شمانیوز
شما نیوز

سرمایه گذاری در مجموعه فولاد خراسان به یک میلیارد دلار رسید

مدیرعامل فولاد خراسان اعلام کرد: صادرات این شرکت در مدت 5 ماه، با جهش همراه شده است. طبق گفته سید حسین احمدی در حالی که طی 12 ماه سال گذشته ارزش صادرات این شرکت به 45 میلیون دلار رسید بود، طی 5 ماه امسال 50 میلیون دلار از تولیدات آن به خارج کشور صادر شده است.

سرمایه گذاری در مجموعه فولاد خراسان به یک میلیارد دلار رسید

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، احمدی مدیرعامل فولاد خراسان امروز در برنامه بازدید خبرنگاران از آن مجتمع، اظهار داشت: طی ۵ ماهه امسال، صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰ درصد رشد داشته است، این در حالی است که ریسک صادرات در شرایط سخت تحریم بسیار بالا بوده است.

 

احمدی افزود: صادرات محصولات تولیدی این شرکت به کشورهای عربی و آفریقایی بوده است.

 

به گفته وی، میزان صادرات پیش بینی شده فولاد خراسان برای سال جاری 300هزار تن شمش و 100 هزار تن میلگرد است.

 

احمدی با بیان طی ۵ ماهه نخست 98، با افزایش تولید در همه بخش ها مواجه بوده ایم، گفت: فولاد خراسان امسال برنامه تولید 1.3 میلیون تن شمش فولاد و بیش از 600هزار تن میلگرد را در برنامه دارد.

 

مدیر عامل فولاد خراسان یاداور شد: این منطقه ۲۰ سال پیش، زمین بایر بود در حالی که امروز به یکی از افتخارات ملی تبدیل شده و در آن یک میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است. این سرمایه گذاری های توسعه ای بدون اتکا به بودجه دولتی ایجاد شده است.

 

ارزش 2 هزار میلیارد تومانی

 

احمدی با ابراز اینکه این شرکت اکنون هیچ گونه بدهی معوقه بانکی، مالیاتی و کارگری ندارد، اظهار داشت: به رغم تحریم سال های اخیر، این شرکت حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان پروژه به ثمر رساند که با احتساب سرمایه گذاری در سنگان این رقم به ۲ هزار میلیارد تومان می رسد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش خبرنگاران در توسعه کشور اشاره کرد و گفت: در جنگ اقتصادی فعلی، اصحاب رسانه نقش بارزی در توسعه دارند. احمدی ادامه داد: در این شرایط، همان گونه که مقام معظم رهبری گفتند تولیدکنندگان، سربازان واقعی جنگ اقتصادی هستند.

 

از سوی دیگر بهروز اسماعیلی، معاون برنامه ریزی و فناوری مجتمع فولاد خراسان گفت: طی سال ۹۷، سهم این مجتمع در تولید میلگرد و شمش ۷ درصد و در آهن اسفنجی ۵ درصد بود.

 

به گفته وی، فولاد خراسان در سال ۹۷ حدود ۱۰ درصد مالیات استانی پرداخت کرد و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز در بخش های توسعه ای شامل توسعه ریلی، پرداخت مالیات و غیره هزینه شد.

 

اسماعیلی یادآور شد: طی دهه فجر پارسال، ۴۵۰ میلیارد تومان پروژه شامل واحد اکسیژن، ارتقای تکنولوژی کوره ذوب، ۲۰۰ واگن لبه بلند ریلی، مشارکت در تقاطع غیر هم سطح جاده ای، مخزن ۱۶۰ هزار متر مکعبی برای بهینه سازی آب و فضای سبز افتتاح شد.

 

وی با بیان اینکه این شرکت دومین رتبه بازدهی سرمایه در سازمان بورس دارد، اظهار داشت: فولاد خراسان طی یک سال اخیر ۲ نمایشگاه بومی سازی برگزار کرده است.

 

اسماعیلی خاطر نشان کرد: برنامه این شرکت تا سال ۱۴۰۴، احداث ۵ میلیون تن کنسانتره، ۵ میلیون گندله، ۳.۵ میلیون تن آهن اسفنجی، ۳.۵ میلیون تن شمش و ۱.۳ میلیون تن محصولات نوردی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied