شمانیوز
شما نیوز

نهاوندیان: تغییری در کابینه نداریم

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: اینکه شرکت های بزرگ اقتصادی دنیا اهم از اروپایی، آمریکایی و آسیایی به این نتیجه رسیده اند که برای حضور در اقتصاد ایران باید به تحریم های خودساخته بی اعتنا باشند، نشان دهنده قدرت و توانمندی اقتصاد کشورمان و مقاومت ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

"محمد نهاوندیان" روز دوشنبه در حاشیه همایش ملی" همدلی و همزبانی، رونق اقتصادی و اشتغال" و در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برای تحقق اولویت های اقتصاد کشورمان از هر امکانی که در دسترس باشد، در چارچوب مقررات و قوانین باید استفاده کرد، اما بایدکاملاً هوشمندانه شرایطی ایجاد کنیم که سرمایه گذاری ها به رونق اقتصاد و رفع بیکاری بینجامد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره همکاری دولت با بخش خصوصی، گفت: امروز راه پیش روی ما همکاری و تعامل نزدیک بین دولت و بخش خصوصی است، قبل از اینکه به شرایط پس از تحریم برسیم در همین مرحله لازم است انسجام ملی را هر چه بیشتر تقویت کنیم.
نهاوندیان افزود: انسجام ملی باعث شده که بتوانیم در مذاکرات، گام های عزتمندانه ای را به جلو برداریم و بایستی انسجام خود را بیش از پیش مستحکم و تقویت کنیم.
رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اینکه طرف های مذاکره کننده حقوق هسته ای ملت ایران را به رسمیت شناخته و از رفع موانع تحریم سخن می گویند نتیجه انسجام ملی و نیز پیام های مثبت اقتصادی است که در دو سال اخیر با تدبیر و برنامه ریزی های منسجم از سوی دولت محقق شده است.
نهاوندیان اضافه کرد: انسجام ملی و پیام های مثبت اقتصادی باعث شده که طرف های مذاکره به این نتیجه برسند که فشار اقتصادی نمی تواند ملت ایران را ناگزیر به پذیرش خواسته هایشان بکند و با تأکید بر این دو مؤلفه می توان شرایط را برای حصول توافق عزتمندانه که موانع را از پیش پای اقتصاد کشور بردارد، فراهم کرد.
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در مرحله بعد از توافق آنچه تغییر می کند تغییر شرایط است، نه تغییر اهداف. هدف ما توسعه همه جانبه و دسترسی به اهداف اقتصاد مقاومتی و ایجاد توسعه پایدار و اشتغال است.
نهاوندیان گفت: برای عصر جدید در اقتصاد کشورمان لازم است که ساختار اقتصادی و ساختار دولت سالارانه و بروکراسی دولتی اصلاح شود و در نقش دولت و بخش خصوصی بازنگری ایجاد شود.
رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری، گفت: متأسفانه در گذشته ابهاماتی در قوانین و مقررات وجود داشته و مؤسسات مالی و اعتباری بدون اخذ مجوز لازم از بانک مرکزی صرفاً با مجوزهایی از برخی وزارتخانه ها و یا نهادها و یا حتی بدون هیچ مجوزی مشغول فعالیت می شدند که این موارد مورد بررسی قرار گرفته و بنا بر این شده که انضباط کامل و جامعی در این خصوص اعمال شود و برای بانک مرکزی این اختیار و امکان حاصل شده که به بی انضباطی های موجود پایان دهند.
نهاوندیان در پاسخ به سوالی درباره تغییرات احتمالی در ترکیب هیأت دولت تصریح کرد: هیچ تصمیمی در این مورد اتخاذ نشده و آنچه در این مورد گفته شده فرآیند طبیعی ارزیابی است. ارزیابی لازمه تدبیر و امید است و اینکه در هر گام باید دستاوردها مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied