شمانیوز
شما نیوز

همایش “رونق تولید با احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس” برگزار شد

"همایش رونق تولید با احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس" امروز و با حضور معاونین وزیر صمت، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن و نیز برخی دیگر از مسئولین دولتی و شرکت های خصوصی در هتل ارم برگزار شد.

همایش “رونق تولید با احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس” برگزار شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از چیلان: جعفر سرقینی معاون وزیر صمت در امور معادن و صنایع معدنی در همایش رونق تولید با احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس گفت: راه اندازی معادن کوچک در استان های محروم آغاز شده است.

وی تصریح کرد: ٣٠ درصد ارزش افزوده در بخش معدن متعلق به معادن کوچک است اما ٧٠ درصد اشتغالزایی را به همراه دارد. ارزش تولیدات معادن کوچک مقیاس راه اندازی شده سالانه ۵٠ میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه توسعه معادن کوچک بهترین رویکرد برای اشتغالزایی پایدار است، گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت مصمم به توسعه طرح احیا و توسعه معادن کوچک است. سرقینی خاطر نشان کرد: در این طرح باید مناطق محروم را بیشتر مورد توجه قرار داد.

وی درباره ارزش تولیدات معدنی کشور اظهار داشت: سال گذشته ارزش مواد معدنی و زنجیره فرآوری حدود ٢١ میلیارد دلار بوده است.

سرمایه سندوق بیمه فعالیت های معدنی به ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت

خداداد غریب پور، رئیس هیئت عامل ایمیدرو نیز در همایش رونق تولید با احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در‌ سالن همایش های بین المللی هتل ارم گفت: این سمینار با حمایت های وزیر و تاکیدات ایشان راه اندازی شده است.

وی افزود: احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس جزو برنامه های راهبردی وزارت صمت برای امسال است.

غریب پور خاطرنشان کرد: تفویض اختیارات شورای عالی معادن کشور به شورای احیای معادن کوچک مقیاس روند امور را تسریع داده است.

وی ضمن اشاره به تفاهم نامه های امضا شده در راستای احیا معادن کوچک گفت: تفاهم نامه های خوبی با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و بانک صنعت و معدن برای احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس داریم.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو همچنین اظهار داشت: سرمایه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی معدنی به ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied