شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران:

گسترش خدمات قرض الحسنه، راهبردی مناسب برای توسعه بخش های زیرساختی و مزیتی کشور

دکتر اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان مرکزی تعاون روستایی بیان داشت: امیدوارم امضای تفاهمنامه مشترک با سازمان مرکزی تعاون روستایی برای گسترش خدمات قرض الحسنه کشور به عنوان یک ابزار تامین مالی خرد با کارمزد های پایین، فتح بابی باشد و بتواند به بخش های زیرساختی و مزیتی کشور کمک کند.

گسترش خدمات قرض الحسنه، راهبردی مناسب برای توسعه بخش های زیرساختی و مزیتی کشور

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکتر مرتضی اکبری افزود: با انعقاد این تفاهمنامه، برای بانک قرض الحسنه مهر ایران فرصتی شد تا جامعه هدف خود را گسترش دهد و خدمات خود را به حوزه های کشاورزی و جوامع روستایی معطوف کند.

 

وی خاطرنشان کرد: این بانک از سال گذشته به عرصه های رونق روستایی ورود پیدا کرده است و با اعطای طرح های تسهیلاتی متنوع، گام های شایسته ای در زمینه اشتغال روستایی و مقاوم سازی مسکن روستاییان برداشته است.

 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: در این زمینه در سال گذشته تفاهمنامه های زیادی برای تقویت زیر ساخت های روستایی با بنیاد برکت، کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد.

 

دکتر اکبری تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران با حمایت ۱۰ بانک کشور و پشتیبانی سرمایه ای بزرگ و بالغ بر ۲۷۰۰ میلیارد تومان و با گستره ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور در حال خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه است. کلیه فعالیت های این بانک در بستر قرض الحسنه است و می تواند افتخار نظام بانکداری اسلامی باشد.

 

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران از ۱۲ سال پیش به منظور پوشش خدمات در حوزه بانکداری خرد به وجود آمد، بنحوی که بتواند منابع خرد نزد جامعه را تجمیع کند و در قالب تسهیلات قرض الحسنه به بخش های مختلف جامعه اختصاص دهد.

 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: مسیر مشخصی برای فعالیت های بانک قرض الحسنه مهر ایران ترسیم، و در زمینه های بهداشت و درمان، ازدواج جوانان و معیشت، اقدامات شایسته ای انجام شده است و از ۲ سال پیش تا کنون فعالیت های گسترده ای در حوزه حمایت از اشتغازایی و تولید ملی نیز صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: در سال گذشته به یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر وام قرض الحسنه به ارزش ۱۳ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده ایم و برای امسال نیز برنامه ریزی شده تا به بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تسهیلات قرض الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا ۴ درصد به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان پرداخت نماییم. در ۴ ماه گذشته حدود ۶۸۰ هزار نفر توانسته اند نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه این بانک بهره مند شوند.

 

دکتر مرتضی اکبری تاکید کرد: افتخار بانک قرض الحسنه مهر ایران این است که مطالبات آن زیر یک درصد است و از محل دریافت کارمزدهای ۳ الی ۴ درصد توانسته است تمامی هزینه های خود را پوشش دهد و سود آور نیز باشد؛ بانکی که در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان سود داشته و همه هزینه های خود را از محل کارمزد پوشش داده است.

 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره امضای این تفاهمنامه اظهارداشت: از دو ماه پیش باب همکاری با سازمان مرکزی تعاون روستایی گشوده شد تا جامعه روستایی که از مظلومترین اقشار زحمتکش تشکیل شده است بتوانند از خدمات و طرح های تسهیلاتی قرض الحسنه این بانک استفاده کنند.

 

وی افزود: جامعه روستاییان معمولا توانایی بازپرداخت سودهای تسهیلاتی ۱۸ درصد را ندارند، بنابراین تلاش می کنیم تا امکانات قرض الحسنه را در این مجموعه گسترش دهیم.

 

دکتر اکبری تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران آمادگی دارد تا با ۱۴ اتحادیه سازمان مرکزی تعاون روستایی در راستای توانمندسازی بخش کشاورزی همکاری داشته باشد و به تناسب تمرکز قسمتی از گردش مالی خود در این بانک به هر تعدادی که از سوی اتحادیه ها معرفی شود، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت نماید.

 

وی افزود: به همه اتحادیه ها در دو قالب مشارکتی و یا اعتبار در حساب جاری، تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با کارمزد صفر تا ۴ درصد به هر فرد، قابل پرداخت خواهد بود.

 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: با انعقاد این تفاهمنامه حوزه فعالیت بانک گسترش خواهد یافت، البته در زمینه اشتغال روستایی و تقویت کانون های روستایی اقداماتی انجام شده است.

 

وی همچنین پیشنهاد کرد در کنار موضوع اعطای اعتبارات، اگر بیمه ای هم وارد شود و این تفاهم نامه سه جانبه باشد می تواند کمک بیشتری نموده و روند دریافت تسهیلات را آسان و مطمئن تر سازد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied