شمانیوز
شما نیوز

برخورداری از اتصال مستمر هوایی در منطقه آزاد یک امر راهبردی است

معاون برنامه ریزی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: برخورداری از اتصال مستمر هوایی در منطقه آزاد، یک امر راهبردی است.

برخورداری از اتصال مستمر هوایی در منطقه آزاد یک امر راهبردی است

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فرینا: محمدرضا عبدالرحیمی در نشست تکریم و معارفه مدیر جدید فرودگاه بین المللی آیت اله جمی که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد با اشاره به اینکه مجموعه فرودگاه برای هر منطقه ای بسیار حائز اهمیت است، افزود: برخورداری از اتصال مستمر هوایی در منطقه آزاد، یک امر راهبردی است چرا که فرودگاه علاوه بر آنکه می تواند باعث رونق توسعه گردشگری و ترغیب برای سرمایه گذاری شود، سبب ارتقاء رفاه اجتماعی مردم و تسهیل ورود افراد برجسته علمی و حرفه ای به منطقه می شود.

عبدالرحیمی خاطرنشان کرد: این موضوع اهمیتش برای مناطق آزاد بسیار برجسته تر است چرا که آنها به دنبال جذب سرمایه گذار و انتقال فن آوری و تکنولوژی و حضور باتجربه های دنیا در منطقه شان هستند؛ از این جهت همواره یکی از مولفه های تصمیم گیری آدم ها برای حضور در یک منطقه بحث دسترسی سریع به آنجا است.

وی با تأکید بر اینکه منطقه آزاد اروند باید به این موضوع افتخار کند که اولین فرودگاه بین المللی کشور را در دل خود دارد؛ تصریح کرد: فرودگاه بین المللی آبادان با سابقه چندین دهه فعالیت و شناخته شدن در سطح بین المللی مورد توجه کشورهای توسعه یافته و اروپای غربی بوده است؛ از همین روی و با توجه به این قدمت انتظار می رفت که امروز وضعیتش خیلی سامان یافته تر از دیگر جاها باشد اما ۸ سال دفاع مقدس باعث شد تا کاستی هایی همچنان در این فرودگاه وجود داشته باشد که امیدواریم به زودی حل شوند.

معاون برنامه ریزی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: سازمان منطقه آزاد اروند هم در حوزه زیرساخت ها (ساختمان و ابنیه) و هم در حوزه تجهیزات هوانوردی مشارکت جدی داشته که این اراده از همان ابتدای شکل گیری در منطقه آزاد وجود داشته و امروز با مدیریت های فهیمی که به درستی بر اهمیت حمل و نقل هوایی واقف هستند، این سازمان یک فرصت برای مجموعه هوانوردی کشور محسوب شده و باید مغتنم شمرده شود تا بتوانیم این فرودگاه را در شأن آبادان و استان خوزستان  مجددا برجسته کنیم.

عبدالرحیمی عملکرد اعزام و پذیرش مسافر این فرودگاه در سال ۱۳۸۹ را ۴۴۴ هزار نفر عنوان کرد و افزود: این رقم تا انتهای سال ۱۳۹۷ و در بازه زمانی کم تر از ده سال به ۷۲۳ هزار نفر افزایش پیدا کرده است که نشان از رشد ۶۲ درصدی داشته است.

وی این میزان رشد را علی رغم اینکه بخش های مختلف این فرودگاه طی زمان هایی متوقف بوده اند و عملیات هوانوردی به دلیل ساخت و سازها و نصب تجهیزات اختلال داشته، حاکی از پتانسیل و رونقی دانست که منطقه آزاد با حضور گردشگران و اتباع خارجی، ایجاد کرده است.

معاون برنامه ریزی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد افزود: فرودگاه آیت اله جمی سه ماهه اول امسال ۴۵ درصد نسبت به سه ماهه سال گذشته رشد عملکردی داشته که جای تبریک دارد؛ چراکه آثار مستقیمش برای منطقه خواهد بود و هرچه فرودگاه درآمدزایی بیشتری داشته باشد قطعا توسعه و افزایش کیفیت خدماتش نیز بیشتر خواهد شد.

عبدالرحیمی به این موضوع اشاره کرد که سال گذشته کل کشور عملکرد اعزام و پذیرش مسافرانش به دلیل شرایط اقتصادی که تقاضا را مستقیم تحت تأثیر قرار می دهد به منفی ۱۶ درصد رسید؛ اما فرودگاه آبادان در میان ۶۰ فرودگاه کشور ۱۱ درصد عملکرد مثبت داشته و این رشد امسال نیز با شدت بیشتری در حال نمود است که شرایط محیطی حاکم بر این جغرافیا و هم مرز بودن با کشور عراق و حضور اتباع این کشور را باید در این رشد صعودی لحاظ کرده و غنیمت بشماریم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied