شمانیوز
شما نیوز

استاندار مرکزی گفت:

فعالیت های بانک قرض الحسنه مهرایران منطبق با ضوابط بانکداری اسلامی است

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در آیین گشایش ساختمان مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهرایران در این استان بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران نمونه بارز یک بانک اسلامی است و فعالیت های آن با ضوابط سیستم بانکداری اسلامی منطبق می باشد.

فعالیت های بانک قرض الحسنه مهرایران منطبق با ضوابط بانکداری اسلامی است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، سید علی آقازاده در این مراسم بیان داشت: اعطای تسهیلات با نرخ صفر تا ۴درصد به اقشار کم درآمد و خانواده های نیازمند اقدام پسندیده ای از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران است .

 

وی ضمن تقدیر از عملکرد این بانک در پرداخت وام های قرض الحسنه به نیازمندان جامعه گفت : با توجه به کاهش ارزش پول ملی طی یک سال و نیم گذشته ، فعالیت بانک های قرض الحسنه که متناسب با سیستم بانکداری اسلامی است می تواند به کاهش نرخ تورم کمک شایانی داشته باشد .

 

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به حذف چهار صفر از پول ملی نیز گفت: امید است مجلس این لایحه کارشناسی شده دولت را که طی ۱۵سال گذشته مطرح است، مصوب کند؛ چرا که این اقدام به کاهش هزینه های اقتصادی دولت مبنی بر ضرب سکه ، چاپ اسکناس و حفظ ارزش پول ملی کشور کمک می کند .

 

۲۰۰ ماده قانون برای اصلاح ساختار نظام بانکی

 

در ادامه این مراسم، نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در خانه ملت نیز گفت: فعالیت بانک قرض الحسنه مهرایران در چارچوب قانون و بدون ربا است و در مجلس نیز ، اقداماتی در راستای اصلاح ساختار نظام بانکی کشور در حال انجام است .

 

علی اکبر کریمی افزود: اصلاح قانون بانک مرکزی ، تغییرات اساسی در نحوه اداره بانک، نقش آفرینی بانک مرکزی در فعالیت های بانکی کشور و اعمال نظارت بر فعالیت های بانکی در این طرح در قالب ۲۰۰ ماده لحاظ شده که مراحل پایانی را طی می کند .

 

پرداخت یک میلیون و ۸۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه در سال ۱۳۹۸

 

دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز در آیین افتتاح ساختمان مدیریت شعب استان مرکزی گفت: نخستین بانک قرض الحسنه در سال ۱۳۸۶ با سرمایه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز کرد و در حال حاضر دارای ۵۳۰ شعبه است که به مردم خدمات ارائه می دهند .

 

وی افزود: این بانک در حال حاضر مجوزات لازم برای افزایش سرمایه خود به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را اخذ کرده ‌است .

 

دکتر اکبری خاطرنشان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور سه هزار کارمند و ۲۱هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه در اختیار دارد و تسهیلات با نرخ کارمزد صفر تا چهار درصد به مشتریان بانک پرداخت می کند.

 

وی تصریح کرد: این بانک در سال گذشته به یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر به ارزش ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است که پیش بینی می شود در سال جاری ۱۷ هزار میلیارد تومان به یک میلیون و ۸۰۰هزار نفر تسهیلات پرداخت شود.

 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران اظهارداشت: در سال گذشته ۴۲هزار فقره تسهیلات در استان با اعتبار ۵۴۰میلیارد تومان پرداخت شده و در پنج ماهه سال جاری نیز ۱۶هزار فقره تسهیلات بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان اعطاء شده است .

 

بر اساس این گزارش، حسین آبادی مدیر شعب استان مرکزی نیز با اشاره به آمار عملکرد شعب بانک قرض الحسنه مهرایران در این استان بیان داشت: این بانک، دارای ۱۸شعبه در سراسر استان است که به مردم و به ویژه نیازمندان جامعه خدمات و تسهیلات قرض الحسنه ارائه می کند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied