شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/5/19+ تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/5/19// این خبر هر ساعت بروزرسانی می شود....

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/5/19+ تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/5/19+ تغییرات

 

در حال بروزرسانی .... 

 

قیمت آنلاین سکه و قیمت طلا در بازار؛ شنبه 98/5/19 //ساعت  16/00
 
نوع قیمت امروز (ریال)
بورس
255,306.0
انس طلا 1,497.34
مثقال طلا 17,960,000
طلای 18 عیار     4,146,000
سکه 
41,830,000​
     دلار
117,930
یورو
117,930

 

قیمت روز ارزهای دولتی؛ شنبه 98/5/19 ساعت  13:00

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز ۱۱ هزار و ۸۵۰ تومان، قیمت یورو ۱۳ هزار و ۳۵۰ تومان و قیمت درهم امارات در بازار آزاد ۳ هزار و ۲۵۰ تومان و قیمت پوند ۱۴ هزار و ۳۶۰ تومان تعیین شده است.

قیمت خرید و فروش انواع ارز امروز نسبت به روز قبل، کاهش محسوس داشته است. قیمت  دلار در بازار آزاد که روز کاری گذشته تا مرز 12 هزار تومان کاهش یافته بود امروز وارد کانال 11 هزار تومانی شد و به 11 هزار و 848 تومان رسید. هر یورو در بازار آزاد هم در برابر 13 هزار و 342 تومان معامله شد.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با ثبات نسبت به روز کاری قبل 11 هزار و 850 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11 هزار و 800 تومان خریداری می‌کنند.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز بدون تغییر قیمت نسبت به روز قبل، 13 هزار و 350 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 13 هزار و 300 تومان است.

قیمت درهم امارات نیز امروز در بازار آزاد، 3250 تومان ارزش‌گذاری شده و مورد معامله قرار می‌گیرد؛ فعالان بازار ارز معتقدند نوسانات قیمتی درهم عامل بسیار مهمی برای قیمت دلار است. قیمت پوند هم 14 هزار و 360 تومان تعیین شده است که کاهش محسوس نسبت به روز کاری قبل دارد.

امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را 11 هزار و 508 تومان و 4 ریال، قیمت یورو را 12 هزار و 894 تومان و 8 ریال و قیمت پوند انگلیس را 13 هزار و 858 تومان  و 9 ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند. قیمت دلار نسبت به روز کاری قبل تغییری نداشته اما یورو و پوند کاهش محسوسی داشته است.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت 11 آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت 13 هزار و 543 تومان و یک ریال می‌فروشند. قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز کاری قبل با کاهش محسوس همراه شده است.

 

قیمت طلا، قیمت سکه؛ شنبه 98/5/19 ساعت  11:30

هم‌اکنون هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۱۷ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی ۴ میلیون و ۲۰۵ هزار تومان قیمت خورده است.

 قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.27 درصد کاهش به 1496 دلار و 95 سنت رسید.

امروز در بازار سبزه‌میدان، قیمت طلا نسبت به روز کاری قبل، کاهش محسوس داشته است؛  هر گرم طلای 18عیار با قیمت 417 هزار و 600 تومان، هر گرم طلای 24عیار با قیمت 556 هزار و 800 تومان و هر مثقال طلا با قیمت یک میلیون و 809 هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

سکه‌فروشان سبزه‌میدان، امروز قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید را 4 میلیون و 205 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم را 4 میلیون و 114 هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی را 2 میلیون و 248 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی را یک میلیون و 449 هزار تومان و سکه گرمی را 959 هزار تومان اعلام کرده‌اند.

 

قیمت ارز مسافرتی ؛ شنبه 98/5/19 ساعت  11:00

شعب منتخب بانکی امروز قیمت ارز مسافرتی را بدون کارمزد ۱۳ هزار و ۵۴۳ تومان اعلام کرده‌اند.

شعب منتخب بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را به‌عهده دارند، روزانه بعد از دریافت قیمت ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می‌کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت 11 صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک‌های عامل آغاز می‌شود. گفتنی است؛ تجربه هفته‌های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و این شعب روزانه می‌توانند به تعداد مشخصی از مسافران ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت 11 آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت 13 هزار و 543 تومان و یک ریال می‌فروشند. قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز کاری قبل با کاهش محسوس همراه شده است.

مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته‌شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر 500 یورو و برای سایر کشورها تا 1000 یورو خریداری کنند.

براساس سیاست بانک مرکزی که از روز 18 شهریورماه سال 97 آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تأمین و پرداخت ارز مسافرتی (به‌صورت اسکناس) از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به‌نرخ بازار بلامانع است.

بر این اساس بانک‌ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌‌شده و با تأمین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به‌نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصد ــ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند ــ اقدام کنند.

همچنین لازم است مدارک مزبور به‌منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود و اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز معتبر الزامی است.

 

قیمت خرید دلار در بانک‌ها​​ ؛ شنبه 98/5/19 ساعت  11:00

قیمت خرید دلار امروز در شعب ارزی بانک‌ها بدون تغییر نسبت به جلسه قبل ۱۱ هزار و ۵۰۸ تومان و ۴ ریال اعلام شد.

 بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارزهای خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارزهای مردمی فعال شوند.

برهمین‌اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارزهای مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

گفتنی است، امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را 11 هزار و 508 تومان و 4 ریال، قیمت یورو را 12 هزار و 894 تومان و 8 ریال و قیمت پوند انگلیس را 13 هزار و 858 تومان  و 9 ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند. قیمت دلار نسبت به روز کاری قبل تغییری نداشته اما یورو و پوند کاهش محسوسی داشته است.

** توجه داشته باشید که قیمت‌های درج‌شده در این خبر برای دلار، یورو و پوند، قیمت خرید بانک از مردم است نه فروش!

 

 

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی​ ؛ شنبه 98/5/19 ساعت  10:15

قیمت دلار در صرافی‌های بانک‌ها ۱۱ هزار و ۸۵۰ تومان و قیمت یورو ۱۳ هزار و ۳۵۰ تومان تعیین شده است.

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی امروز 98/05/19| دلار ثابت ماند.صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با ثبات نسبت به روز کاری قبل 11 هزار و 850 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11 هزار و 800 تومان خریداری می‌کنند.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز بدون تغییر قیمت نسبت به روز قبل، 13 هزار و 350 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 13 هزار و 300 تومان است.

 5 صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت 10 تا 15 تا 2000 دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

 

قیمت جهانی طلا ؛ شنبه 98/5/19 ساعت  10:00

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۲۷ درصد کاهش به ۱۴۹۶ دلار و ۹۵ سنت رسید. بروز نشانه هایی از تشدید هر چه بیشتر تنش تجاری بین آمریکا و چین و انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد انگلیس روز جمعه بر بازارهای مالی سایه افکند و موجب شد تا قیمت طلا به بالاترین رقم خود در طی 6 سال گذشته برسد، اما در نهایت قیمت ها در پایان معاملات روزانه شاهد افت نسبی بود.

پس از آنکه رسانه ها گزارش دادند که واشنگتن تصمیم خود درباره اعطای مجوز به شرکت های آمرکیایی جهت از سرگیری همکاری با شرکت هوآوی را به تعویق انداخته است، بازارهای مالی آسیا دستخوش تنش شد و در مقابل بازارهای امن سرمایه گذاری نظیر ین ژاپن شاهد رشد شاخص ها بود. احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در ایتالیا نیز موجب شد که ارزش سهام در بازارهای سهام اروپا سقوط کند. در عین حال، پس از انتشار گزارش رشد منفی اقتصاد انگلیس در سه ماهه دوم سال که اولین نرخ رشد منفی این کشور در طی 7 سال گذشته است، شاخص اف تی اس ای 100 لندن و ارزش پوند شاهد کاهش قابل توجهی بود.

الوین دی گروت، تحلیلگر رابوبانک در این باره گفت: «هفته بسیار پرنوسانی را شاهد بوده ایم... تا همین اواخر نظر بازار این بود که جنگ تجاری به اتمام خواهد رسید، اما اکنون همه فکر می کنند که اینطور نخواهد بود و ممکن است تنش های تجاری تشدید شود.»

شاخص جهانی ام اس سی آی دیروز شاهد افت 0.53 درصدی بود. در بازار وال استریت، شاخص متوسط صنعتی داوجونز 90.75 واحد یعنی 0.34 درصد افت کرد. همچنین شاخص های اس اند پی 500 و نزدک کامپوزیت شاهد افت به ترتیب 0.66 و یک درصدی بودند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.27 درصد کاهش به 1496 دلار و 95 سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 0.07 درصد افت به 1508 دلار و 50 سنت رسید

 

مرور بازار در روز گذشته ( جمعه 18 مرداد ) 

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۴۱۵ دلار و ۲ سنت رسید.

 در پی احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی مهم جهان و در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای رشد اقتصادی آمریکا در اواخر امروز هستند، قیمت طلا پس از رسیدن به پایین ترین رقم یک هفته اخیر در جلسه قبل، امروز اندکی رشد داشت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.03 درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1415 دلار و 2 سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد تا رقم 1410 دلار و 77 سنت پایین آمده بود. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون 0.6 درصد کاهش داشته و در مسیر ثبت اولین کاهش هفتگی در طی 3 هفته اخیر قرار دارد.

قیمت طلای آمریکا اما 0.05 درصد کاهش داشت و به 1426 دلار و 80 سنت رسید.

هنگ هو، تحلیلگر بازار طلا در سنگاپور گفت: «احتمال اتخاذ سیاست های انبساطی توسط بانک های مرکزی جهان از جمله فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا موجب شده تا قیمت طلا افزایش یابد.»

فعالان بازار اکنون در انتظار نشست سیاست گذاری 30-31 جولای بانک مرکزی آمریکا هستند که انتظار می رود در طی آن نرخ بهره حداقل به میزان 25 واحد کاهش یابد.

 

هرچند بانک مرکزی اروپا در نشست دیروز خود نرخ بهره را تغییری نداد، اما ماریو دراگی، رئیس این بانک این سیگنال را به بازارها ارسال کرد که بانک مرکزی اروپا آماده کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر است.

استفان اینز، تحلیلگر بازارهای مواد خام در این باره گفت: «بانک مرکزی اروپا تصمیم خود را به تاخیر انداخته تا تصمیمشان تحت الشعاع تصمیم احتمالی هفته آینده فدرال رزرو قرار نگیرد.»

در همین حال، شاخص ارزش دلار امروز در نزدیکی بالاترین رقم 2 ماه گذشته که دیروز به ثبت رسیده بود باقی ماند و موجب شد طلا برای خریدارانی که از سایر ارزها استفاده می کنند گرانتر شود./تسنیم

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied