شمانیوز
شما نیوز

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی در سمنان:

بالغ بر 90درصد منابع در اختیار را به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و صنایع وابسته اختصاص داده ایم

فرهاد فنودی عضو هیات مدیره بانک کشاورزی در سفر به استان سمنان عنوان کرد : بانک کشاورزی به عنوان تنها بانک تخصصی در بخش کشاورزی ، رسالت اصلی خود را تامین مالی مورد نیاز بخش کشاورزی دانسته و براین اساس بالغ بر 90درصد منابع در اختیار را به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و صنایع وابسته اختصاص داده است.

 بالغ بر 90درصد منابع در اختیار را به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و صنایع وابسته اختصاص داده ایم

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان سمنان، فنودی روز پنجشنبه هفتم شهریور  در جمع کارکنان بانک کشاورزی استان سمنان با بیان این مطلب افزود:  در این راستا برمبنای سیاست های حمایتی دولت در تامین مالی زنجیره ارزش کشاورزی ، تلاش و توان خود را برای ساده سازی فرایند اعطای تسهیلات به کاربسته و بخش اعظم منابع مالی جمع آوری شده را در حمایت مالی از توسعه بخش کشاورزی و فعالیت های وابسته و کمک به ارتقاء سطح زندگی روستاییان و کشاورزان مصروف  داشته ایم.

 

وی تصریح کرد : بانک کشاورزی در راستای بیانات مقام معظم رهبری و حمایت از رونق تولید ، با اتخاذ تدابیر ویژه و برنامه ریزی های مدون ، جهت گیری فعالیت های خود را در سال جاری ، تدوین کرده است.

 

 وی یادآور شد: بیش از 44 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ 6 درصد تا پایان تیرماه امسال در بخش اشتغال روستایی پرداخت و منجر به ایجاد بیش از 85 هزار فرصت شغلی جدید در این مناطق شده است که تحولی چشمگیر و رویدادی استثنایی برای جامعه روستایی و عشایری کشور محسوب می شود.

 

 فنودی در ادامه خاطر نشان کرد : از ابتدای سال 1398 تا پایان مرداد 373 هزار فقره تسهیلات به مبلغ 165 هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 9.4 درصد رشد داشته است  و این مهم حاصل تلاش همکاران ساعی در کلیه مدیریت ها و شعب بانک است و انتظار می رود که متناسب با افزایش قابل توجه سپرده های بانک و با برنامه ریزی مدون در این زمینه به برنامه پرداخت 520 هزار میلیاردریالی در سال جاری برسیم ، کما این که آمار مقایسه ای تحقق 124 درصدی پایان مردادماه سال جاری نیز نوید بخش این مهم است .

 

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی  در تشریح اولویت های این بانک ، با بیان این که پرداخت تسهیلات برای توسعه کشت های گلخانه ای ، ماهی در دریا و مکانیزاسیون کشاورزی جزء اولویت های اصلی در سال جاری است ، اظهار داشت:  تجهیز و تامین ماشین آلات مورد نیاز بخش کشاورزی یکی از اقدامات این بانک برای افزایش بهره وری و رونق تولید بوده است و مفتخریم که توانسته ایم با اختصاص خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون ، صددرصد ماشین آلات بخش کشاورزی را تامین مالی کرده و پاسخ دهیم .

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : توجه ویژه  به اعتبار سنجی مشتریان اعتباری ، بررسی اقتصادی و دقیق طرح ها ، رعایت استانداردهای بانکی در زمینه سنجش  خوش حسابی و توجه به توانایی ایفای تعهدات توسط مشتری در زمان پرداخت تسهیلات ، از جمله راهکارهای پیشگیرانه برای کاهش مطالبات مشکوک الوصول ، معوق و سررسید گذشته بانکی است و رعایت آن در کنار بهبود روند پیگیری و اتخاذ شیوه های نوین وصول مطالبات ، ثمر بخش و منجر به کاهش ریسک اعتباری خواهد شد.

 

فرهاد فنودی در خاتمه با قدردانی از زحمات کلیه همکاران بانک ، اظهار رضایت مسئولان کشور از عملکرد بانک کشاورزی را مایه افتخار ومباهات دانست و این موفقیت بزرگ را حاصل دقت نظر و تعهد و علاقه مندی کارکنان این بانک برای گره گشایی از مشکلات مردم  و خدمت به بخش کشاورزی  عنوان کرد.

 

بر اساس این گزارش، در ادامه مهندس جلالیان مدیر امور اعتبارات و بانکداری شرکتی ، مهندس شهدی رئیس اداره کل اعتبارات و طرح های سرمایه گذاری ، مهندس برزویی رییس اداره کل وصول مطالبات و اجرا ، مهندس کیومرثی مدیر  استان سمنان و تنی چند از روسای شعب بانک در این استان ، سخنانی را ایراد کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied