شمانیوز
شما نیوز

معاون مدیر عامل بانک تجارت عنوان کرد:

صندوق نوآوری؛ فرصتی طلایی برای رونق تولید است

علیرضا مهرجو معاون مدیر عامل در امور استان ها بانک تجارت در گفت و گویی از نقش کلیدی تفاهم نامه این بانک و صندوق نوآوری و شکوفایی در تحقق اهداف مشترک برای رونق تولید سخن گفت.

صندوق نوآوری؛ فرصتی طلایی برای رونق تولید است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، علیرضا مهرجو معاون مدیر عامل در امور استان ها بانک تجارت در گفت و گویی از نقش کلیدی تفاهم نامه این بانک و صندوق نوآوری و شکوفایی در تحقق اهداف مشترک برای رونق تولید سخن گفت.

 

 صندوق نوآوری و شکوفائی به چه منظوری تشکیل شده است؟

صندوق نوآوری و شکوفائی به منظور کمک به رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش بنیان، تجاری سازی ایده های نو و تحقق دستاوردهای پژوهشی و اختراعات از طریق ارائه کمک ها و خدمات مالی و پشتیبانی از شرکت ها و موسسات دانش بنیان تشکیل شده است.

 

اعضای صندوق نوآوری و شکوفائی چه کسانی هستند؟

ترکیب اصلی این صندوق متشکل از یک هیات امنا به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و دیگر اعضا همچون ستاری معاون علمی و فناوری، نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبری و وزرای علوم- تحقیقات و فناوری، بهداشت، اقتصادی و دارایی، همتی رئیس کل بانک مرکزی و رییس بنیاد ملی نخبگان است.

 

سرمایه این صندوق چه مقدار است و این سرمایه از کدام محل تامین می شود؟

 سرمایه اولیه صندوق نوآوری و شکوفائی که مبلغی معادل سی هزار میلیارد ریال است، از سر فصل بودجه کل کشور و از طریق حساب ذخیره ارزی یا صندوق توسعه ملی تامین و پرداخت می شود. همچنین بر اساس اساسنامه این صندوق می تواند برای تحقق اهداف و پروژه های خود از کمک و سرمایه گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی، شرکت های دولتی وابسته ، نهادهای عمومی غیر دولتی، حمایت بانک ها و موسسات مالی و درآمد های حاصل از سرمایه گذاری در طرح ها استفاده کند.

 

خدماتی که این صندوق به متقاضیان ارائه می کند در چه حوزه هایی است؟

  حمایت های مالی این صندوق از مجموعه های دانش بنیان شامل انواع کمک بلاعوض، یارانه، ارائه تسهیلات، انواع خدمات ضمانت نامه ای، سرمایه گذاری در طرح های نوآوری و فناوری با استفاده از سپرده گذاری، سرمایه گذاری و هدایت منابع خود در بانک ها برای تحقق برنامه های صندوق است.

 

رویکرد بانک تجارت از انعقاد تفاهم نامه با این صندوق چیست؟

با توجه به حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان این مهم در استراتژی های بانک تجارت قرار گرفت که با مشتریان وارد همکاری شویم و با عنایت به تاکید رضا دولت آبادی مدیر عامل محترم بانک تجارت مبنی توسعه تعامل و ارائه خدمات مالی و بانکی به شرکت های دانش بنیان و رونق تولید، در سال های گذشته نشست هایی با مسئولین صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور مدیر عامل بانک برگزار شد، که سر انجام بعد از توافقات صورت گرفته در تاریخ 26/1/98 تفاهم نامه همکاری بین بانک و این صندوق منعقد شد.

 

  نقش و تعهدات بانک تجارت، با توجه به مفاد تفاهم نامه چیست؟

بعد از افتتاح دفتر بانک تجارت در محل صندوق نوآوری، از محل بودجه مصوب دولت برای این صندوق، مقرر شد تا بانک تجارت  بعد از معرفی شرکت ها از سوی صندوق نسبت به اعتبار سنجی و ظرفیت سنجی آن ها اقدام و بعد از تایید صلاحیت، در قالب عقود اسلامی تسهیلاتی با نرخ سود 12 تا 18 درصد پرداخت کند. خدمات دیگر همچون ضمانتنامه و گشایش اعتبار اسنادی ریالی  و خدمات نوین بانکی با توجه به نیاز شرکت ها در چارچوب قوانین و مقررات بانکی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied