شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا امروز | قیمت طلا

پیش بینی قیمت طلا فردا 30 شهریور

پیش بینی قیمت طلا در بازار سه شنبه 30 مرداد چه خواهد بود ؟

پیش بینی قیمت طلا فردا 30 شهریور

پیش بینی قیمت طلا در بازار سه شنبه 30 مرداد چه خواهد بود؟ پیش بینی قیمت طلا در بازار یکی از مهمترین دغدغه های سرمایه گذاران این بازار تبدیل شده است. 

در بازار امروز اونس جهانی طلا بعد از تعطیلی‌ها با روند نزولی همراه بود و به نرخ ۱۷۵۳ دلار رسید و به نقطه ۱۷۴۴ دلار در پایین‌ترین حد رسید. قیمت طلا و سکه به دنبال افت اونس جهانی و قیمت دلار با کاهش قیمت همراه بودند.

در جریان بازار دیروز سکه هیچ بهانه ای برای نگه داشتن مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰هزار تومان نداشت. بازار جهانی طلا تعطیل بود و در بازارهای داخلی قیمت دلار در شروع معاملات با کاهش قیمت همراه بود. افت نرخ ارز باعث از دست دادن حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی شد. برگشت کوچک دلار کافی بود که خریداران به بازار برگردند و سکه امامی دوباره بالای خط ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی قرار بگیرد.

برگشت سکه به بالای محدوده حمایتی رفتار مهمی از معامله‌گران بود که نشان داد فلز گران بهای داخلی به راحتی در موقعیت نزولی قرار نمی‌گیرد. در بازار امروز که با افت اونس طلا و کاهش نرخ دلار همراه بود قیمت سکه با روند نزولی روبه‌رو شد و اگر روند کاهشی اونس و دلار ادامه‌دار باشد احتمال افت سکه وجود دارد.

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار به پایین ترین حد پنج هفته اخیر نزول کرد.در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۴۸ دلار و ۶۰ سنت رسید.

شاخص دلار به بالاترین حد یک ماه اخیر صعود کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

به گفته استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI، بازارها این باور را پیدا می کنند که اعلام تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا قریب الوقوع است. به نظر می رسد که بازارها نسبت به طلا کاملا بدبین شده‌اند به طوری که حمایت در سطوح ۱۷۸۰ دلار و ۱۷۵۰ دلار سست شده و راه برای عقب نشینی به سمت ۱۷۰۰ دلار هموار کرده است.

طلا پوشش ریسک در برابر تورم و کاهش ارزش ارز ناشی از تدابیر محرک مالی گسترده است. اعلام تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا به مقابله با شرایط مذکور برمی خیزد و جذابیت سرمایه گذاری در طلا را کمتر می کند. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست پولی هفته جاری خود زمینه را برای تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه مهیا کند.

بر اساس گزارش رویترز، جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: حرکت قیمت طلا ضعیف است به خصوص که ارزش دلار همچنان قوی مانده و بازده اوراق قرضه تقویت می شود. این فلز ارزشمند احتمالا سطح ۱۷۲۰ دلار را تست می‌کند و در بلندمدت به حدود ۱۶۷۵ دلار می‌رسد.

قیمت طلا در روز گذشته 29 شهریور

به دنبال تقویت ارزش دلار و در حالی که سرمایه گذاران در انتظار مشخص شدن تصمیم فدرال رزرو در مورد زمان احتمالی کاهش برنامه خرید اوراق قرضه هستند، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.42 درصد کاهش به 1747 دلار و یک سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با 0.23 درصد کاهش به 1747 دلار و 30 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز به بالاترین رقم حدود 3 هفته گذشته رسید و موجب کاهش جذابیت طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای دیگر استفاده می کنند.

انتظار می رود فدرال رزرو در نشست 21 و 22 سپتامبر خود زمینه را برای کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه مهیا کند، اما در عین حال هرگونه تغییر اساسی در سیاست پولی خود را منوط به رشد اشتغال در ماه سپتامبر و پس از آن خواهد کرد.

هنگام بروز وضعیت تورمی و بی ثباتی نرخ ارز، بازار طلا به عنوان یک محل سرمایه گذاری امن شناخته می شود. در صورت تغییر سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا که می تواند موجب کاهش نرخ تورم و تثبیت نرخ دلار شود، جذابیت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد کاهش خواهد یافت.

احساس مصرف کننده در آمریکا در اوایل ماه سپتامبر تثبیت شده بود اما نتایج یک تحقیق جدید حاکی است، مصرف کنندگان همچنان در مورد چشم انداز نرخ تورم چندان خوش بین نیستند.

در سایر بازارها امروز قیمت نقره با 0.86 درصد کاهش به 22 دلار و 15 سنت رسید. قیمت پلاتین هم امروز 2.44 درصد افت داشت و به 919 دلار و 75 سنت رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied