شمانیوز
شما نیوز

آذری جهرمی در شهرستان ساوه: گسترش بروکراسی اداری در دوره تحول دیجیتال معنا ندارد

وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای تامین هزینه ها در شرایط تحریم دست در جیب مردم نکردیم، گفت: می خواهیم بروکراسی و دیوانسالاری اداری را متوقف کرده و اولویت های توسعه ای را مد نظر قرار دهیم، در دوره تحول دیجیتال ایجاد دفتر و اداره و حضور فیزیکی و افزایش کارمندان ضرورتی ندارد.

آذری جهرمی در شهرستان ساوه: گسترش بروکراسی اداری در دوره تحول دیجیتال معنا ندارد

به گزارش شمانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی با هدف بررسی شبکه ارتباطی استان مرکزی و افتتاح پروژه های زیرساختی و ارتباطی، صبح امروز وارد شهرستان ساوه شد و در شورای اداری این شهرستان با حضور سید علی آقازاده، استاندار استان مرکزی، علی میرزایی فرماندار ویژه و محمدرضا منصوری، نماینده مردم شهرستانهای ساوه و زرندیه شرکت کرد.

 

وزیر جوان دولت تدبیر و امید پس از استماع گزارش وضعیت ارتباطی شهرستان ساوه گفت: در جمع بندی مطالب ارائه شده شرکت مخابرات باید در آینده نزدیک تلفن ثابت شهرک‌های حاشیه ای شهرستان ساوه را برقرار کند و چهار تا پنج هزار منزل جدید به خصوص در محدوده مسکن مهر شهرستان در بازه زمانی نزدیک تلفن های ثابت شان وصل شود.

 

وی افزود: مشکلات پوشش ارتباطی شهری در ساوه نیز باید ظرف سه ماه آینده توسط اپراتور ها برطرف شود. اپراتورها در مجموع دو سایت جدید احداث خواهند کرد و همچنین افزایش ارتفاع دکل های خود را برای از بین بردن نقاط کور شهر افزایش می دهند.

 

وزیر ارتباطات ادامه داد: در همین بازه زمانی نیز پوشش جاده‌ای سلفچگان به ساوه و همچنین تفرش به نوبران توسط اپراتورها برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: مسیر زرندیه به اخترآباد که ۱۴ کیلومتر فاقد پوشش است در صورت تأمین برق و زمین از طرف استانداری، اعتبار ۳ میلیارد تومانی احداث و نصب تجهیزات اش از طرف وزارت ارتباطات تأمین خواهد شد تا ظرف سه ماه آینده نیز مشکل پوشش این مسیر  برطرف شود.

 

وزیر جوان دولت تدبیر و امید با بیان اینکه احداث ۵۶ کیلومتر فیبر نوری نوبران جزو برنامه های طراحی شده برای سال ۹۸ نبود گفت: بر اساس اعلام نیازی که شد تلاش می‌شود که ۵۶ کیلومتر فیبرنوری این منطقه تا پایان امسال احداث شود.

 

آذری جهرمی در خصوص مشکل ارتباطات روستاهای ساوه نیز گفت: ما در مهر ماه سفر دیگری به استان مرکزی خواهیم داشت و در این سفر پس از دریافت گزارشات دقیق تلاش می‌کنیم مشکلات را تا پایان سال حل کنیم. در حال حاضر اختلافات زیادی از آنچه در گزارشات مطرح شده با آنچه که مردم در شبکه های اجتماعی با ما در میان می‌گذارند وجود دارد. با تکمیل این گزارش تلاش می‌شود تا پایان سال مشکل ارتباطات روستاهای شهرستان ساوه را نیز حل کنیم.

 

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به درخواست نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه برای احداث دفتر اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان ساوه گفت: واقعیت این است ما وزارتخانه ای هستیم که مجلس برای آن ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه تصویب کرده است که از این مبلغ در سال گذشته گذشته تنها ۱۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد که ۵۰۰ میلیون تومان از آن نیز باید صرف امور جاری شود. با ۸۰۰ میلیارد تومان باقی مانده هم باید شبکه ملی اطلاعات و برنامه های فضایی را پیش ببریم، ارتباطات روستاها و شهرها را توسعه دهیم و... اینها تنها چالش های اعتباری از سمت دولت است.

 

وی افزود: از سمت اپراتورها مشکلات دو چندان است چرا که ۷۰ درصد هزینه اپراتورها ارزی و ۱۰۰ درصد درآمدهایشان ریالی است.در پی نوسانات ارزی و چند برابر شدن قیمت ارز شوک بزرگی به حوزه ارتباطات وارد کرد، اما اجازه ندادیم این شوک به مردم منتقل شود و برای تامین کسری بودجه و تامین هزینه ها دست در جیب مردم نکردیم.

 

وزیر جوان دولت تدبیر و امید ادامه داد: بنابراین ایجاد دفتر ارتباطات جدید در شهرستان یعنی ایجاد بروکراسی اداری و افزایش هزینه‌های جاری که این اتفاق در واقع ظلم به مردم است. این در حالی است که خود مجلس وزارتخانه‌ها را مکلف به کوچک کردن ساختار کرده و وزارت ارتباطات هم شاید از معدود وزارتخانه‌های است که به این تکلیف با کاهش ۱۵ درصدی کارکنانش عمل کرده است.

 

وی افزود: ۲هزار نفر کارمند خروجی و باز نشسته داشتیم اما در عوض یک نفر ورودی هم نداشتیم در حالی که می توانستیم برای جلب رضایت برخی افراد استخدام‌هایی را انجام دهیم اما زیر بار هیچ استخدامی نرفتیم چرا که اعتقاد داریم بودجه‌ای که می خواهد صرف حقوق شود بهتر است صرف توسعه ارتباطات در شهرها و روستاهای دور افتاده شود.

 

آذری جهرمی در خاتمه گفت: این اقدامات در راستای سیاست‌های ما برای مدیریت شرایط کنونی اقتصادی است. بنابراین می خواهیم بروکراسی و دیوانسالاری اداری را متوقف کرده و اولویت های توسعه ای را مد نظر قرار دهیم، در دوره تحول دیجیتال ایجاد دفتر و اداره و حضور فیزیکی و افزایش کارمندان ضرورتی ندارد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از پایان جلسه شورای اداری شهرستان ساوه با حضور در مرکز PC با هدف ارتقا کیفیت شبکه ارتباطی پروژه‌های زیرساختی و ارتباطی این شهرستان را افتتاح کرد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied