزی مواجه شدیم. شرکت پتروشیمی فجر با حجم سرمایه گذاری حدود ۲ میلیارد یورو    بزرگترین مجتمع تولید سرویس های حیاتی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فجر اظهار داشت: در حال حاضر این مجتمع از نظر فناوری مدرن و به روز است و در دو سایت در منطقه ویژه اقتصاد  پتروشیمی احداث شده است و این شرکت هم اکنون سرویس های حیاتی 34 درصد از صنایع پتروشیمی را تامین می کند و  در آینده نزدیک به 40  در صد می رسد.

وی ادامه داد : در حال حاضر  بالغ بر ۴۰ شرکت از محصولات این مجتمع استفاده می کنند که 75 درصد خدماتاین مجتمع به ۵ شرکت اصلی به نام های پتروشیمی اروند ، مارون ، امیر کبیر، تندگویان و فن آوران  ارائه داده می شود.

WhatsApp Image 2019-07-24 at 8.46.46 AM(1) - Copy

 

پیگیری راه اندازی سامانه جامع تجارت ایران به همت پتروشیمی فجر

وی در ادامه به چالش های پیش روی این شرکت اشاره کرد و گفت: تداوم حیات تمامی شرکت ها به تامین قطعات یدکی آن نیازمند است. با مکاتبات و رایزنی های صورت گرفته با مراجع قانونی و مقامات عالی سامانه جامع تجارت ایران برای صنایع مستقر در مناطق ویژه  به منظور واردات بدون استفاده از کارت بازرگانی راه اندازی شد .

وی تامین قطعات این مجتمع را بالغ بر ۵ الی ۶ میلیون یورو  اعلام کرد و افزود: در خصوص بدهی‌های ارزی باید گفت که ۵۶،۴ میلیون یورو بدهی ارزی به بانک مرکزی داشتیم  و ۲۰میلیون یورو بدهی به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس وجود دارد که از این میان مبلغی بالغ بر ۵۵  میلیون یورو آن از طریق بانک مرکزی تسویه شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت پتروشیمی فجر، با تعریف پروژه های خاص و دقیق مهندسی و بهره گیری از مشاوران ایرانی در سطح بین المللی موفق شدیم از طریق ایجاد خط ارتباطی میان دو نیروگاه، از طریق چند مسیر برق منطقه را تامین کنیم. در این باره به طور قطع به یقین می‌توانم ادعا کنم که در سه سال اخیر هیچگونه قطعی کامل برقی در منطقه ویژه اقتصادی  پتروشیمی نداشته‌ایم.

 

وی در ادامه از ساماندهی شغلی کارکنان با هماهنگی مراجع برای افزایش رضایتمندی و پایداری توسعه سخن به میان آورد و گفت: بر اساس قوانین شورای عالی کار به حقوق پرسنل ساماندهی شد. در همین راستا طبقه بندی شغلی بر اساس   قانون شورای عالی کار صورت گرفت که این امر موجب افزایش بهره وری همکاران شد.

 

وی همچنین از خبرهای خوش برای سهامداران این مجتمع در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این شرکت در نقطه سکون قرار نگرفته است چرا که پروژه های مختلفی را در دست اجرا دارد و بدون شک خبرهای خوشی برای سهامداران حاصل خواهد شد.

 

زال خانی  اظهار داشت : کمیته حسابرسی داخلی این مجتمع تشکیل شده است و تاکنون ۱۲ جلسه آن برقرار شده تا نسبت به انجام درست اقدامات اطمینان خاطر حاصل شود.مدیرعامل شرکت پتروشیمی فجر با بیان اینکه این شرکت هم اکنون دارای یک هزار و ۱۳۷ نفر پرسنل است گفت: عدم تورم نیروی انسانی در طی چند سال اخیر جزو افتخارات این شرکت محسوب می شود.وی با بیان این‌که بخش اعظم درآمد پتروشیمی فجر ناشی از تولید برق است ابراز داشت: تلاش شده است که افزایش تولید برق را به مرحله عمل برسانیم.

 

زال خانی خاطرنشان کرد: با تعریف پروژه در حوزه آب دوریز  سیستم  اسمز معکوس توانستیم   صرفه‌جویی ۱۱ میلیون مترمکعبی در خرید آب خام و  صرفه جویی  معادل 160  میلیارد ریال  داشته باشیم  درحالی که این پروژه با 120 میلیارد ریال مهندسی ، احداث و به بهره برداری رسیده است .

WhatsApp Image 2019-07-24 at 8.46.48 AM

 

خبرهای خوش برای سهامداران شرکت پتروشیمی فجر

همچنین سرکانیان رییس مجمع پتروشیمی فجر اعلام کرد: با توجه به اینکه شرکت های پتروشیمی تندگویان و اروند 40درصد یوتیلیتی تولیدی پتروشیمی فجر را مصرف می کنند و این دو شرکت امسال جز پرسودترین شرکت های پتروشیمی قرار گرفته اند از این رو نگرانی پتروشیمی فجر درخصوص وضعیت مصرف کنندگان محصولات تولیدی برطرف شده است.بنابراین گزارش شرکت پتروشیمی فجر در سال 1377 با هدف تامین یوتیلیتی مورد نیاز شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تاسیس شد و بعنوان نخستین شرکت یوتیلیتی متمرکز در کشور در سال 1382 به بهره برداری رسید.

 

 با افزایش طرح های جدید در سایت 2 و 3 و نیاز به تامین یوتیلیتی بیشتر، طرح توسعه پتروشیمی فجر در سایت 2 اجرا شد.همچنین در راستای اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی،مالکیت این شرکت در سال 1388به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس منتقل شد و با توجه به عملکرد درخشان در حوزه های مختلف استراتژیک ، پس از پذیرش در بازار سهام،بخشی از سهام شرکت در سال 1394 در بازار بورس کشور عرضه شد و پتروشیمی فجر به فعالان بازار سرمایه ایران پیوست.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied