شمانیوز
شما نیوز

رییس کل بانک مرکزی در جلسه شورای گفتگوی کرمانشاه:

بانک مرکزی درکنار تلاش برای ایجاد ثبات درقیمت ها، حامی تولید و اشتغال در کشور است

رییس کل بانک مرکزی در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی استان کرمانشاه گفت: بانک مرکزی نهایت همکاری را با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی خواهد داشت و مسائل مربوط به برگشت ارز را مطابق با شرایط آنها به توافق خواهد رسید.

بانک مرکزی درکنار تلاش برای ایجاد ثبات درقیمت ها، حامی تولید و اشتغال در کشور است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی با بیان اینکه از سال گذشته کشور شرایط خاصی داشته است، تصریح کرد: همان طور که شاهد بودیم هدف دشمن نابودی و فروپاشی نظام بود و در این راه تمام همت خود را نیز به کار بستند که خوشبختانه به این امر دست نیافته وعملا شکست خوردند.

 

عالی ترین مقام بانک مرکزی با بیان اینکه شاخص های اقتصادی نشان می دهد که شرایط اقتصادی در حال بهبود است، گفت: آخرین اطلاعات درباره شاخص های اقتصادی تورم حاکی از آن است که طی سه ماه گذشته روند تورم ماهانه و نیز تورم نقطه به نقطه کاهشی بوده است که خود خبر مثبتی است.

 

وی در ادامه یادآور شد: نرخ رشد نقدینگی سال 97 مانند سال 96 بود. در سال جاری نیز علی رغم وجود مشکلات و کاهش درآمدهای نفتی و فشاری که از این ناحیه به بودجه وارد می شود، تلاش می کنیم با اقدامات  لازم، رشد نقدینگی را کنترل کنیم.

 

وی با اشاره به معاملات انجام شده در سامانه نیما اظهار کرد:‌ در حال حاضر بار اصلی تأمین واردات کشور بر دوش سامانه نیما است. روزانه دهها میلیون دلار در آن معامله انجام می شود و به این واسطه صادرکنندگان ارز را عرضه می کنند و واردکنندگان ارز مورد نیاز خود را که اخیراً فزاینده بوده است تهیه می کنند.

 

وی در ادامه افزود: از  ابتدای سال تاکنون در حدود دو میلیارد دلار واردات در مقابل صادرات داشتیم که رقم قابل توجهی است و این علاوه بر ارزی است که در نیما عرضه شده است.

 

همتی با بیان اینکه شرایط اقتصادی حاکی از رونق یافتن آن است گفت: در این شرایط لازم است همه به نوعی کمک کنند تا شرایط بهبود یافته و فشار کمتری به اقشار متوسط و کم درآمد جامعه واردشود. ضمن آنکه بانک مرکزی نهایت همکاری را با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی خواهد داشت و به دنبال ایجاد محدودیت برای این عزیزان نیست.

 

وی درپایان آمادگی سیستم بانکی برای تأمین سرمایه درگردش واحدهای مولد استان کرمانشاه را اعلام کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied