شمانیوز
شما نیوز

آخرین قیمت طلا شنبه 2 شهریور

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۱.۹۳ درصد افزایش به ۱۵۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید.

آخرین قیمت طلا شنبه 2 شهریور

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از تسنیم: در حالی که برداشت سرمایه گذاران از سخنان دیروز رئیس بانک مرکزی آمریکا این بوده که وی نسبت به اتخاذ یک سیاست پولی انبساطی متمایل است و پس از اظهارات جدید ترامپ که موجب تشدید جنگ تجاری با چین شد، قیمت طلا روز جمعه 2 درصد رشد داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 1.93 درصد افزایش به 1526 دلار و 96 سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با 1.93 درصد افزایش به 1537 دلار و 60 سنت رسید.

باب هابرکورن، تحلیلگر بازار طلا در موسسه آر جی او فیوچرز گفت: «این گفته رئیس بانک مرکزی آمریکا که فدرال رزرو برای تداوم روند رو به رشد اقتصادی اقدام مناسب را انجام خواهد داد تاثیری افزایشی در بازار طلا داشته است. دو ابزار اصلی ای که در اختیار آنهاست تسهیل کمی و کاهش رخ بهره است که هر دو به افزایش قیمت طلا منجر می شود.»

وی افزود: «با توجه به احتمال کاهش مجدد نرخ بهره تا پایان سال تعداد متقاضیان خرید طلا در بازار افزایش یافته است.»

دیگر عامل رشد انفجاری قیمت طلا در جلسه قبل دستور ترامپ به شرکت های آمریکایی برای تعطیلی فعالیت هایشان در چین و افزایش مجدد تعرفه ها علیه کالاهای وارداتی از چین بود. این اقدام پس از آن صورت گرفت که چین تعرفه های تلافی جویانه ای را علیه حدود 75 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا اعمال کرد.

اس پی آنجل تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت، این بدان معناست که هیچ چشم اندازی برای حل اختلافات وجود ندارد و تنش تجاری ادامه خواهد داشت. سرمایه گذاران در حال خروج از بازارهای پرریسک و خرید طلا هستند.

از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون قیمت فلز زرد حدود 8 درصد افزایش داشته است. از ابتدای امسال تاکنون نیز رشد قیمت طلا حدود 19 درصد بوده و این هفته فلز زرد چهارمین هفته افزایشی متوالی خود را پشت سر گذاشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied