شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز پنجشنبه 98/5/10 + تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز پنجشنبه 98/5/10 + تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز پنجشنبه 98/5/10 + تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز پنجشنبه 98/5/10 + تغییرات 

 

در حال بروز رسانی .... 

 

 

 

قیمت سکه در بازارتهران// پنجشنبه 98.05.10

امروز در بازار سبزه‌میدان، قیمت طلا نسبت به روز کاری قبل، کاهش جزئی داشته است؛  هر گرم طلای 18عیار با قیمت 401 هزار و 700 تومان، هر گرم طلای 24عیار با قیمت 535 هزار و 600 تومان و هر مثقال طلا با قیمت یک میلیون و 742 هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

سکه‌فروشان سبزه‌میدان، امروز قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید را 4 میلیون و 75 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم را 3 میلیون و 994 هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی را 2 میلیون و 248 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی را یک میلیون و 439 هزار تومان و سکه گرمی را 969هزار تومان اعلام کرده‌اند.

 

نوع

قیمت لحظه

قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید

4 میلیون و 75  هزار تومان

قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم

3  میلیون و 994  هزار تومان

قیمت نیم سکه بهار آزادی

2 میلیون و 248  هزار تومان

قیمت ربع سکه بهار آزادی

یک میلیون و 439 هزار تومان

قیمت سکه گرمی

969 هزار تومان

قیمت هر گرم طلای 18 عیار

401  هزار و 700  تومان

قیمت هر گرم طلای 24 عیار

535  هزار و 600  تومان

قیمت هر مثقال طلا نوع

قی یک میلیون و 742  هزار تومان

قیمت هر اونس طلای جهانی

1403.2 دلار

 

 

قیمت ارزمسافرتی// پنجشنبه 98.05.10

شعب منتخب بانکی امروز قیمت ارز مسافرتی را بدون کارمزد ۱۳ هزار و ۴۰۵ تومان اعلام کرده‌اند.

شعب منتخب بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را به‌عهده دارند، روزانه بعد از دریافت قیمت ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می‌کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت 11 صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک‌های عامل آغاز می‌شود. گفتنی است؛ تجربه هفته‌های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و این شعب روزانه می‌توانند به تعداد مشخصی از مسافران ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت 11 آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت 13 و 405 تومان و 4 ریال می‌فروشند که با احتساب کارمزد 7 در هزار به رقمی حدود 13 هزار و 500 تومان می‌رسد. قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز کاری قبل با کاهش 248 تومانی همراه شده است.

مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته‌شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر 500 یورو و برای سایر کشورها تا 1000 یورو خریداری کنند.

براساس سیاست بانک مرکزی که از روز 18 شهریورماه سال 97 آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تأمین و پرداخت ارز مسافرتی (به‌صورت اسکناس) از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به‌نرخ بازار بلامانع است.

بر این اساس بانک‌ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌‌شده و با تأمین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به‌نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصد ــ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند ــ اقدام کنند.

همچنین لازم است مدارک مزبور به‌منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود و اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز معتبر الزامی است./تسنیم

 

 

 

قیمت خرید دلار در بانک// پنجشنبه 98.05.10

بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارزهای خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارزهای مردمی فعال شوند.

برهمین‌اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارزهای مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

گفتنی است، امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را 11 هزار و 557 تومان، قیمت یورو را 12هزار و 763 تومان و 7 ریال و قیمت پوند انگلیس را 14هزار و 14 تومان و 3 ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

قیمت دلار نسبت به روزهای کاری قبل کاهش چشم‌گیری داشته و وارد کانال 11هزارتومانی شده است، در عین حال قیمت‌ها نسبت به روزکاری گذشته کاهش داشته است.

** توجه داشته باشید که قیمت‌های درج‌شده در این خبر برای دلار، یورو و پوند، قیمت خرید بانک از مردم است نه فروش!/تسنیم

 

 

قیمت ارزدولتی// پنجشنبه 98.05.10

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۷ ارز افزایش و قیمت ۲۸ واحد پولی همانند پوند کاهش یافت. نرخ دلار و ۱۲ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «پنجشنبه دهم مردادماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۱۰۴ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۰ هزار و ۹۳۷ ریال و هر یورو نیز با ۴۴۶ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۴۶ هزار و ۴۰۳ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۱۳۹ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۳۹ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۷۳۳ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۱۴ ریال، روپیه هند ۶۰۸ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۹۴۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۱۶۱ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۴۶۴ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۳۶۶ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۸۰۷ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۵۳۷ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۹۲۸ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۵۳۲ ریال، روبل روسیه ۶۶۲ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۰۱ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۷۸۰ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۵ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۵۲۹ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۳۹۳ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۸۳ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۷۹۱ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۲۰ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۹۳۸ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۹۷ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۶ هزار و ۱۴۹ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۳۹ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۳۵۸  ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۹۲۵ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۱۹۱ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۸۰ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۰ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۶۵۶ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۲۱۲ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۶ ریال ارزش‌گذاری شد./تسنیم

 

 

مرور بازار در روز گذشته (چهارشنبه 9 مرداد )

در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نتیجه نشست فدرال رزرو در اواخر امروز و کاهش احتمالی نرخ بهره هستند که اولین اقدام اینچینی از سال 208 تاکنون خواهد بود، قیمت طلا امروز تغییر اندکی را شاهد بود.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در بازار آمریکا امروز 0.1 درصد رشد داشت و به 1442 دلار و 90 سنت رسید.

برایان لن، تحلیلگر بازار طلا در سنگاپور گفت: «اکثر معامله گران دست از معامله کشیده اند و منتظر نتیجه نشست فدرال رزرو هستند. اگر فدرال رزرو تصمیم به کاهش صرفا 25 واحدی نرخ بهره بگیرد، قیمت طلا ممکن است اندکی کاهش یابد، زیرا تاثیر این میزان کاهش نرخ قبلا در بازار پیشخور شده است.»

لن افزود: «ما همچنین می خواهیم ببینیم که آیا کاهش نرخ بیشتری در آینده اتفاق خواهد افتاد یا نه. در درازمدت قیمت طلا همچنان افزایشی خواهد بود، اما در کوتاه مدت ممکن است شاهد اندکی تعدیل قیمت باشیم و پس از آن روند افزایشی مجددا ادامه یابد.»

بازار می خواهد بداند که کاهش احتمالی نرخ بهره در این جلسه تنها یک تصمیم منقطع است یا به معنای شروع یک سلسله اقدامات انبساطی ادامه دار.

عاملی که موجب تقویت احتمال کاهش نرخ بهره در جلسه امروز شده، رشد ضعیف میزان هزینه کرد مصرف کننده و میزان قیمت ها در ماه ژوئن بوده که حکایت از کند شدن رشد اقتصادی و نرخ تورم ضعیف آمریکا دارد.

ترامپ روز سه شنبه بار دیگر از فدرال رزرو خواست که بیش از 25 واحد نرخ بهره را کاهش دهد. آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «مسیر حرکت بعدی قیمت طلا را سخنان امروز رئیس فدرال رزرو مشخص خواهد کرد. لحن حاکی از اتخاذ سیاست انبساطی موجب تضعیف ارزش دلار و افزایش قیمت طلا خواهد شد.»

امروز در بازار سبزه‌میدان، قیمت طلا نسبت به روز کاری قبل، کاهش جزئی داشته است؛  هر گرم طلای 18عیار با قیمت 404 هزار و 200 تومان، هر گرم طلای 24عیار با قیمت 539 هزار و 200 تومان و هر مثقال طلا با قیمت یک میلیون و 751 هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

سکه‌فروشان سبزه‌میدان، امروز قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید را 4 میلیون و 92 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم را 3 میلیون و 994 هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی را 2 میلیون و 268 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی را یک میلیون و 479 هزار تومان و سکه گرمی را 979هزار تومان اعلام کرده‌اند.

 

 

 

نوع

قیمت لحظه

قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید

4 میلیون و 92  هزار تومان

قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم

3  میلیون و 994  هزار تومان

قیمت نیم سکه بهار آزادی

2 میلیون و 268 هزار تومان

قیمت ربع سکه بهار آزادی

یک میلیون و 479 هزار تومان

قیمت سکه گرمی

979 هزار تومان

قیمت هر گرم طلای 18 عیار

404  هزار و 200  تومان

قیمت هر گرم طلای 24 عیار

539  هزار و 200  تومان

قیمت هر مثقال طلا نوع

قی یک میلیون و 751 هزار تومان

قیمت هر اونس طلای جهانی

1430.6 دلار

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied