شمانیوز
شما نیوز

خلج تهرانی اعلام کرد:

برنامه افزایش ظرفیت جابجایی مواد معدنی به ۴۵۰ واگن در منطقه خلیج فارس

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از برنامه افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی به ۴۵۰ واگن در این منطقه خبر داد.

برنامه افزایش ظرفیت جابجایی مواد معدنی به ۴۵۰ واگن در منطقه خلیج فارس

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو): حسن خلج تهرانی افزود: پیش از این مذاکراتی با مدیران راه آهن هرمزگان و تهران صورت گرفت که منجر به افزایش ظرفیت تخلیه واگن از ۳۷۰ به ۳۸۰ واگن در روز (بیش از۶ میلیون تن در سال) شد.

توسعه اسکله اختصاصی

وی در بخش دیگری با بیان اینکه طرح توسعه اسکله اختصاصی با قابلیت پهلوگیری کشتی های ۳۰۰ هزارتنی به تصویب رسیده است، گفت: این اسکله یکی از معدود اسکله های کشور خواهد بود که ظرفیت بارگیری و تخلیه مواد معدنی و محصولات فولادی ۳۵ میلیون تن در سال را دارد.

خلج تهرانی افزود: یکی از مهم ترین اهداف توسعه زیر ساختی در سال جاری توسعه اسکله اختصاصی منطقه ویژه خلیج فارس از طریق بخش خصوصی (کنسرسیوم متشکل از شرکت های معدنی و فولادی) و تبدیل آن به هاب صادرات و واردات صنایع معدنی و فلزی است.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با دارا بودن اسکله اختصاصی مجهز به نوار متحرک تخلیه و بارگیری به طول ۳۲ کیلومتر و با جذب ۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری در غرب شهر بندرعباس قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied