شمانیوز
شما نیوز

تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری در کیش با انتشار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق صکوک

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از انتشار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق صکوک برای تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری در منطقه آزاد کیش خبر داد.

تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری در کیش با انتشار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق صکوک

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فرینا: مرتضی بانک با اعلام این خبر در مراسم رونمایی از سند راهبردی منطقه آزاد کیش گفت: این تامین مالی که با استفاده از توان بازار سرمایه محقق خواهد شد به منظور توسعه فعالیت های زیربنایی و ایجاد فضای مناسب برای سرمایه گذاری در جزیره کیش با مشارکت مردم صورت خواهد پذیرفت. 

او ادامه داد: بر این اساس، موافقت اصولی با انتشار صکوک به میزان 300 میلیارد تومان با قابلیت افزایش تا 1000 میلیارد تومان به منظور تامین مالی پروژه های زیر ساختی، همچنین توسعه فعالیت هایی همانند فرودگاه کیش، پروژه های لجستیکی و بندری و همچنین زیرساخت های ICT از سوی سازمان بورس اوراق بهادار کشور صادر شده است. 

مرتضی بانک تاکید کرد: استفاده از توان بازار سرمایه و ابزارهای آن نظیر صکوک می تواند نقش مهمی در جمع آوری سرمایه های موجود در کشور و استفاده هدفمند در پروژه های سرمایه گذاری داشته باشد. انتشار صکوک مزیت های متعددی داشته که مهمترین آن ایجاد پل ارتباطی میان دو بازار پول و سرمایه است. 

او ادامه داد: از آنجایی که صکوک با پشتوانه دارایی ها منتشر می شود از ریسک کمتری برخوردار است و به همین دلیل هزینه تامین مالی را کاهش خواهد داد. 

مشاور رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد با استفاده از دارایی های موجود در دیگر مناطق آزاد کشور، امکان استفاده از این ابزار پویا به منظور توسعه و پیشبرد طرح ها و پروژه های مختلف سرمایه گذاری در این مناطق فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied