شمانیوز
شما نیوز

مروری بر کارنامه حوزه فناوری اطلاعات بانک مسکن در سالی که گذشت

بالاترین آمار کاربران اینترنت‌بانک، به بانک مسکن تعلق دارد

شیردل اعلام کرد: در حال حاضر در میان نسخه‌های اینترنت‌بانک متعلق به بانک‌های مختلف، بالاترین آمار کاربران فعال این سرویس متعلق به اینترنت‌بانک مسکن است.

بالاترین آمار کاربران اینترنت‌بانک، به بانک مسکن تعلق دارد

به گزارش شمانیوز به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، ساسان شیردل با اشاره به حضور خود در مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن (Call Center) برای پاسخگویی به سوالات مخاطبان این بانک به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: همواره از دریافت پیشنهادهای مشتریان استقبال می‌کنیم و امروز هم تماس‌هایی درباره اینترنت‌ بانک مسکن و برخی پیشنهادها را در این ارتباط دریافت کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه اینترنت‌ بانک مسکن یکی از مترقی‌ترین نسخه‌های اینترنت‌بانک موجود در کشور است، اعلام کرد: در حال حاضر بالاترین آمار کاربران اینترنت‌بانک به نسخه اینترنت‌ بانک مسکن تعلق دارد.

 

وی با یادآوری اینکه راه‌اندازی نسخه جدید اینترنت‌ بانک مسکن یکی از مهم‌ترین اقدامات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک در طول یک سال گذشته بوده است، اظهار کرد: امکانات این نسخه کامل‌تر از نسخه قدیمی بوده و با استقبال عموم مشتریان بانک روبرو شده است.

 

شیردل در عین حال خاطرنشان کرد این نسخه در ماه‌های آینده و به تدریج توسعه خواهد یافت و امکاناتی به آن افزوده خواهد شد که در این بین حتما نقطه‌نظرات مشتریان را نیز لحاظ خواهیم کرد.

 

به گفته وی، برخی از تماس‌گیرندگان با مرکز ارتباط با مشتریان نیز در خصوص توقف فعالیت درگاه «USSD» که از طریق شماره‌گیری یک کد با تلفن همراه، بخشی از خدمات بانکی را ارایه می‌داد، سوالاتی داشتند و از کم و کیف درگاه‌های متنوع جایگزین بانک که به سادگی در دسترس همگان قرار دارد، مطلع شدند.

 

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در ادامه از اجرای پایلوت طرح مکانیزه کردن اولین جایگاه سوخت CNG در کردستان خبر داد و با بیان اینکه اجرای این طرح یکی از اقدامات شاخص بانک مسکن در حوزه فناوری‌های نوین در طول یک سال گذشته بوده است، گفت: علاوه بر این اقداماتی در خصوص ارتقای سیستم عامل دستگاه‌های خودپرداز و کیوسک بانک در طول یک سال اخیر انجام شد.

 

وی یکی از برنامه‌های شاخص بانک مسکن در سال گذشته را تولید کارت مجازی تسهیلات عنوان کرد و گفت: کارت‌های تسهیلات بانک مسکن عضو شبکه شتاب است و می‌توان از کارت‌های دیگر به آنها انتقال وجه انجام داد و به این طریق اقساط ماهانه را پرداخت کرد. اما تفاوت مهمی که این کارت با سایر کارت‌های عضو شبکه شتاب دارد این است که قابلیت برداشت ندارد. از این رو بانک مسکن به سمت تولید کارت مجازی تسهیلات حرکت کرد و به این ترتیب برای گروهی از تسهیلات‌گیرندگان این کارت به شکل فیزیکی تولید نشده است، بلکه به شکل مجازی تولید شده و شماره کارت در اختیار آنها قرار گرفته است تا پرداخت اقساط را با استفاده از آن به سادگی انجام دهند.

 

شیردل با بیان اینکه در طول یک سال گذشته اقدامات دیگری نیز برای تسهیل پرداخت اقساط و تنوع روش‌های پرداخت در دستور کار قرار داشت، اظهار کرد: به دنبال این اقدامات در حال حاضر امکان پرداخت اقساط انواع تسهیلات با تمام کارت‌های عضو شبکه شتاب از طریق پرتال بانک مسکن میسر شده است.

 

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن همچنین با اشاره به اینکه بانک مسکن با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ثبت احوال، به عنوان اولین بانک کشور که از امکانات کارت‌های هوشمند ملی برخوردار است، در این زمینه پیشگام شد، افزود: در وهله اول از امکانات کارت هوشمند ملی برای احراز هویت مشتریان استفاده می‌شود و شعب بانک به صورت آنلاین به سامانه ثبت احوال متصل هستند. اما برنامه استفاده از امضای الکترونیک نیز در دستور کار قرار گرفته و بستر آن فراهم شده است.

 

به گفته شیردل، بانک مسکن با آمادگی فنی کامل در این خصوص، منتظر فراهم شدن مقدمات مربوط به الزامات حقوقی استفاده از امضای الکترونیک است که بخشی از آن به نهادهای خارج از بانک مربوط است.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته سرویس «کیف پول» پایانه‌های حمل و نقل جاده‌ای نیز به همت بانک مسکن و در همکاری مشترک با وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی شد، گفت: این خدمت در راستای توسعه و افزایش کاربرد برچسب پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی (ETC) ایجاد شد.

 

شیردل یادآور شد: بر این اساس مدیریت سرویس‌های مالی ارایه شده در مراکز پایانه حمل و نقل مانند نوبت‌دهی و اعلام بار، پارکینگ پایانه، کارت هوشمند خودرو، عوارض آزادراهی و غیره از طریق سامانه سرویس دهنده در مراکز مذکور به سامانه بانک مسکن هدایت شده و پرداخت هزینه ها در بستر این فناوری تسهیل شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied