شمانیوز
شما نیوز

خط‌ونشان همتی برای بانک‌ها

رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: بانکها توجه کنند که دوره تخطی برخی از آنها از مقررات ابلاغی و برخی نسبت‌ها، به‌ویژه درصدهای سهامداری، اجرای حاکمیت شرکتی، اعطای برخی وامهای خاص، خصوصاً به اشخاص و شرکتهای مرتبط و... به‌سر آمده است.

خط‌ونشان همتی برای بانک‌ها

به گزارش شمانیوز و به نقل از تسنیم، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی امروز خود تأکید کرد: بانکها توجه کنند که دوره تخطی برخی از آنها از مقررات ابلاغی و برخی نسبت‌ها، به‌ویژه درصدهای سهامداری، اجرای حاکمیت شرکتی، اعطای برخی وامهای خاص، خصوصاً به اشخاص و شرکتهای مرتبط و... به‌سر آمده است.

 

همتی ادامه داد:‌ بانکها باید در چارچوب برنامه‌های بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی، دستورالعمل‌ها و تصمیمات جدی و قاطعی که در بانک مرکزی اتخاذ و به آنها ابلاغ خواهد شد، با جدیت تمام پیگیری و اجرا نمایند.

 

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته در بازار ارز تأکید کرد: همان‌گونه که فعالان اقتصادی و مردم آگاهی دارند، بازار ارز پس از یک دوره سخت، که بیشتر از ناحیه فشارهای خارجی و تحریم‌های همه‌جانبه و انتظارات منفی ناشی از آن بود، در دوره اخیر، تدریجاً به‌سمت پایداری و پیش‌بینی‌پذیری حرکت می‌کند.

 

وی افزود: بنده همچنان بر عهد و برنامه یک‌سال پیش خود مبنی بر صیانت از ذخایر بانک مرکزی پابرجا هستم و به‌صورت فزاینده به تقویت آن اهتمام جدی دارم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied