شمانیوز
شما نیوز

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد؛

لیگ ستارگان بورس، دانشگاه کسب تجربه

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه پیام «پاول اندروز» به لیگ ستارگان بورس قوت قلب نهاد ناظر بازار سرمایه بود گفت: نتایج مثبت لیگ ستارگان بورس حاصل همت و تلاش همه ارکان بازار سرمایه و جامعه دانشگاهی است.

لیگ ستارگان بورس، دانشگاه کسب تجربه

به گزارش شمانیوز به نقل از سنا، در آیین پایانی سومین دوره لیگ بین المللی ستارگان بورس شاپور محمدی  گفت: لیگ ستارگان بورس برای بازار سرمایه رویدادی ارزشمند محسوب می‌شود و یکی از مهمترین ابزارهای فرهنگسازی است. باید توجه کرد که فرهنگسازی با آموزش های آکادمیک و دانشگاهی تفاوت اساسی دارد و بخشی از آموزه های بازارهای مالی تنها از طریق تجربه منتقل می شود البته باید تاکید کنم فرهنگسازی و آموزش های کلاسیک مکمل یکدیگرند.

 

وی با اشاره به اینکه هرچند نمی‌توان گفت رویدادهایی همچون لیگ ستارگان بورس جایگزین آموزه‌های دانشگاهی است و برعکس آن آموزش‌های کلاسیک جایگزین فرهنگسازی است، ‌افزود: هریک از این دو لازمه بازار سرمایه هستند، اما آموزش در فرهنگسازی غیرمستقیم انجام می‌شود و تاثیر آن عمیق‌تر است.

 

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: لیگ ستارگان بورس یکی از اقداماتی است که همواره مورد توجه نهاد ناظر است و تلاش می کنیم مسیر برگزاری این رویداد هموار باشد، البته فرهنگسازی در بازار سرمایه محدود به لیگ ستارگان نیست. فرهنگسازی در ارکان بازار سرمایه از جمله بورس کالا،‌ بورس انرژی‌، بورس تهران، سمات و شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس پیگیری می‌شود.

 

محمدی اضافه کرد: خرسندیم از اینکه لیگ ستارگان بورس امسال شاهد رشد کمی ۹۰ درصدی بود و از بعد کیفی نیز به شکل بین المللی برگزار شد. ۶۵ تیم از دانشگاه‌های ایران و چهار کشور عمان، ترکیه، سوریه و عراق در این رویداد حضور داشتند و ۳۰۰ دانشجو طی مدت‌ ۵۰ روز رقابت کردند، این دانشجویان همگی برندگان سومین لیگ ستارگان بورس هستند.

 

دبیر شورای عالی بورس با اشاره به اینکه در این رویداد رقابت سالم اصل اول محسوب می شود،افزود: کسب ثروت از طریق اطلاعات نهان اقدام صحیحی نیست، بلکه به دست آوردن درآمد سالم و صحیح هنر است. در این راستا رویداد حاضر، تجربه کسب سالم ثروت بود.

 

رییس سازمان بورس اوراق بهادار تاکید کرد: داد و ستد صحیح در بازار سرمایه به فاکتورهای متعددی از جمله رعایت قوانین و مقررات،‌ دانش مالی، اخلاق سرمایه گذاری، روان شناسی، تحلیل مناسب و اتخاذ استراتژی صحیح وابسته است و همه این عوامل در کنار هم یک سرمایه‌گذاری موفق را تشکیل می دهند و لیگ ستارگان بورس یکی از راه های آموختن مجموعه ای از این توانمندی‌هاست.   

 

وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه به توانمندی‌های متعدد نیاز دارد، افزود: بازار سرمایه در هر شرایطی استراتژی خاص خود را می‌طلبد و استفاده از توانایی‌ها به تجربه نیاز دارد، البته قطعا علم نیز جایگاه خود را دارد.  

 

دبیر شورای عالی بورس با ابراز خرسندی از تجارب کسب شده در لیگ ستارگان بورس به پیام «پاول اندروز» دبیرکل آیسکو اشاره کرد و گفت: پیام دبیرکل آیسکو قوت قلب نهاد بازار سرمایه بود و من از ایشان قدردانی می کنم. نتایج مثبت کسب شده در لیگ ستارگان بورس، محصول تلاش همه ارکان بازار سرمایه و همراهی دانشگاه الزهرا است.

 

لیگ ستارگان بورس، مظهر گرایش نسل نوخواسته دانشگاهی به بورس

در مراسم معرفی تیم های برتر سومین لیگ بین المللی ستارگان بورس که عصر روز گذشته با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران ارشد بازار سرمایه در دانشگاه الزهرا برگزار شد، یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و رییس ستاد برگزاری سومین لیگ ستارگان بورس گفت: در اولین دوره لیگ ستارگان بورس تنها ده تیم از دانشگاه های تهران حضور داشتند و اکنون سومین لیگ ستارگان بورس در سطح کشوری و بین المللی و با حضور ۶٠ تیم داخلی و پنج تیم از چهار کشور عراق، ترکیه، سوریه و عمان برگزار شد.

 

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با اشاره به اینکه ٣٠٠ دانشجو در این رقابت حضور داشتند، افزود: این گستردگی حضور در یک رقابت دانشجویی کم نظیر است.

 

فلاح افزود: امروز آوازه این رویداد از مرزهای کشور خارج شد و به بالاترین نهاد بین المللی بازار های مالی رسید. اثربخشی مثبت دو دوره لیگ ستارگان بورس سبب شد تا اکنون شاهد پیام مهم پاول اَندروز، دبیرکل (IOSCO)  به این رویداد باشیم.

 

رییس برگزاری سومین لیگ ستارگان بورس با تاکید بر اینکه این رویداد دروازه ارتباط بازار سرمایه و دانشگاه بود، افزود: بنابر تصمیم رییس محترم سازمان بورس و اوراق بهادار، رزومه تمامی دانشجویان حاضر در این رویداد به نهاد های مالی ارسال می شود و امیدواریم شاهد حضور آنها در خانواده بازار سرمایه باشیم.

 

فلاح به اثرات مثبت حضور تیم های سایر کشورها اشاره کرد و ادامه داد: تعدادی از شرکت کنندگان خارجی برای اخذ کد سهامداری اقدام کرده اند و این اتفاق مثبتی برای ما است.

 

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در پایان تاکید کرد: در یک جمله، لیگ ستارگان بورس مظهر گرایش نسل نوخواسته دانشگاهی به سمت بازار سرمایه بود.

 

تیم های برتر سومین دوره لیگ ستارگان بورس معرفی شدند

نتیجه یک دوره رقابت بین المللی ۵۰ روزه خرید و فروش سهام در بین اهالی درس و دانشگاه اعلام شد و فارغ از نتیجه برد و باخت، آنچه در پایان لیگ ستارگان بورس بر جا ماند، تجربه ای بود که اهل دانش باید از نزدیک آنرا لمس می کردند و در هیچ دانشگاهی تدریس نمی شود.

 

دانشجویان ایران، عراق، عمان، سوریه و ترکیه که حدود دو ماه در کنار استاد راهنمای خود مشق خرید و فروش سهام کردند، امروز از چند و چون پرتفویی که به جا گذاشته اند مطلع شدند.

 

امروز در آیین پایانی سومین دوره لیگ ستارگان بورس تیم های برتر معرفی شدند و لوح تقدیر و جوایز خود را از دکتر شاپور محمدی ، رییس سازمان بورس و اوارق بهادار، یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، امیرهامونی مدیرعامل فرابورس ایران، علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران و دکتر عبده تبریزی ، دریافت کردند.

 

نتایج نهایی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شرق به سرپرستی فاطمه صمدی رتبه نخست را به خود اختصاص داد. این تیم  لوح تقدیر مقام اولی، مدال و تندیس رتبه اول و همچنین اعتبار خرید سهام به مبلغ ۲۸۰ میلیون ریال را دریافت کرد. مجتبی شهبازی، حسن چشمی و فرنوش اسدی اعضای تیم نخست بودند.  

 

دانشگاه صنعتی خواجه نصرالدین طوسی به سرپرستی امیرعباس نجفی در جایگاه دوم قرار گرفت. این تیم  لوح تقدیر مقام دومی، مدال و تندیس رتبه دومی و همچنین اعتبار خرید سهام به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال را دریافت کرد. حمید محمدی، جوادقربانی شندی و جواد کشاورز اعضای تیم دوم بودند.  

 

دانشگاه ایلام به سرپرستی مهرداد نعمتی در پله سوم ایستاد. این تیم  لوح تقدیر مقام سومی، مدال و تندیس رتبه سومی و همچنین اعتبار خرید سهام به مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال را دریافت کرد. محمدرضا فرخی نژاد، حمیدرضا بالاوندی و مهسا عزیز بیگی اعضای تیم سوم بودند.  

 

دانشگاه رازی کرمانشاه نیز به سرپرستی مسلم یاراحمدی به عنوان تیم برتر اخلاق سومین دوره لیگ ستارگان بورس انتخاب و موفق به اخذ تندیس تیم برتر اخلاق این دوره از رقابت های دانشجویی بین المللی بازار سرمایه شد.

 

همچنین طی مراسمی با اهدای لوح تقدیر از مهدی محمود رباطی، مدیرعامل شرکت کارگزاری بورس بیمه ایران و حمید آذرخش رییس هیات مدیره کارگزاری مفید به عنوان حامیان سومین لیگ ستارگان بورس تقدیر و قدردانی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied