شمانیوز
شما نیوز

ایمیدرو ‌۳۵۰ میلیارد ریال در اکتشافات معدنی خراسا‌ن جنوبی سرمایه‌گذاری می‌کند

استاندار خراسان جنوبی گفت: ایمیدرو ‌۳۵۰ میلیارد ریال در اکتشافات معدنی خراسا‌ن جنوبی سرمایه‌گذاری می‌کند.

ایمیدرو ‌۳۵۰ میلیارد ریال در اکتشافات معدنی خراسا‌ن جنوبی سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش شمانیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در جمع مردم روستای قلعه زری شهرستان خوسف اظهار داشت: خراسان جنوبی یکی از استان های برتر در حوزه معادن است و میزان مواد معدنی در نقاط مختلف استان نیز نشان از اهمیت آن دارد.

 

وی با بیان اینکه بیش از 40 نوع ماده معدنی در خراسان جنوبی وجود دارد گفت: خراسان جنوبی از نعمت های فراوانی از جمله معادن برخوردار است و این استان در بحث ذغال سنگ بیش از 75 درصد ذخایر کشور را در اختیار دارد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 10 هزار نفر در معادن استان مشغول به فعالیت هستند افزود: خراسان جنوبی باید در بحث مطالعات و اکتشاف به صورت سیستماتیک و فنی ورود جدی داشته باشد.

 

مشهد|5 درصد درآمد ناخالص ملی کشور از طریق اکتشافات معدنی محقق می شودشناسایی و اکتشافات زغال سنگ در خراسان جنوبی مورد توجه قرار گیردظرفیت های اکتشافات معدنی مازندران شناسایی شود

 

معتمدیان با بیان اینکه شرکت ایمیدرو یکی از شرکت های بزرگ معدنی کشور 350 میلیارد ریال در اکتشافات معدنی سرمایه گذاری می کند تصریح کرد: خام فروشی محصولات معدنی نیز یکی از مشکلات در استان است.

 

وی ادامه داد: اگر می خواهیم استان رو به رشد و توسعه یابد باید فرآوری معادن را داشته باشیم چرا که با خام فروشی به توسعه و پیشرفت نمی رسیم.

 

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: محصولات خروجی در حوزه های مختلف معادن نیز حاصل زحمات شبانه روزی معدنکاران استان است و اجازه ندهیم عواید معادن به صورت خام به خارج از استان برود.

 

معتمدیان اظهار داشت: تمرکز بر معادن یکی از اولویت ها در استان است که از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و بخش دولتی و هدف گذاری چشم انداز بلندمدت خراسان جنوبی به عسلویه معدنی کشور تبدیل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه تا پایان دولت تدبیر و امید تمام روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز برخوردار می شوند افزود: تا پایان امسال نیز دهستان معدن قلعه زری گازرسانی خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سند سازگاری با کم آبی روز گذشته در کشور تصویب شد گفت: 500 روستای استان با تانکر آبرسانی می شوند که تامین آب در اولویت استان قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied