شمانیوز
شما نیوز

با هدف کاهش آلودگی ناشی از فعالیت واحدهای ذوب مس:

واردات کنسانتره به چین سختگیرانه‌تر می‌شود

آژانس گمرک چین مشورت‌های رسمی در مورد پایین آوردن حد آستانه آلودگی آرسنیک برای واردات کنسانتره‌ مس را با هدف کاهش آلودگی ناشی از فعالیت واحدهای ذوب مس آغاز کرده است.

واردات کنسانتره به چین سختگیرانه‌تر می‌شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مس پرس: طبق این دستورالعمل پیشنهادی، حد آستانه حداکثر ناخالصی در محموله‌های وارداتی برای آرسنیک 0،4 درصد، برای سرب 4،7 درصد، برای فلوئور 06/0 درصد، برای کادمیوم 0،03درصد و برای جیوه 0،002 درصد خواهد بود. هدف از این طرح، کاهش آلودگی ناشی از فعالیت واحدهای ذوب مس و مجبور کردن آن‌ها به استفاده از مواد اولیه پاک‌تر است؛ اما واحدهای ذوب چینی به موسسه فست مارکت گفته‌اند که این مقررات سختگیرانه برای واردات، مانع حمایت از این صنعت می‌شود.

استانداردهای سختگیرانه واردات به چین درصورتی‌که عملی شود موجب فشار بیش‌تر بر تولیدکنندگان کنسانتره‌هایی می‌شود که محصولات آن‌ها دارای ناخالصی‌های بالاتر است و این خود موجب کاهش بیش‌تر تعرفه‌های ذوب می‌شود.

اثر قیمتی مقررات واردات کنسانتره «تمیز»

در صورت اجرای این استانداردهای پیشنهادی، مواد «تمیز» و «فوق تمیز» با پریمیوم بالاتر معامله خواهد شد و یا تعرفه ذوب و پالایش پایین‌تری در بازار خواهند داشت.

شرایط بازار نقدی حاکی از قرار گرفتن تعرفه ذوب و پالایش کنسانتره مس در پایین نرخ خود از زمان اعلام شاخص این تعرفه توسط موسسه فست مارکت برای منطقه آسیا و اقیانوسیه است. این وضعیت ناشی از کاهش عجیب عرضه کنسانتره مس تمیز و همچنین تمایل واحدهای ذوب برای خرید محموله‌های موردنیاز خود با تعرفه‌هایی برابر و یا کم‌تر از نقطه سر به سری است.

اعمال حد آستانه سختگیرانه تر بر محموله‌های وارداتی می‌تواند به معنای ظهور تقاضا برای ترکیب محموله‌ها در مناطقی نزدیک به چین باشد تا محموله‌های کثیف را با مواد اولیه تمیز ترکیب کنند.

عملیات ترکیب محموله‌ها در داخل چین به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی محدود شده است. تنها کمپانی Chinalco مجاز به بهره‌برداری از یک مرکز ترکیب مواد در ساحل منطقه Fujian است.

کمپانی Chinalco همچنین صاحب معدن Toromocho در پرو است که در حال حاضر کنسانتره مس با آرسنیک بالا تولید می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied