شمانیوز
شما نیوز

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری:

بانک قرض الحسنه مهر ایران گام موثری برای تحقق بانکداری اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دیدار با سلیمان توکلی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: این بانک نتیجه تلاش برای اجرا و تحقق بانکداری اسلامی در جامعه و پاسخی به رفع دغدغه های شبکه بانکی است.

بانک قرض الحسنه مهر ایران گام موثری برای تحقق بانکداری اسلامی است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان داشت: زمانی که انقلاب به ثمر نشست، تحولات زیادی در جامعه به وجود آمد که بخشی از این تحولات، نظام بانکداری کشور را هم در بر گرفت؛ از این رو بعد از انقلاب تلاش زیادی برای اصلاح ساختار نظام بانکی و توجه به بانکداری اسلامی صورت گرفت و برای توسعه بانکداری اسلامی در تمامی زمینه ها به ویژه در ترسیم قوانین و دستورالعمل ها گام های موثری برداشته شد.

 

وی تصریح کرد: هرچند عواملی مانند تورم و کاهش ارزش پول مسائل جدیدی را در مباحث بانکداری و فقه بانکداری ایجاد می کند، اما آنچه که مهم است اهتمام اسلام در شعار بانکی و بحث قرض الحسنه است.

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: توجه به قرض الحسنه در شبکه بانکی به دغدغه ای تبدیل شد که از کنار آن بانک های قرض الحسنه مانند بانک قرض الحسنه مهر ایران ایجاد شد.

 

وی تاکید کرد: تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران یکی از قدم های جدی و رسمی برای تحقق بانکداری اسلامی بود و جزء اتفاقاتی است که حتما برکات زیادی را در پی خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به ثواب پرداخت قرض الحسنه اظهارداشت: حسنه ی قرض، ثوابی است که خدواند نزد خود محاسبه می کند.

 

وی افزود: انجام کاری برای تحقق عدالت در جامعه، از یکسال باران پر برکت برای جامعه ارزشمند تر است؛ یعنی رفتار عدالت گرانه آثاری را از خود برجا می گذارد که تاثیر آن از باران پر برکت که با خود سرسبزی و خرمی برجا می گذارد بیشتر است.

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: نه تنها ثواب پرداخت قرض الحسنه ۱۸ برابر است بلکه آثار وضعی مانند: طهارت اموال و نفوس و کسب و تجارت در جامعه ایجاد می کند.

 

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه سلیمان توکلی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز با اشاره به عملکرد مطلوب بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه بانکداری اسلامی بیان داشت: این بانک در سال ۸۶ با رسالت کمک به محرومین و نیازمندان جامعه توسط ۱۰ بانک بزرگ کشور تاسیس شده است.

 

وی افزود: در این چند سال حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار مشتری از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران استفاده کرده اند و نزدیک به ۶ میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۴۵ هزار میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

 

عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: خوشبختانه ساختار بانک بسیار مثبت است و در شرایط کنونی شبکه بانکی که برخی با مشکلات عدیده ای روبرو هستند، این بانک دارای تراز مثبتی است و به خاطر اعتقادات مذهبی مردم استقبال باشکوهی از خدمات و طرح های تسهیلاتی آن شده است.

 

توکلی ادامه داد: در آیات و روایات بسیار بر محاسن قرض الحسنه سفارش شده بنحوی که ثواب صدقه ۱۰ و ثواب پرداخت قرض الحسنه ۱۸ برابر ذکر شده است زیرا دادن قرض الحسنه باعث حفظ کرامات انسانی نیازمندان می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این سال ها بانک رضایت نسبی را ایجاد کرده است و در همکاری با کمیته امداد، بنیاد برکت، ستاد فرمان حضرت امام (ره) و ... خدمات شایسته ای را ارائه داده است.

 

سلیمان توکلی با اشاره به اهمیت توجه به اشتغالزایی و کارآفرینی بیان داشت: امسال نیز بانک قرض الحسنه مهر ایران در همکاری با مراکز دانش بنیان بنا به ایجاد ۵ تا ۱۰ هزار فرصت شغلی دارد.

 

عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به تسهیلات اعطاء شده در مناطق محروم و بویژه شهرستان های زلزله زده استان کرمانشاه اظهارداشت: علاوه بر خدمات خوب ارائه شده توسط بانک در این استان ها تفاهمنامه های مناسبی نیز منعقد شده است و در همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وام های قرض الحسنه برای ساخت مسکن در روستاها به متقاضیان پرداخت می شود.

 

وی در رابطه همکاری های صورت گرفته در حوزه های آموزش عالی برای تقویت مالی دانشجویان نیز اظهارداشت: در این باره تفاهمنامه هایی با وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و ... منعقد شده است تا دانشجویان بدون دغدغه مالی بتوانند به تحصیل خود در تمامی مقاطع ادامه دهند.

 

توکلی با اشاره به اهمیت ترویج بانکداری قرض الحسنه در جامعه و تاکید مراجع عالی قدر بیان داشت: برای گسترش خدمات و تسهیلات ارائه شده و افزایش پوشش سهم بیشتری از نیازمندان برای بهره مندی از این نوع وام ها نیاز به حمایت تمامی سازمان ها و نهادها داریم.

 

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور دارد که تمامی منابع جذب شده را به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان واقعی جامعه اختصاص داده و تنها در سال ۱۳۹۷ بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به اقشار مختلف جامعه پرداخت شده است.

 

گفتنی است، در این جلسه یوسف نجدی مدیر امور استان های بانک قرض الحسنه مهر ایران، عضو هیات مدیره را همراهی نمود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied