شمانیوز
شما نیوز

جشن بزرگ ولایت در شرکت فولاد خوزستان

جشن بزرگ ولایت با حضور آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، علی محمدی مدیرعامل و جمعی از معاونان، مدیران، روسا و کارکنان فولاد خوزستان روز دوشنبه ۲۸ مردادماه ۹۸ بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) برگزار شد.

جشن بزرگ ولایت در شرکت فولاد خوزستان

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرنگار روابط عمومی فولاد خوزستان: در آغاز این مراسم، سرود "صبح غدیر" با همکاری گروه سرود نادیان انتظار اجرا شد. 

در ادامه آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: عید سعید غدیرخم، بزرگترین عید اسلامی است. 

وی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) افزود: برترین و والاترین عید امت من عید غدیر است؛ در اسلام عید قربان مربوط به حج، عید فطر مربوط به ماه مبارک رمضان و عید جمعه، مربوط به نماز جمعه است؛ اما عید غدیر مختص به امامت و ولایت است، امامت از اصول دین و ریشه آن می‌باشد و یک درخت بوسیله ثمره و ریشه های خود به حیات اش ادامه می‌دهد. 

حیدری افزود: باید نسبت به غدیرخم و امیرالمومنین (ع) در زندگی حساب ویژه‌ای باز کنیم؛ غدیر نماد ولایت و امامت و ریسمان الهی برای ارتباط با عوالم غیبی یک واسطه است. 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درباره بیعت غدیر گفت: مساله غدیر در هجدهم ذی الحجه و سال دهم هجرت اتفاق افتاد؛ به دستور خداوند متعال و با حضور پیامبر اسلام (ص)، ۱۲۴ هزار تَن از مسلمانان (زن و مرد) بعد از مناسک حج در کنار برکه غدیر گرد هم آمده و با نزول آیه شریفه ابلاغ ولایت (من کنت مولا فهذا علی مولا) به دستور پیامبر خیمه ای با تشریفات برپا گشت، پیامبر (ص) عمامه خود را بر سر حضرت علی (ع) گذاشته و فرمود که با آن حضرت بیعت نمایند، در مدت سه روز تمامی آن جمعیت با امیرالمومنین (ع) با این مضمون که پس‌ از پیامبر اسلام (ص) حضرت علی (ع) خلیفه و جانشین است، پیمان بستند؛ حتی زنان از طریق دست گذاشتن در تشت آب با حضرت علی (ع) بیعت کردند. 

وی ادامه داد: هفتاد روز پس از این اتفاق، ۲۸ صفر سال یازدهم هجرت، واقعه ای با نام بیعت سقیفه اتفاق افتاد و در آن‌جا بود که بیعت غدیر نقض شد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: از آن‌جایی که احتمال پیش آمدن فراموشی برای ۱۲۴ هزار تَن غیرممکن بود، می توان به این نتیجه رسید که عمدی در کار بوده و سوال این است که چرا این پیمان‌شکنی اتفاق افتاد؟ البته در قرآن جواب این سوال از پیش داده شده است؛ در قصه ی اُحد پس از شهادت حضرت حمزه (ع)، شایعه شد که پیامبر (ص) به شهادت رسیده است؛ لذا بسیاری از مسلمانان فرار کردند و به غارهای کوه اُحد پناه بردند. تنها پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) در میدان جنگ باقی مانده بودند. حضرت علی (ع) یک تنه در مقابل لشکر دشمن ایستاد و از جان پیامبر محافظت نمود. پس از اتمام جنگ در توبخ فرار کنندگان و تکریم کسی که مقاومت کرد آیه ای نازل شد: « پیغمبر اکرم (ص) مانند پیامبران پیشین، هیچ شانی به غیر از رسالت ندارد؛ اگر روزی پیامبر از دنیا برود یا کشته شود، شما به عقب ( زمان جاهلیت) برمی‌گردید؟ اگر کسی به عقب بازگردد، به خود ضرر رسانیده است و درود خدا بر کسانیکه اهل مقاومت و پایداری هستند.» در واقع قرآن انقلاب علی الاعقاب مسلمانان را پیش‌بینی کرده است. 

حیدری افزود: اگر کسی کتاب، پیمان غدیر چرا شکسته شد؟ را خوانده باشد، متوجه ۵ واقعیت در زمینه‌های این بازگشت به عقب می شود. نخستین دلیل، مرجعیت عام قریش برای تمامی پهنه شبه جزیره عربستان بود. قریش در آن زمان مرجعیت عقیدتی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی بود. تا زمانی که قریش با اسلام جنگ می نمود، اکثر مردم عرب مسلمان نشدند و زمانی که قریش دست تسلیم را در فتح مکه مقابل اسلام بالا بردند، همه اعراب مسلمان شدند. دومین دلیل کینه ای مردم قریش از حضرت علی (ع) بود؛ زیرا در تمامی جنگ‌هایی که علیه اسلام تحمیل کردند، مرد میدان حضرت علی (ع) بود. در جنگ بدر ۵۰ درصد، در جنگ احد دو سوم و در جنگ احزاب تمامی کشته های قریش به دست امیرالمومنین (ع) کشته شدند؛ به همین دلیل اکثریت قریش حاضربه خلافت حضرت علی(ع) نمی‌شدند. سومین دلیل این بود که بنا بر روایت اکثر مردم شبه جزیره ایمان شان ضعیف بود و قرآن می‌فرماید: هنوز ایمان در دل شما نرفته، که بگویید ما مسلمانیم؛ واقعیت چهارم آن است که در بین مسلمانان یک جریان فکری، روشن فکر مآبانه حاکم بود. در واقع مسلمانان دستور به اطاعت از پیامبر داشتند اما برخی تفکری مقابل پیامبر مطرح می‌کردند.

حقیقت پنجم آن است که در اطراف و خود شهر مدینه تعداد منافقین زیاد بود؛ قرآن مجید در این باره می‎فرماید: « در اطراف شما اعرابی هستند که منافقند و در بین شما از میان اهل مدینه نیز منافقان پیچیده‎ای وجود دارند که تو آنان را نمی‌شناسی» لذا منافقین خداوند متعال، پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) را قبول نداشتند؛ بنابراین پس از وفات پیامبر (ص) فرصت را برای غصب خلافت مناسب دیده و دست به کار شدند و با در اختیار گرفتن مزدوران و نیرنگ بیعت غدیر شکسته شد. 

در ادامه جشن یاد شده آیت الله حیدری با وکالت علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان، صیقه مسجد حضرت رسول اکرم (ص) این شرکت را قرائت نمود؛ وی با تشکر از تلاش و کوشش مدیرعامل و کارکنان فولاد خوزستان در عرصه‌ی صنعت، از خداوند متعال کارآمدی بیشتر تحت توجهات ولی‌عصر (عج) را برای شرکت فولاد خوزستان و کارکنان آن مسئلت نمود.

در پایان مراسم با حضور آیت الله حیدری و علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان به ده تَن از حاضران به قید قرعه و سه تَن با طرح سوال، هدایایی اعطا شد.

بش3

بش

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied