شمانیوز
شما نیوز

بانک توسعه تعاون تا پایان سال جاری سیزده هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کند

حجت اله مهدیان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون: بانک توسعه تعاون تا پایان سال جاری سیزده هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.

بانک توسعه تعاون تا پایان سال جاری سیزده هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کند

به گزارش شمانیوز، حجت اله مهدیان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست خبری ویژه دهمین سالگرد تأسیس این بانک و همچنین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در ساختمان میرداماد این بانک برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص میزان پرداخت تسهیلات گفت: مجموع پرداخت تسهیلات سال جاری تاکنون به میزان 3 هزار و هفتصد میلیارد تومان در قالب 49 هزار فقره تسهیلات بوده است که حکایت از رشد 36 درصدی در مقایسه با سال گذشته بوده است. مجموع تسهیلات پرداختی در سال گذشته نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان بود و بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته امسال مجموع تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به رقم 13 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

 

 رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در خصوص برنامه‌های بانک برای تحقق رونق تولید خاطرنشان کرد: این بانک از سال 1394 تاکنون در کلیه طرح‌های توسعه‌ای دولت مشارکت داشته و در بسیاری از طرح‌ها سرآمد یوده است. مطابق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، این بانک همواره در طی سه سال اخیر جزء رتبه‌های برتر نظام بانکی بوده است و در سال جاری نیز این مشارکت بانک در این طرح به‌خوبی ادامه خواهد داشت. وی افزود: بانک توسعه تعاون همواره از حضور در تکالیف دولتی استقبال نموده و پرداخت تسهیلات توسعه‌ای و اشتغال آفرین را فرصتی برای ایفای نقش توسعه‌ای بانک تلقی می‌نماید.

 

مهدیان در خصوص اقدامات بانک توسعه تعاون در طرح اشتغال پایدار روستایی تصریح کرد: تاکنون 1500 میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان و تعاون گران روستایی پرداخت گردیده است و در ادامه طرح نیز بانک حدود 1000 میلیارد تومان دیگر به معرفی‌شدگان پرداخت می‌نماید و انتظار ما بر این است تعاون گران از این فرصت به‌خوبی بهره‌برداری نمایند.

 

رئیس هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به التزام این بانک به رعایت انضباط مالی و انجام تکالیف توسعه‌ای گفت: این بانک کلیه تعهدات خود را در قبال تکالیف توسعه‌ای را با رعایت موازین و معیارهای بانک مرکزی به‌پیش برده است و همچنین مدیریت و کنترل کافی بر حجم معوقات بانکی اعمال گردیده است و تلاش گردیده استانداردهای نظام بانکی در همه شاخص‌های مالی مراقبت گردد.

 

مهدیان در پاسخ به سوالی در خصوص تحقق بانکداری دیجیتال این بانک گفت: از مهم‌ترین استراتژی‌های بانک توسعه تعاون حرکت به‌سوی بانکداری دیجیتال است و فرآیندهای بانکداری و ارتباط با مشتریان بانک منطبق با این نوع بانکداری خواهد گردید، از شهریورماه سال جاری فاز اجرایی این روند آغاز می‌گردد و به‌سرعت به‌سوی تکامل پیش می‌رود.

 

وی در پاسخ به پرسش طرح‌شده در خصوص سرمایه بانک‌ها به‌ویژه بانک توسعه تعاون گفت: کمبود سرمایه نظام بانکی، به اذعان سیاست‌گذاران و متخصصین حوزه پولی کشور، از مسائل و مشکلات گریبان گیر اکثر بانک‌هاست و امید است با تزریق 1000 میلیارد تومان در سال جاری، میزان سرمایه بانک به رقم دو هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

 

مهدیان در پاسخ به پرسشی در خصوص منابع سپرده‌ای و غیر سپرده‌ای بانک گفت: عمده اتکای بانک مبتنی بر سپرده‌های مردمی می‌باشد، ضمن این‌که از فرصت‌های موجود در تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای عاملیت سازمان‌های مختلف به‌خوبی بهره‌گیری می‌شود.

 

مهدیان در خصوص سهم تعاون در اقتصاد کشور گفت: حدود 92 هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد که بین 5 تا 7 درصد حجم اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهند. البته این سهم بر اساس تکلیف باید به 25 درصد در اقتصاد ملی برسد. برای نزدیک شدن به سهم هدف‌گذاری شده، باید تلاش شود باور عمومی به بخش تعاون افزایش یابد. الگوی تعاون قابل تسری به رسته‌ها و فعالیت‌های گوناگون اقتصادی می‌باشد. کلیه اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی در بازارهای گوناگون می‌توانند بااطلاع رسانی مناسب، واحدهای مختلف تولیدی و اقتصادی را به تعاون متمایل نمایند. تقویت بانک توسعه تعاون نیز می‌تواند کمک شایانی برای افزایش سهم تعاون در اقتصاد داشته باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied