شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/6/9 + تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/6/9 // این خبر هر ساعت بروز رسانی می شود ....

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/6/9 + تغییرات

 

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/6/9 + تغییرات

 

در حال بروزرسانی...

 

 

قیمت جهانی طلا، امروز شنبه 98/6/9 

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۴۷ درصد کاهش به ۱۵۲۰ دلار و ۳۸ سنت رسید.

به دنبال ترمیم نسبی شاخص ها در بازار بورس و تقویت سود اوراق خزانه داری آمریکا قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت، اما به دلیل نگرانی ها از رکود اقتصاد جهانی و مشخص نبودن سرنوشت جنگ تجاری، چهارمین افزایش ماهانه متوالی را پشت سر گذاشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.47 درصد کاهش به 1520 دلار و 38 سنت رسید. قیمت فلز زرد در ماه جاری میلادی 7.4 درصد رشد داشته است. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز دیروز 0.49 درصد افت داشت و به 1529 دلار و 40 سنت رسید.

سوکی کوپر، تحلیلگر بازار طلا در بانک استاندارد چارترد گفت، بازار در انتظار خبرهایی در مورد جنگ تجاری است.

وی افزود: «در حال حاضر بازار طلا روی تاثیرات کاهش رشد اقتصاد و اینکه آیا بانک های مرکزی جهان سیاست پولی انبساطی تری را اتخاذ خواهند کرد متمرکز شده است.»

وزارت امور خارجه چین دیروز اعلا کرد، هیئت های مذاکره کننده چینی و آمریکایی به رایزنی های خود ادامه می دهند. روز قبل از آن طرفین در مورد برگزاری دور بعدی مذاکرات در ماه سپتامبر که قرار است به صورت حضوری انجام گیرد صحبت کرده بودند.

مشاهده نشانه های مثبت از مذاکرات تجاری موجب شد تا شاخص ها در بازارهای بورس جهان رشد کند و به بالاترین رقم های یک هفته اخیر برسد. همین مسئله سبب افت قیمت طلا شد.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا در یادداشتی نوشت: «قیمت طلا به شدت نسبت به هرگونه کاهش تنش تجاری حساس است زیرا بخش عمده ای از افزایش قیمت های اخیر ناشی از تنش های تجاری بین آمریکا و چین بوده است.»

در پی افزایش تنش های تجاری بین دو غول بزرگ اقتصاد جهان و افزایش نگرانی ها از کاهش رشد اقتصادی قیمت فلز زرد در ماه اوت بیش از 100 دلار افزایش داشته است.

 

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه، امروز شنبه 98/6/9 

سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۱۰۵ هزار تومان، طلای ۱۸عیار هم ۴۰۹ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت دلار در صرافی‌های بانکی ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با تغییر نسبت به روز کاری قبل، 4 میلیون و  105 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 51 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 2میلیون و 113 هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و 302 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 929 هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت طلای 18عیار هم 409 هزار و 100 تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1520.5 دلار معامله می‌شود.

کاهش چشم گیر قیمت ارز در روزهای گذشته موجب شد تا قیمت دلار که اول تیرماه 13 هزار تومان بود در کمتر از یک ماه به مرز 11 هزار تومان نزدیک شود. با توجه به ریزش قیمت دلار از صبح دیروز قیمت دلار به کانال 10 هزار تومان زیاد بازگشت ولی خیلی دوام نداشت و یکی دو ساعت بعد دوباره وارد کانال 11 هزار تومان شد.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 11هزار و 300 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11هزار و 200 تومان خریداری می‌کنند.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها 12 هزار و 500 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 12 هزار و 400  تومان است.

فعالان بازار ارز معتقدند: خروج بازیگران بزرگ از بازار ارز، فروشنده شدن بازیگران خرد، رفتارهای موثر بازار ساز، افزایش عرضه و کاهش تقاضا و راه اندازی بازار متشکل ارزی از مهمترین دلایل کاهش شدید قیمت ارز در روزهای گذشته به حساب می آید.

 

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی، امروز شنبه 98/6/9 

قیمت دلار در صرافی‌های بانک‌ها امروز ۱۱هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت یورو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 11هزار و 300 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11هزار و 200 تومان خریداری می‌کنند.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها 12 هزار و 500 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 12 هزار و 400  تومان است.

 5 صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت 10 تا 15 تا 2000 دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

 

قیمت روز ارزهای دولتی، امروز شنبه 98/6/9 

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۸ ارز مانند یورو و پوند کاهش و قیمت ۱۸ واحد پولی دیگر افزایش یافت. نرخ دلار و ۱۰ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

 بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «شنبه نهم شهریورماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۱۸۳ ریال کاهش نسبت به روز پنج شنبه ۵۱ هزار و ۶۷ ریال و هر یورو نیز با ۳۲۷ ریال افت نسبت به روز پنج شنبه ۴۶ هزار و ۲۲۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۴۲۱ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۲۷۸ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۶۰۵ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۱۹۲ ریال، روپیه هند ۵۸۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۱۴۵ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۶۹۶ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۵۲۷ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۳۵۵ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۴۵۷ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۵۱۳ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و ۷۶۸ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۲۰۳ ریال، روبل روسیه ۶۳۰ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۹ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۲۹۳ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۲۷۰ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۷۲۳ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۴۱ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۴۲۰ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۲۲ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۹۸۱ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۸۶۹ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۷ هزار و ۲۹۶ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۹۸۸ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۷۰۴  ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۸۳۳ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۲۳۸ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۵۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۹ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و یک ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۵۵۴ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۷ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۵ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

 

مرور بازار در روز گذشته ( جمعه 8 شهریور ) 

در حالی که تحولات مثبت مرتبط با مذاکرات تجاری آمریکا و چین بار دیگر اشتهای سرمایه گذاران برای حضور در بازارهای پرریسک را افزایش داده است، قیمت طلا امروز هم کاهش داشت و در مسیر اولین کاهش هفتگی در طی 5 هفته گذشته قرار گرفت.

اما با این وجود، به دلیل نگرانی ها از کندی رشد اقتصاد جهانی، قیمت فلز زرد همچنان در مسیر ثبت چهارمین افزایش قیمت ماهانه متوالی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1524 دلار و 43 سنت رسید. دیروز نیز قیمت فلز زرد تا یک درصد کاهش یافته بود. از ابتدای هفته جاری تاکنون قیمت طلا حدود 0.1 درصد کاهش داشته است. قیمت فلز زرد در بازار امریکا هم امروز با 0.2 درصد افت به 1533 دلار و 50 سنت رسید.

کایل رودا، تحلیلگر موسسه آی جی مارکتس در این باره گفت: «خبرهایی که دیشب در مورد جنگ تجاری آمریکا و چین منتشر شد سبب رشد شاخص ها در بازارهای بورس شده است... در بازارهای اوراق قرضه نیز شاهد رشد سوددهی بوده ایم و این موجب تضعیف قیمت طلا شده است.»

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته روز پنجشنبه رایزنی های تجاری بین دو کشور صورت گرفته و برای انجام گفت وگوهای بیشتر برنامه ریزی شده است.

وزارت بازرگانی چین نیز گفته در مورد برگزاری دیدارهایی در ماه سپتامبر بین دو طرف رایزنی شده، اما اضافه کرده که این مهم است که واشنگتن افزایش تعرفه ها را متوقف کند.

میزان سود اوراق قرضه 30 ساله خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه افزایش داشت و ارزش سهام در بورس های آسیایی نیز امروز به بالاترین رقم ها در طی یک هفته اخیر رسید.

با این وجود نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهان و احتمال اتخاذ سیاست انبساطی از سوی بانک های مرکزی جهان موجب شده تا قیمت طلا همچنان در نزدیکی بالاترین رقم های جند سال گذشته باقی بماند./تسنیم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied