شمانیوز
شما نیوز

وزیر صمت در نشست با صنعتگران شهرک صنعتی شمس آباد :

صدا و سیما توانمندی های تولید را به مردم نشان دهد / به دنبال سهم ۴۰ درصدی صنعت و معدن از تسهیلات بانکی هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت از رسانه ها و صدا و سیما خواست تا توانمندی های خوبی که در واحدهای تولیدی و عرصه تولید است، را به مردم نشان دهند.

صدا و سیما توانمندی های تولید را به مردم نشان دهد / به دنبال سهم ۴۰ درصدی صنعت و معدن از تسهیلات بانکی هستیم

 

به گزارش شمانیوز به نقل از  شاتا، رضا رحمانی در نشست با صنعتگران و تولیدکنندگان شهرک صنعتی شمس آباد تهران در محلساختمان فناوری این شهرک بزرگ صنعتی بیان کرد: پیرو جلسه قبلی در فرمانداری شهرری این بازدید و جلسه با صنعتگران برنامه ریزی و اجرا شده است.

 

وظیفه مان پیگیری مسایل مربوط به تولیدکنندگان است

وی با اشاره به سفر رییس مجلس به این شهرستان، یادآوری کرد: رییس مجلس که هفته قبل از شهرک شمس آباد بازدید کرده بودند نیز مواردی را مربوط به مسایل تولید و صنعت برای پیگیری به بنده ارایه دادند و وظیفه مان پیگیری این مسایل است.

 

تولیدکنندگان جانانه در مقابل تحریم ها ایستادند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شمس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور از لحاظ وسعت، تعداد واحدهای مستقر و تعداد شغل ایجاد شده است، گفت: ۱۴ ماه است که در شکل جدید تحریم شده ایم و مقاومت تولیدکنندگان و صنعتگران در این مدت جانانه بوده است و با تحریم مقابله کرده اند.

رحمانی در ادامه اضافه کرد: برخی مسایل و مشکلات پیش آمده برای تولیدکنندگان به دلیل عدم درک صحیح دست اندرکاران از موضوع است و در این زمینه نگاه افرادی که در دستگاه های ذی ربط است باید تغییر کند.

وی در این رابطه بیان کرد: البته برخی مسایل مانند زیرساخت های آب و برق با برنامه ریزی و رایزنی قابل حل است که نیاز به پیگیری دارد.

 

به دنبال سهم ۴۰ درصدی صنعت و معدن از تسهیلات بانکی هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: قانون‌ می گوید که حداقل ۴۰ درصد تسهیلات بانکی باید به بخش صنعت و معدن داده شود، اما بانک‌مرکزی می گوید که ما ۲۷ درصد را در این حوزه ارایه دادیم که این رقم باید بیشتر شود.

 

صدا و سیما توانمندی های تولید را به مردم نشان دهد

رحمانی همچنین از رسانه ها و صدا و سیما خواست تا توانمندی های خوبی که در واحدهای تولیدی و عرصه تولید است را به مردم نشان دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باید فضای کسب و کار به نفع تولید و رونق تولید، تسهیل و اصلاح شود.

 

وزارت صمت در حمایت از کسب و کار یک قدم از دیگر دستگاه ها جلوتر باشد

رحمانی گفت: وزارت صمت باید در حمایت از کسب و کار یک قدم از دیگر دستگاه ها جلوتر باشد، همکاران این مهم را مدنظر داشته باشند، البته گلایه ها از مجموعه صمت در این خصوص هر چه بیشتر جلوتر می رویم کمتر است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران مدیری جهادی و پیگیر هستند،گفت: مدیریت شهرک های استام تهران استفاده از خط لوله آب و مترو را برای شهرک صنعتی شمس آباد جدی بگیرند و پیگیری کنند که شدنی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شرایط امروز ما ایجاب می کند که از واحدهای تولیدی برای اشتغال آفرینی برای جوانانمان حمایت کنیم، اضافه کرد: اشتغال همین شهرک شمس آباد در صورت حمایت تا یکصد هزار نفر قابل ارتقا است.

 

رحمانی بیان کرد: تامین زیر ساخت های مختلفی مثل فیبر نوری و مخابرات را در کنار آب ، برق و گاز و تلفن جدی بگیرید.

مجلس شورای اسلامی موضوع برخورداری شهرک های صنعتی از ارزش افزوده را برای تامین زیرساختها پیگیری کند

وی همچنین تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی موضوع برخورداری زیر ساختهای شهرک های صنعتی از ارزش افزوده را برای تامین زیرساختهای لازم برای آبادانی آنها دنبال کند.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه شهرک های صنعتی باید جزو زیباترین نقاط صنعتی و شهری کشور و محل اقتصاد و تولید در کنار فضای سبز و مدرن باشند، افزود: این مهم با تامین زیرساخت های لازم شدنی است.

رحمانی گفت: موضوع ساماندهی لکه های صنعتی و اعمال شعاع شهرک های صنعتی را در دستور کار داریم، جمع بندی های لازم شده است و تصمیم های خوبی خواهیم گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: صنعت سنگ از مزیت های ما است، با انجمن سنگ جلساتی داشتیم، جلسات با این انجمن را همچنان ادامه خواهیم داد و از ظرفیت تشکل ها استفاده خواهیم کرد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات در حوزه معدن منفی باشد بد نیست، افزود: این به معنای آن است که جلوی خام فروشی مواد معدنی را برای ایجاد ارزش افزوده در داخل گرفته ایم.

 

رحمانی با اشاره به اینکه پارسال حدود ۲۲ درصد واردات کاهش یافت، تصریح کرد: واردات هر کالایی که امکان ساخت داخل دارد را ممنوع می کنیم، پارسال ۱۳۳۹ قلم کالا را ممنوع کردیم و امسال ۱۴۸ قلم کالا را به این لیست اضافه کردیم.

گفتنی است در این جلسه صنعتگران و تولیدکنندگان مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد به بیان مهمترین مسایل و مشکلات جاری خود پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied