شمانیوز
شما نیوز

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن خبر داد:

راه‌اندازی اولین سیستم‌های بانکداری متمرکز در بانک مسکن

شیردل، با تشریح عملکرد حوزه IT بانک مسکن در یک سال اخیر، از راه‌اندازی اولین ماژول‌های بانکداری متمرکز در بانک مسکن ظرف چند روز آینده خبر داد.

راه‌اندازی اولین سیستم‌های بانکداری متمرکز در بانک مسکن

به گزارش شمانیوز به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، ساسان شیردل با بیان اینکه استقرار کامل Core Banking (نظام بانکداری متمرکز) یکی از اولویت‌های بانک مسکن است که با دستور هیات مدیره بانک از مدت‌ها قبل در دستور کار حوزه IT قرار گرفت، گفت: در سال گذشته فاز مطالعاتی این امر طی شد و تکمیل فرآیند طراحی و پیاده‌سازی ماژول‌های مربوطه نیز در برنامه‌های سال جاری بود که همزمان با ایام هفته دولت، در شهریور ماه امسال شاهد راه‌اندازی اولین ماژول‌های آن هستیم.

 

وی با بیان اینکه نظام بانکداری متمرکز در حال بالغ شدن است و استقرار سیستم‌های مربوطه در ماه‌های آینده به صورت مرحله‌ای تکمیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: تنوع‌بخشی به خدمات بانکی، الکترونیکی شدن فرآیندهای ارایه خدمات به مشتریان، یکپارچگی اطلاعات و نیز جلوگیری از تعدد سیستم‌ها از جمله نتایج استقرار کامل نظام بانکداری متمرکز است که به مرور در بانک مسکن مشهود خواهد شد.

 

به گفته وی، هدف از بانکداری متمرکز، بازطراحی سیستم‌های بانک برای پشتیبانی کامل از نیازهای فرآیندی و محصولات جدید بانکی، ساده‌سازی فعالیت کارکنان بانک مسکن در شعب برای تعامل با مشتریان و نیز تعامل با سایر نهادها و سازمان‌ها و نیز آماده‌سازی بانک مسکن برای تحولات آتی نظام بانکداری است.

 

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در ادامه یادآور شد: یکی از ماموریت‌هایی که بانک مسکن ذیل اجرای پروژه Core Banking دنبال می‌کند، الکترونیکی شدن تمام فرآیندها از جمله فرآیند پرداخت تسهیلات است که همواره مورد درخواست مشتریان بانک بوده است؛ از این رو بانک مسکن در تلاش است فرآیند اعطای تسهیلات را از زمان ارایه درخواست تا تسلیم مدارک نزد شعبه الکترونیکی کند.

 

وی در عین حال یادآور شد: بخشی از پیشرفت در این حوزه به شرایطی بستگی دارد که خارج از بانک مسکن حاکم است و در تعامل با سازمان های دیگر عملی خواهد بود. در واقع تحقق بخشی از این فرآیند بستگی به الکترونیکی شدن فرآیندها در دستگاه‌هایی به جز بانک مسکن دارد.

 

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در ادامه از دیگر اقداماتی که طی یک سال گذشته در دستور کار این حوزه قرار داشته است را توسعه موبایل‌ بانک مسکن عنوان و اظهار کرد: نسخه جدید این نرم‌افزار نیز تا پایان شهریور ماه رونمایی می شود و به زودی اخبار خوبی در این زمینه منتشر خواهد شد.

 

به گفته شیردل، نسخه جدید موبایل‌ بانک مسکن با ظاهر و رابط کاربری به مراتب جذاب‌تری، امکانات کامل مورد نیاز مشتریان برای انواع پرداخت‌های الکترونیکی را ارایه می کند. بنابراین انتظار می رود از این پس موبایل‌بانک به شکل فراگیرتر از گذشته بکار گرفته شود و کاربران بیشتری را از میان مشتریان بانک مسکن به خود جذب کند.

 

وی همچنین با اشاره به آغاز تدوین طرح تحول دیجیتال بانک مسکن، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته مطالعات مربوط به این بخش نیز انجام شده و پس از تدوین این طرح، شاهد عملیاتی شدن تدریجی آن خواهیم بود.

 

وی افزود: طرح تحول دیجیتال بانک، ساده‌سازی ارایه خدمات به مشتریان دنبال می‌شود، ضمن اینکه به موضوعاتی از قبیل تحولات دیجیتالی رو به پیشرفت سال‌های اخیر در حوزه نظام پولی و بانکی در دنیا نیز توجه شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied