شمانیوز
شما نیوز

امکانات ویژه «مسکن‌کارت خانواده» برای مشتریان بانکی

مشتریان بانک مسکن می‌توانند با درخواست صدور «مسکن‌کارت خانواده»، از امکانات ویژه این نوع از حساب‌ها برخوردار شوند.

 امکانات ویژه «مسکن‌کارت خانواده» برای مشتریان بانکی

به گزارش شمانیوز به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن به منظور گسترش دامنه استفاده از خدمات الکترونیک توسط اعضای خانواده ها، امکان استفاده از مسکن کارت خانوادگی را برای آنها فراهم کرده است.

 

با استفاده از این امکان مشتریان بانک مسکن می توانند حداکثر ۶ کارت برای خود و بستگان نزدیک درجه ۱ (پدر، مادر، همسر و فرزندان) روی یک حساب دریافت کنند. البته حداقل سن برای دریافت مسکن کارت خانوادگی 11 سال تمام است و طبعا فرزندان کوچکتر تا زمانی که به 11 سالگی برسند، نمی‌توانند از کارت مستقل برخوردار شوند.

 

تمام این کارت‌ها از قابلیت‌هایی همچون امکان خرید کالا و خدمات از طریق پایانه‌های فروش، امکان پرداخت قبوض آب، برق، گاز و تلفن‌های ثابت و همراه و نیز عوارض شهرداری از طرق گوناگون اعم از دستگاه‌های خودپرداز، تلفنبانک و سامانه‌های پرداخت اینترنتی، امکان اطلاع از موجودی و دریافت صورت‌ حساب 10 گردش آخر از طریق دستگاه‌های خودپرداز یا اینترنت‌بانک، امکان پرداخت اقساط انواع تسهیلات دریافتی از بانک مسکن، امکان شارژ برچسب پرداخت الکترونیک عوارض و در نهایت امکان استفاده از سرویس برداشت بدون کارت برای کسانی که کارت بانک به همراه ندارند، برخوردار هستند.

 

مزیت مسکن‌کارت خانواده این است که صاحب حساب اصلی می‌تواند بدون نیاز به حضور خود، روابط مالی میان خود و اعضای خانواده را به صورت الکترونیک تنظیم کند. او می‌تواند به کارت اعضای خانواده با سقف‌های مشخص به صورت دوره‌ای اعم از روزانه، هفتگی یا ماهانه به صورت الکترونیک پول واریز کند. صاحب حساب اصلی در عین حال می‌تواند سقف و تعداد دفعات برداشت در زمان‌های مشخص را برای اعضای خانواده خود تعیین کند. به عنوان مثال پدر خانواده بر اساس نیازسنجی و صلاحدید خود، متناسب با نیاز هر یک از فرزندان، سقف برداشت را مشخص خواهد کرد.

 

نکته قابل توجه دیگر این است که در صورت مفقود شدن کارت یکی از اعضای خانواده، امکان استفاده از کارت اعضای دیگر وجود دارد، چراکه همگی به یک حساب متصل هستند.

 

برای برخورداری از مزایای مسکن‌کارت از جمله صدور کارت‌های جدید متصل به حساب برای اعضای خانواده، کافی است به یکی از شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه و مدارک شناسایی مورد نیاز برای افتتاح ارائه شود.

 

برای استفاده از خدمات غیرحضوری بانک مسکن به دارندگان مسکن‌کارت، لازم است دارندگان این کارت‌ها با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز این بانک، نسبت به اخذ رمز دوم (رمز اینترنتی) اقدام کنند.

 

برای این منظور کافی است پس از قرار دادن کارت در داخل دستگاه و وارد کردن رمز چهار رقمی کارت، گزینه «تغییر رمز» و سپس «تخصیص یا تعریف رمز دوم» انتخاب شود. در این مرحله رمز دوم بانکی که حداقل باید پنج رقم باشد به دلخواه مشتری وارد و ثبت می‌شود و از این پس در تراکنش‌های غیرحضوری با مسکن‌کارت از طریق درگاه‌های مختلف، قابل استفاده خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied