شمانیوز
شما نیوز

استاندار سیستان و بلوچستان: برنامه‌ریزی بانک توسعه تعاون برای پیشبرد اشتغال پایدار روستایی ستودنی است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌ریزی بانک توسعه تعاون برای پیشبرد اشتغال پایدار روستایی و کسب بیشترین میزان جذب در میان بانک‌های مشمول ستودنی است.

استاندار سیستان و بلوچستان: برنامه‌ریزی بانک توسعه تعاون برای پیشبرد اشتغال پایدار روستایی ستودنی است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، احمد علی موهبتی در بازدید از غرفه طرح‌های سرمایه‌گذاری بانک توسعه استان در چهارمین جشنواره عشایر و روستائیان اظهار داشت: قانون اشتغال پایدار روستایی زمینه‌ساز توسعه متوازن در روستاها است و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

 

وی افزود: باید نگاهمان به مقوله اشتغال مبتنی بر نسخه بومی منطقه‌ای باشد که در این راستا سیستان و بلوچستان به سبب اقلیم خاص جغرافیایی و فرهنگی می‌تواند در این راستا نقش‌آفرینی کند.

 

 رئیس کارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: به‌خوبی در این نمایشگاه شاهد ظرفیت‌های بالقوه مردمان این دیار هستیم که باید با آگاهی این امر را به بالفعل تبدیل کرد.

 

 موهبتی افزود: گردشگری ظرفیت بی‌بدیلی است که می‌تواند وضعیت اشتغال، فرهنگ و امنیت کشور را رونق داده و موجب معرفی شایسته هر منطقه شود که این دیار مرزنشین نیز از این امر مستثنا نیست و می‌توان از این ظرفیت‌ها در جهت ایجاد اشتغال زودبازده استفاده نمود

 

 نماینده عالی دولت در استان تأکید کرد: با برخورداری از چنین ظرفیت‌هایی می‌توان با بهره بری کامل از تسهیلات اشتغال‌زائی، زمینه رشد و پویایی ایجاد اشتغال پایدار را فراهم آورد.

 

وی رفتار سازمانی را نقش موثری در ایجاد نشاط سازمانی دانست و گفت: ایجاد امید در مردم در شرایط فعلی کشور وظیفه ما بوده و برنامه‌ریزی برای استفاده از داشته‌های موجود به نحو احسن، اولین گام برای رسیدن به این هدف است.

 

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب سیستان و بلوچستان، با پرداخت 800 میلیارد تسهیلات اشتغال‌زائی روستایی بانک توسعه تعاون، طی یک سال گذشته دو هزار و 118 اشتغال پایدار در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان ایجاد شد.

 

 50 درصد از جمعیت دو میلیون و هفت‌صدهزارنفری سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور با دارا بودن هزار و 300 کیلومتر مرز زمینی مشترک با کشورهای افغانستان و پاکستان و 360 کیلومتر مرز دریایی با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و دریای عمان را روستائیان و عشایر تشکیل داده‌اند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied