شمانیوز
شما نیوز

قیمت مسکن نیمه دوم سال افزایش می یابد

فرج‌اله رجبی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: با وضعیت کنونی به نظر می‌رسد حداقل مطابق نرخ واقعی تورم، افزایش قیمت مسکن و اجاره خواهیم داشتیم. مگر اینکه سازوکارهایی اتخاذ کنیم تا تولید مسکن در کشور افزایش یابد.

قیمت مسکن نیمه دوم سال افزایش می یابد
به گزارش شمانیوز به نقل از اعتمادآنلاین: فرج‌اله رجبی، نماینده شیراز و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در خصوص اخذ مالیات برای خانه‌های خالی، گفت: مالیات بر خانه‌های خالی موضوع متعارفی نیست. مالیات بر خانه‌های خالی ورود به حوزه‌های شخصی افراد است. باید به یک اضطرار برسیم و به عنوان یک قاعده موقت آن را در نظر بگیریم.

او ادامه داد: به جای اخذ مالیات از خانه‌های خالی بهتر است که ما در حوزه مسکن برنامه‌ریزی کنیم و تولید مسکن را با نیازهای جامعه هماهنگ کنیم.

 

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر تولید مسکن به اندازه کافی باشد و بتوانیم در سال 900 هزار مسکن تولید کنیم میان عرضه و تقاضا تعادل ایجاد می‌شود و دیگر کسی خانه‌اش را خالی نمی‌گذارد. در این شرایط افراد مجبور می‌شوند یا خانه‌های خود را بفروشند و یا اجاره بدهند. بزرگترین مشکل کنونی ما این است که تعادل میان عرضه و تقاضا در حوزه مسکن نداریم.

 

این عضو کمیسیون عمران به پیش‌بینی بازار مسکن پرداخت و گفت: با وضعیت کنونی به نظر می‌رسد حداقل مطابق نرخ واقعی تورم، افزایش قیمت مسکن و اجاره خواهیم داشت، مگر اینکه سازوکارهایی اتخاذ کنیم تا تولید مسکن در کشور افزایش یابد.

رجبی با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن در نیمه دوم سال طبیعی است، گفت: زمانی که قیمت کالاهای اساسی درگیر تورم است طبیعتاً فردی که خانه خود را اجاره می‌دهد به نسبت تورم اجاره را افزایش می‌دهد، مگر اینکه تولید مسکن به گونه‌ای باشد که بتواند تعادل جدیدی بین عرضه و تقاضا ایجاد کند.

 

به گفته این نماینده مجلس دولت برای کنترل نرخ مسکن برنامه دارد اما هنوز این برنامه اثردهی خود را نشان نداده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied