شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

برای خرید ارز دیجیتال و تبدیل آن چه مراحلی را باید انجام داد؟

امروزه ارز های دیجیتال به طور گسترده ای شناخته شده و طرفداران زیادی دارند. افراد شاغل در بازار کریپتوکارنسی به وفور اکسچنچ یا تبدیل ارز دیجیتال به یکدیگر را انجام می‌دهند.

برای خرید ارز دیجیتال و تبدیل آن چه مراحلی را باید انجام داد؟

امروزه ارز های دیجیتال به طور گسترده ای شناخته شده و طرفداران زیادی دارند. افراد شاغل در بازار کریپتوکارنسی  به وفور اکسچنچ یا تبدیل ارز دیجیتال به یکدیگر را انجام می‌دهند.

هنگامی که فعالان بازار ارز دیجیتال بخواهند مقداری پول را وارد کنند ابتدا ریال را به ارز دیجیتال تبدیل می‌کنند.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال می‌توانید از سامانه خرید  ارز دیجیتال استفاده کنید. این سامانه ها که بیشتر با عنوان صرافی شناخته می‌شوند. صرافی ها واسطه ی ورود افراد به بازار رمز ارزها هستند.  این سامانه ها با استفاده از امکاناتشان در سریعترین زمان ممکن سفارش مشتریان را پردازش می‌کنند.

 

4

برای انتخاب سامانه ای که از آن ارز دیجیتال بخرید نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

 

  • وبسایت صرافی دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد.
  • پشتیبانی وبسایت مورد نظر، در مدت زمان کوتاه به مشکلات رسیدگی کند.
  • تراکنش های مشتریان در کمترین زمان ممکن انجام شود.
  • فرایند ثبت نام و احراز هویت به صورت واضح و مشخص باشد و بتوان آن را در مدت زمان کوتاه به اتمام رساند.

شما پس از افتتاح حساب در صرافی و انجام احراز هویت، حساب خود را شارژ کرده و درخواست خود را برای دریافت ارز دیجیتال رایج ثبت می‌کنید. برای اینکار معمولا از استیبل کوین ها یا ارزهای دیجیتال پایدار که به همین منظور ایجاد شده اند استفاده می‌کنند. این ارز ها انواع مختلفی دارند و بر حسب اینکه توسط چه کالای پشتیبانی شوند دسته بندی می‌شوند. معروف ترین ارز های پایدار، ارز دیجیتال با پشتوانه ارز فیات هستند.دو استیبل کوین با پشتوانه ی دلاری، تتر و دلار بایننس نامیده می‌شوند.هر تتر یا بایننس کوین معادل یک دلار امریکا است.

معروف ترین استیبل کوین موجود تتر است که هم اکنون در جایگاه سوم از نظر حجم معاملات قرار گرفته است. پس از اینکه کیف پولتان را با استفاده از استیبل کوین تتر شارژ کردید. در مرحله ی بعدی به قسمت اکسچنچ ارز دیجیتال رفته و ارز خود را به ارز نهایی مد نظرتان تبدیل کنید.

برای اکسپنچ ارز دیجیتال در هر کیف پولی که از آن استفاده می‌کنید به قسمتی که با نام exchange مشخص شده است رفته و ابتدا ارزی را که موجود دارید انتخاب کنید و در قسمت بعد ارزی که می‌خواهد در ادامه داشته باشید را مشخص کنید.

 

8

 

ممکن است در برخی کیف پول ها نتوانید عینا عبارت اکسچنچ را پیدا نکنید، در این گونه موارد در صورتی که تبدیلی که مایل به انجام آن هستید با یکی از اسیتبل کوین های معروف مانند تتر یا دلار بایننس(BUSD) است، آن را بین ارز های موجود پیدا کنید به احتمال زیاد تبدیل تتر به سایر ارز ها در همین قسمت قابل انجام باشد.

با این شیوه شما می‌توانید تمام ارز های دیجیتالی که در کیف پول شما قرار دارند اما صرافی های داخلی آن ها را خرید و فروش نمی‌کنند را بخرید. همانگونه که می‌دانید بیش از  4000ارز دیجیتال متفاوت هم اکنون در بازار های جهانی رمز ارز ها در حال معامله هستند اما صرافی های ایرانی در بهترین حالت شاید 100 رمز ارز را پشتیبانی کنند. شما می‌توانید با استفاده از روشی که معرفی شد بدون نیاز به توجه به پشتیبانی صرافی های ایرانی از رمز ارز مورد نظر شما و تنها با در نظر گرفتن تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال، سابقه ارز مورد نظر، ارزش آن و پیش بینی صاحب نظران در مورد آینده آن برای نگه داری کوتاه مدت، میان مدت یا بلند مدت خریداری کنید.

 

 11

فعالیت سامانه های خرید ارز های دیجیتال محدود به خرید ارز دیجیتال نیست؛ این مراکز خرید و فروش ووچر ها را نیز انجام می‌دهند. ووچر ها یکی از راه های پرداخت بین المللی بدون نیاز به داشتن حساب بین المللی هستند. افراد برای انجام پرداخت های بین المللی خود از سامانه های خرید ارز دیجیتال ووچر خریده و با استفاده از کد آن در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت انجام می‌شود.

سامانه های خرید ارز دیجیتال همچنین از خرید پرفکت مانی و وب مانی نیز پشتیبانی می‌کنند و خدمات مربوط به کیف پول پرفکت مانی و خرید وب مانی را ارائه می‌دهند. با استفاده از کیف پول پرفکت مانی یا وب مانی  می‌توانید از افرادی که خارج از کشور هستند بخواهید به حساب شما دلار واریز کنند. در واقع پرفکت مانی و وب مانی توانسته اند امکانی ایجاد کنند تا تمامی افراد فارغ از محل سکونت بتوانند پرداخت های بین المللی خود را به سهولت انجام دهند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied