شمانیوز
شما نیوز

نوسان تورکوئیز هیل به سمت زیان به علت مصائب معدن مس-طلای اویو تولغوی در مغولستان

شرکت منابع تورکوئیز هیل، که تحت کنترل ریو تینتو قرار دارد، گفت که یک هزینه اختلال در واحد پول ساز معدن مس اویو تولغوی آن در مغولستان منجر به درست از آب در نیامدن برآوردهای این شرکت در اعلام نتایج سودهای فصل دوم در روز چهارشنبه شده است.

نوسان تورکوئیز هیل به سمت زیان به علت مصائب معدن مس-طلای اویو تولغوی در مغولستان

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه: تورکوئیز هیل، که مالک 66 درصد از این معدن است، خبر از زیانی 736.7 میلیون دلاری، یا 22 سنتی برای هر سهم، در سه ماهه منتهی به 30 ژوئن سال جاری، در مقایسه با سود 204 میلیون دلاری، یا 9 سنتی برای هر سهم، در دوره مشابه سال گذشته داد.

این در حالی ست که تحلیلگران انتظار سود 3 سنتی برای هر سهم این شرکت داشتند. اویو تولغوی، که توسط ریو تینتو اداره می شود و انتظار می رود به یکی از سودآور ترین دارایی های این شرکت معدنکاری تبدیل شود، در طول فصل دوم سال جاری 39156 تن مس و 71825 اونس طلا تولید کرد.

هزینه کلی نقدی تولید هر پوند مس در این فصل 1.54 دلار، در مقایسه با هزینه نقدی 2.42 دلاری دوره مشابه سال گذشته، بود. توسعه زیر زمینی اویو تولغوی با یک رشته تأخیرها، هزینه های بیش از حد انتظار و مناقشات سیاسی روبرو بوده، که دولت مغولستان را، که مالک 34 درصد از این معدن است، وادار به برگزاری یک رأی گیری درماه اوت برای لغو بخشهایی از یک توافقنامه سرمایه گذاری با ریو تینتو کرده است.این باعث کاهش سودهای آینده شرکت که به نفع مغولستان هم می باشد خواهد شد.

قیمت سهام تورکوئیز هیل لز زمانی که این شرکت در ماه ژوئن گفت هزینه توسعه زیر زمینی اویو تولغوی 1.9 بیلیون دلار بیش از هزینه 5.3 بیلیون دلاری قبلاً برآورد شده برای آن خواهد بود و نیز تولید زیر زمینی تا 30 ماه به تأخیر خواهد افتاد 46 درصد سقوط کرده است. این شرکت روز چهار شنبه گفت اختلالی که باعث زیان فصل دوم شده به همان اعلام افزایش هزینه سرمایه گذاری و تأخیر در تولید ربط دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied