شمانیوز
شما نیوز

علیزاده برمی در گفتگو با شمانیوز:

کشاورزان هیچ بهره‌ای از ارز 4200 تومانی نمی‌برند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کشاورزان و مصرف‌کنندگان هیچ سود و بهره‌ای از ارز چهار و 200 تومانی نمی‌برند و عمده محصولات و نهاده‌های دامی با قیمت گران به دست آنها می‌رسد.

کشاورزان هیچ بهره‌ای از ارز 4200 تومانی نمی‌برند

علی اکبرعلیزاده برمی در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، در رابطه با علت گرانی لبنیات در کشور اظهار داشت: قیمت تمام شده برای تولید یک محصول دامی به عوامل مختلفی مانند نهاده‌های دامی، حمل و نقل و موارد بسیار دیگر بستگی دارد و با ایفای نقش هر کدام از این فاکتور‌ها قیمت لبنیات و یا هر محصول پایانی دیگری افزایش خواهد داشت.

وی گفت: اخیراً دولت روحانی قیمت سبوس را که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین خوراک‌های دام به شمار می‌رود از قیمت هزار و 200 تومان به چهار و 500 تومان افزایش داده است؛ در نتیجه با افزایش قیمت خوراک دام طبیعتاً باید منتظر افزایش قیمت در بخش لبنیات نیز بود.


بیشتر بخوانید:

بازار سیاه سبب گرانی نهاده‌های دامی در بازار آزاد شده است


نماینده مردم دامغان عدم نظارت کافی مسئولان را از دیگر علت‌های گرانی دانست و ادامه داد: کشاورزان و مصرف‌کنندگان هیچ سود و بهره‌ای از ارز چهار و 200 تومانی نمی‌برند و عمده محصولات و نهاده‌های دامی با قیمت گران به دست آنها می‌رسد و حتی برخی نیز سودهای کلانی از این رانت‌بازی‌ها عایدشان می‌شود، اما با تمام این مسائل دولت حاظر به حذف و قطع ارز چهار هزار و 200 تومانی نشده و این مسئله موجب ایجاد گرفتاری‌های جدید برای مردم و تولیدکنندگان شده است.

61848780

علیزاده برمی در پایان خاطرنشان کرد: نظارت‌های دولت در این بخش هیچ سودی ندارد؛ زیرا زمانی که سبوس گران می‌شود نظارت چه فایده‌ای دارد؟ خب زمانی که سبوس را گران می‌کنند باید منتظر گرانی شیر و پنیر و دیگر محصولات لبنی هم بود و غیر از افزایش قیمت محصولات لبنی دیگر راهی وجود ندارد. به عنوان مثال برخی نهاده‌های دولتی با قیمت آزاد به دست مردم می‌رسد و اگر هم اعتراض شود، به این اعتراض رسیدگی نمی‌شود؛ چون نظارت از اساس و پایه ضعف دارد. بنابراین تمام این موارد دست به دست هم می‌دهند تا صنعت دامداری و تولید لبنیات را نابود کنند زیرا دخل و خرجشان یکی نیست و این موجب ورشکستگی آنها می‌شود.

گزارش: فاطمه نجفی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied