شمانیوز
شما نیوز

تیگو 8 در ایران رونمایی شد + جزئیات

چری تیگو 8 (Chery Tiggo 8) پس از گذشت چند ماه از معرفی در کشور چین، در خیابان‌های ایران دیده شد. در ادامه با مشخصات شاسی بلند تیگو ۸ آشنا می‌شویم.

تیگو 8 در ایران رونمایی شد + جزئیات
​به گزارش شمانیوز به نقل از گجت نیوز: چری تیگو 8 (Chery Tiggo 8) پس از گذشت چند ماه از معرفی در کشور چین، در خیابان‌های ایران دیده شد. در ادامه با مشخصات شاسی بلند تیگو ۸ آشنا می‌شویم.

 

شرکت خودروسازی چینی چری نیز همواره محصولات خود را از لحاظ ظاهری و فنی توسعه می‌دهد و حالا با عرضه خودرو چری تیگو 8 قصد دارد شاسی بلندهای میان‌سایز کره‌ای چون کیا سورنتو و هیوندای سانتافه را به چالش بکشد. بارها دیده‌ایم پس از معرفی یک محصول جدید توسط چری، کمی بعد همان خودرو به بازار ایران نیز راه پیدا کرده است و حالا شاهد جولان چری تیگو ۸ در خیابان‌های کشور هستیم.

مشخصات چری تیگو 8

شرکت چینی چری حدود چند ماه گذشته از چری تیگو 8 به صورت رسمی در چین رونمایی کرد و پس از مدت کوتاهی این شاسی بلند چینی با پلاک گذر موقت در خیابان‌های تهران رویت شده است. شرکت مدیران خودرو با هدف انجام تست‌های جاده‌ای و تست‌های تطبیق‌پذیری با شرایط آب و هوایی ایران این خودرو را به کشور آورده است. به احتمال زیاد این خودرو پس از پایان تست‌ها به زودی در بازار کشور عرضه خواهد شد.

چری تیگو 8 وارد ایران شد

شرکت چری در سه محصول اخیر خود یعنی چری تیگو 7، چری آریزو 5 و چری آریزو 6 از موتور 1.5 لیتری توربوشارژر استفاده کرده است که می‌تواند قدرتی معادل 147 اسب بخار را تولید کند. برخی از منابع عنوان می‌کنند این موتور برای خودرو چری تیگو 8 نیز در نظر گرفته شده است، اما چری با تغییراتی به دنبال افزایش قدرت و گشتاور این موتور است. با توجه به اینکه این 4 محصول از یک موتور به صورت مشترک استفاده می‌کنند، شرایط سرویس‌دهی برای مدیران خودرو و مالکان این محصولات بهبود پیدا می‌کند.

چری تیگو 8 وارد ایران شد

در کنار موتور 1.5 لیتری، برخی از منابع از برخورداری این خودرو از موتور 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی خبر داده‌اند که قادر به تولید قدرتی برابر با 122 اسب بخار خواهد بود که برای مشتریان کم‌مصرف بسیار مناسب است، اما برای صعود از شیب‌های جاده‌ای در کوهستان‌های ایران باید موتور اول را تهیه کرد. تاکنون اطلاعات بیشتری از این خودرو توسط مدیران خودرو منتشر نشده است، از این رو تا معرفی رسمی آن در ایران می‌بایست منتظر بمانیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied