شمانیوز
شما نیوز

دهقانی در گفتگو با شمانیوز:

باید قوانین بانک‌های خصوصی و دولتی در ارائه سودهای بانکی یکی باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید قوانین بانک‌های خصوصی و دولتی در ارائه سودهای بانکی یکی باشد؛ یعنی نمی‌شود که بانک‌های دولتی ۱۵ درصد یا ۱۸ درصد سود سپرده ارائه دهند اما بانک‌های خصوصی ۲۰ درصد یا ۲۲ درصد.

باید قوانین بانک‌های خصوصی و دولتی در ارائه سودهای بانکی یکی باشد

الهویردی دهقانی در گفتگو با خبرنگار شمانیوز اظهار داشت: به نوعی تولید و صنعت کشور به عملکرد بانک‌ها گره خورده است. متاسفانه نظام بانکی کشور با مشکلات بسیاری روبه‌روست؛ مشکلاتی که از پیش از انقلاب هم وجود داشته و اکنون هم وجود دارد طوری که نتوانستیم در این چند سال نظام بانکی اصلاح کنیم.

تورم نقطه‌به‌نقطه و سودهای بانکی، تولید ملی را زمین‌گیر کرده است

وی گفت: تورم نقطه‌به‌نقطه و سودهای بانکی، تولید ملی را زمین‌گیر کرده است. تا زمانی‌که بانک‌ها بنگاه‌داری را در پیش بگیرند و به‌جای تامین مالی با شرکت‌های خصوصی رقابت کنند، بعید است مقوله تولید و اقتصاد رونق پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه در زمان شیوع کرونا به‌جای اینکه بانک‌ها دستان تولیدکنندگان را بگیرند دستور قضایی توقیف واحدهای تجاری را ابلاغ کرده‌اند و اغلب این واحدها را به تعطیلی کشاندند.

دهقانی افزود: سوق دادن منابع مالی بانک‌ها به سمت تولید و بازار، شاه‌کلید حل مشکلات کشور خواهد بود. اگر دولت آینده بتواند این مشکل را حل کند به جد باید گفت بیش از ۵۰ درصد موضوعات اقتصادی قابل حل خواهد بود.

باید قوانین بانک‌های خصوصی و دولتی در ارائه سودهای بانکی یکی باشد

او با انتقاد از رقابت بانک‌ها در دریافت سپرده‌ها و ارائه سودهای بانکی خارج از عرف بیان داشت: باید قوانین بانک‌های خصوصی و دولتی در ارائه سودهای بانکی یکی باشد. نمی‌شود که بانک‌های دولتی ۱۵ درصد یا ۱۸ درصد سود سپرده ارائه دهند اما بانک‌های خصوصی ۲۰ درصد یا ۲۲ درصد. حتما قوانین بانکی باید مورد پالایش قرار بگیرند و نباید میان آنها تفاوتی وجود داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای دنیا سودهای بانکی زیر ۲ درصد است اما در ایران بانک‌ها تا ۱۸ درصد سود از تولیدکنندگان دریافت می‌کنند و اگر سود مرکب را هم به این اضافه کنیم، مطمئنا تولیدکننده زمین‌گیر خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied