شمانیوز
شما نیوز

بانک توسعه تعاون گام‌های موثری برای حمایت از تعاون گران برداشته است

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: بانک توسعه تعاون گام‌های موثری برای حمایت از تعاون گران برداشته است.

 بانک توسعه تعاون گام‌های موثری برای حمایت از تعاون گران برداشته است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی نقش و جایگاه تعاونی‌های زنان در توسعه اقتصادی اجتماعی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: برای حمایت، توسعه و پیشبرد تعاونی‌ها نهادهای تخصصی ایجاد گردیده است و بانک توسعه تعاون به‌عنوان نهاد تخصصی مالی این بخش، تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی بسیاری از تعاون گران به‌ویژه بانوان تعاون گر را به عهده گرفته است.

 

وی افزود: بانک توسعه تعاون ده هزار میلیارد ریال سرمایه و ۱۴۰هزار میلیارد ریال منابع سپرده‌ای را در ارائه خدمات و تسهیلات به جامعه تعاون گران تجهیز نموده و برای تحقق سهم واقعی تعاون گران به میزان 25 درصد اقتصاد، تقویت این بانک ضروری به نظر می‌رسد.

 

شریعتمداری با اشاره به همکاری مناسب میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه تعاون گفت: این بانک خدمات و تسهیلات را برای تعاون گران با نرخ ترجیحی ارائه می‌دهد و مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، خدمات بانکی و تسهیلات برای تعاونی‌های بانوان با نرخ حمایتی بیشتری قابل‌ارائه است.

 

وی در ادامه گفت: در بخش تعاون، علاوه بر دستاوردهای کمی به دنبال کیفیت نتایج هستیم و هدف‌گذاری بر این است تا کیفیت و رقابت‌پذیری محصولات و خدمات تعاون گران به‌ویژه بانوان به سطح حداکثری برسد.

 

شریعتمداری مأموریت واقعی تعاونی‌های بانوان را فراتر از رویکرد اقتصادی و با نگاه به مسئولیت اجتماعی برشمرد و گفت: با دقت در عملکرد تعاونی‌های بانوان مسئولیت‌پذیری، توانمندسازی، حمایت از معلولین و کم‌توانان جویای کار را در فعالیت اقتصادی و اجتماعی بانوان تعاون گر و کارآفرین می‌توان مشاهده نمود.

 

وی حرکت به سمت‌وسوی بانکداری اجتماعی را الزامی برشمرد و گفت: با رویکرد بانکداری تجاری، نمی‌توان انتظار حمایت کافی از تعاون گران و کارآفرینان را تلقی نمود. در رویکرد بانکداری اجتماعی مولفه‌هایی همچون ایجاد اشتغال، کاهش فقر، گره‌گشایی از مشکلات مردم در کنار سودآوری مورد تحلیل قرار می‌گیرد و آنچه به‌صورت واقعی می‌تواند در حمایت از تعاونی‌های بانوان موثر واقع شود رویکرد بانکداری اجتماعی است.

 

شریعتمداری بابیان نقش مهم بانک توسعه تعاون در حمایت از صنایع‌دستی در ادامه گفت: تعاونی‌های بانوان در حفظ و رونق صنایع‌دستی مزیت‌های بالایی دارند و حمایت از صنایع‌دستی و بهره‌گیری از محصولات فعالان این صنعت توسط دولتمردان برای اهدای هدایا در سطح بین‌الملل در دستور کار جدی دولت قرار دارد.

 

وی در پایان دستور تشکیل کمیته‌های ویژه برای بررسی و پیشبرد مسائل مطرح‌شده توسط تعاونی‌های بانوان را صادر نمود

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied