شمانیوز
شما نیوز

لزوم اصلاح وبازبینی اساسنامه صندوق با شرایط جدید کشور

رئیس هیات مدیره ومدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: براساس شرایط امروز کشور نیازمند اصلاح وبازبینی اساسنامه وقانون صندوق براساس نیازهای روز صادرات و صادرکنندگان هستیم .

لزوم اصلاح وبازبینی اساسنامه صندوق با شرایط جدید کشور

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران ، افروز بهرامی در نشست هم اندیشی افزایش حمایت های صادراتی در شرایط تحریم که با حضور قائم مقام وزیرصنعت ،معدن و تجارت در امور بازرگانی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و نمایندگان جامعه صادرکنندگان کشور برگزار شد، افزود: باید اساسنامه صندوق متناسب با ریسک های تازه صادرکنندگان احصاء و در چارچوب فعالیت یک صندوق در سطح بین المللی با ملاحظات ویژه شرایط تحریم اصلاح وبازبینی شود .

 

وی ادامه داد: اولین وبیشترین شوک در شرایط تحریمی بر روی درآمدهای نفتی است و تنها موضوع برای جبران آن حمایت از صادرات غیر نفتی است وباید توجه داشت که امروز صادرات نوک پیکان مبازره با تحریم است .

 

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهارداشت: نگرانی عمده صادرکنندگان ریسک های سیاسی و تجاری است که هرکدام از این ریسک ها رخ دهد بازگشت وجوه حاصل از صادرات را با مشکل مواجه می کند و در همه جای دنیا موسسات بیمه اعتبار صادراتی برای این منظور ایجاد شده است .

 

بهرامی گفت: در کشور نیز در سال ۱۳۵۲ صندوق ضمانت صادرات ایران با عنوان حمایت از صادرات تاسیس شد و امروز با توجه به ریسک های موجود خدمات صندوق برای متقاضیان اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

 

وی ادامه داد: جهان و ایران در نیم قرن اخیر دستخوش تحولات زیادی از قبیل فرآیندهای صادرات، قوانین تجارت، کسب و کار، ورود کالا وخدمات جدید استارتاپی ودانش بنیان بوده است که نیازمند قوانین متناسب با آنها می باشد.

 

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهارداشت: در قانون سال ۵۲ صندوق بخش عمده ریسک های سیاسی و تجاری اهمیت خود را داشته ولی به واسطه شرایط جدید رقابتی و محدودیتهای ایران ریسک های جدیدی در حوزه صادرات ایجاد شده است در حالی که اساسنامه صندوق در ۴۶ سال گذشته به رغم تغییر در شرایط حوزه صادراتی تغییر نداشته است.

 

بهرامی خاطر نشان کرد: در این دوره تلاش شده تا فرآیندهای جدیدی برای هموار کردن مسیر صادرکنندگان از طریق صندوق در دستور کار قرار گیرد و محصولات جدید را متناسب با شرایط جدید تعریف کرده ایم .

 

وی ابراز امیدواری کرد موارد مطرح شده در این نشست که با حضور بخش های مختلف صادراتی کشور برگزار شده بتواند راهگشای مشکلات صادراتی در شرایط امروز کشور باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied