شمانیوز
شما نیوز

جاماندگان سهام عدالت چه کنند؟

حدود دو میلیون نفر از مشمولان هستند که ثبت نام آنها انجام شده و برگه‌های سهام عدالت میان آنها نیز توزیع شده، اما اسامی آنها در سامانه سهام عدالت موجود نیست.

 جاماندگان سهام عدالت چه کنند؟

به گزارش شمانیو و به نقل از ایبنا؛ طرح سهام عدالت در حالی از سال ۱۳۸۵ تا کنون در حال اجرا است که بر اساس آن از محل سود سهام تخصیص یافته به مشمولان، اقساط این سهام طی مدت ۱۰ سال تسویه شده است.

بر این اساس از سال ۹۶ و با پایان یافتن مهلت تسویه اقساط سهام عدالت، سود این سهام به‌صورت نقدی به مشمولان در حال پرداخت است. در سال جاری نیز رفته رفته مجامع سال ۱۳۹۷ شرکت‌ها در حال برگزاری است که پس از پایان این زمان، واریز سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۷ شرکت‌های سرمایه‌پذیر به مشمولان آغاز خواهد شد.

در این میان اما موضوع قابل توجه، تاخیری چند ساله‌ای است که در آزادسازی این سهام بوجود آمده که بنابر اعلام رییس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ مجلس علت اینکه تصویب لایحه آزادسازی سهام عدالت در مجلس طول کشید، این بود که نظرات اتحادیه‌های تعاونی سهام عدالت و کانون سهام عدالت  را گرفتیم، الان جمع‌بندی لایحه آزادسازی سهام عدالت در کمیسیون ویژه اصل ۴۴ انجام شده و آخرین نظرات اتحادیه‌های تعاونی سهام عدالت و کانون‌های سهام عدالت نیز دریافت شده، هم‌اکنون جمع‌بندی کمیسیون نهایی شده و ظرف هفته جاری به هیات رییسه مجلس ارائه می‌کنیم تا در صحن مجلس و در جلسات علنی بررسی شود.

جدا از این موضوع، نکته قابل بیان دیگر در خصوص طرح توزیع سهام عدالت این است که جدای از ۴۹ میلیون نفری که سهام عدالت به آنها تعلق گرفته است، حدود ۲ میلیون نفر از مشمولان هستند که ثبت نام آنها انجام شده و برگه‌های سهام عدالت میان آنها نیز توزیع شده است، اما اسامی آنها در سامانه سهام عدالت موجود نیست و به اصطلاح به آنها "جاماندگان سهام عدالت" اطلاق می‌شود. در خصوص این دسته از مشمولان نیز به تازگی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفته است ثبت نام جاماندگان سهام عدالت، پس از تصویب لایحه مربوطه در مجلس امکانپذیر خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • امیرحسین

    سلام کجا باید پیگیری کرد برای جامانده ها

  • علی معماریان

    سلام به ما سهام عدالت نداده اید کی ثبت نام دارید

  • محمدرضا حشمتی

    چرامن که یک روستایی هستم و در روستا زندگی می کنم مدت 50 سال بسته حمایت معیشتی نریخته اند

  • فاطمه ز.ازکرج

    میخوام برای سهام عدالت ثبت نام کنم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید