شمانیوز
شما نیوز

حجت‌اله صیدی خبر داد:

طرح «طراوت » بانک صادرات ایران تاکنون چهار هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان اعتبار در بخش رونق تولید ایجاد کرده است

مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: از ابتدای اجرایی شدن طرح «طراوت» (طرح اعتباری ویژه تولید) در اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون بیش از چهار هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان اعتبار توسط بانک صادرات ایران برای بنگاه‌های اقتصادی تامین شده است.

طرح «طراوت » بانک صادرات ایران تاکنون چهار هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان اعتبار در بخش رونق تولید ایجاد کرده است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، حجت‌اله صیدی در حاشیه نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه پیام نور با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران ابراز کرد: بخش مهمی از رونق تولید در گرو تقاضای موثر است و طرح طراوت بانک صادرات ا​یران در این راستا تقویت تقاضا در تمامی زنجیره تامین مواد اولیه، تولید، توزیع تا مصرف را در دستور کار داشته و با اتمام تمام زیرساخت‌های اعتباری و اخذ مجوزهای لازم تاکنون بیش از هزار و ٢٠٠ میلیار تومان به این طرح اختصاص داده و موجب شده تا با استفاده از ابزار اعتبارات اسنادی ریالی چرخش میزان تسهیلات در بین بنگاه‌های اقتصادی بیش از چهار هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان توسط این بانک تامین اعتبار شود.

 

صیدی با تاکید بر اینکه اصلاح ساختار مالی و بهینه‎سازی ترکیب منابع و مصارف و همچنین کنترل هزینه‌ها موجب متوقف شدن روند افزایشی زیان بانک شده است، اظهار کرد: صورت‌های مالی بانک در سه ماهه اول سال ٩٨ با سود بسته شده و امیدواریم صورت‌های شش ماهه را نیز با سود ببندیم. 
 
مدیرعامل بانک صادرات ایران کاهش چهار صفر از واحد پولی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: تجربه کشورهای مختلف از جمله اروپا در تبدیل واحد پولی نشان می‌دهد که کنار آمدن مردم با این تغییر هم از نظر ذهنی و هم عملیاتی بین شش ماه تا یک سال زمان نیاز دارد اما با توجه به اینکه مردم ما مرتبا از تومان استفاده کرده‌اند، انتظار می‌رود این زمان کوتاه‌تر شود.
 
 
حجت‌اله صیدی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان موفقیت بانک در فروش املاک مازاد اشاره کرد و افزود: بانک صادرات ایران از ابتدای سال ٩٧ تا پایان مرداد ماه ٩٨ تعداد ٧٣٢ رقبه ملک مازاد به ارزش بیش از هزار و ٢٦ میلیارد تومان را فروخته و از هزار و ٨١٨ رقبه ملک مازاد باقی‌مانده، تلاش مستمر برای فروش ٦٣٤ رقبه ملک مازاد آماده واگذاری به ارزش بیش از هزار و ٣٥٠ میلیارد تومان ادامه دارد. 
 
 صیدی در پاسخ به پرسشی در خصوص میزان بدهی به بانک مرکزی نیز تاکید کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده و مدیریت نقدینگی در سال ٩٧ و ٩٨ بدهی بانک صادرات ایران به بانک مرکزی صفر بوده و در پنج ماه ابتدای امسال نیز خط اعتباری از بانک مرکزی نگرفته ایم.

 

​صیدی همچنین از امادگی بانک صادرات ایران برای مشارکت در بازار متشکل ارزی خبر داد و گفت: مقدمات همکاری با بانک مرکزی و سایر بانک‌ها در این بازار انجام شده و به محض راه‌اندازی آن، بانک صادرات ایران نیز نقش خود را ایفا خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied