شمانیوز
شما نیوز

مدیر کل دفتر بهره برداری معادن وزارت صنعت ، معدن و تجارت تاکید کرد:

لزوم همراهی بانک ها با بهره برداران معادن در ارائه تسهیلات

مدیر کل دفتر بهره برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بانک ها باید با بهره برداران معادن در ارایه تسهیلات همراهی کنند.

لزوم همراهی بانک ها با بهره برداران معادن در ارائه تسهیلات

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو): کاووس قاسمی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: طبق ماده 9 قانون معادن، بانک ها موظفند پروانه بهره برداری را به عنوان وثیقه بپذیرند اما هنوز اقدامی نشده است.

وی ادامه داد: صندوق صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی این رسیک را پذیرفته است و با همه این شرایط، بانک ها رغبتی برای ارایه تسهیلات ندارند.

مدیر کل دفتر بهره برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: بهره برداران معدن در کشور ما حمایت مالی نمی شوند و به دلیل محدودیت منابع مالی، تسهیلات بیشتر به معادن زغال سنگ پرداخت می شود.

وی ادامه داد: بانک ها به طور کلی درحد انتظار با بخش معدن همراه نیستند و ریسک آن را نمی پذیرند .

پایین بودن عمق اکتشافات

قاسمی با اشاره به پایین بودن عمق اکتشافات معدنی گفت: عمق اکتشافات معدنی در کشور ما زیر 50 متر است در حالی که متوسط اکشتاف عمقی در جهان، بیش از 250 متر است.

وی افزود: برای رسیدن به این عدد، نیاز به سرمایه گذاری داریم. در حال حاضر به ذخایر نزدیک به زمین اکتفا کرده ایم در حالی که توان اکتشافی ما بالاتر است .

مدیر کل دفتر بهره برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در بهره برداری از ذخایر موجود آهن، موفق عمل کرده ایم، تصریح کرد: طی سال 95 حدود 17 میلیون تن صادرات سنگ آهن صورت گرفته اما اکنون به کمتر از 7 میلیون تن رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون، در حال حرکت به سمت زنجیره ارزش و کاهش صادرات خام سنگ آهن هستیم، اظهار داشت: در زمینه فولاد، کاشی و سیمان بسیار موفق بودیم و در سایر صنایع دارای مزیت نظیر سرب و روی و مس، بخش خصوصی وارد شده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied